Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی و ششمین جلسه خود، اجرایی شدن سیاست­‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و نیز توسعه و تبدیل صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران‌های رشد و رونق اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، در جلسه امروز کمیسیون مشترک که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی از اعضای مجمع، وزیر آموزش و پرورش و نمایندگانی از دولت، قوه قضائیه و مجلس برگزار شد در خصوص نظام آموزشی در سیاست های کلی برنامه هفتم، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد که اجرایی شدن سند سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با رفع موانع قانونی و اجرایی و تعیین تکالیف دستگاه ها در قبال آموزش و پرورش کشور با تاکید بر تقویت مهارت های زندگی در ساحت های مختلف بویژه در دوره ابتدایی و طراحی و استقرار الگوی مدرسه تراز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدالت تربیتی و فرصت برابر آموزشی با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت مردم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیسیون مشترک همچنین در مبحث توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی سیاست های کلی برنامه هفتم، بند زیر را مصوب کردند که توسعه و تبدیل صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران های رشد و رونق اقتصادی و رفع موانع و صیانت از میراث فرهنگی با مشوق های حمایتی و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی صورت پذیرد.

همچنین در این جلسه موضوع واگذاری شرکت های دولتی مشمول بند (ج) سیاست های کلی اصل ۴۴ با اولویت دادن به بخش خصوص و تعاونی  مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد که در واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول بند (ج) سیاست های کلی اصل ۴۴ اولویت با بخش خصوصی و تعاونی است و تنها در صورتی که متقاضی بخش خصوصی و تعاونی واجد شرایط وجود نداشته باشد، به نهادهای عمومی غیردولتی واگذار می شود.

در این جلسه محمدرضا باهنر، حسین مظفر، مجید انصاری، سعید جلیلی، پرویز داودی، داود دانش جعفری، سید مرتضی نبوی، غلامرضا آقازاده، محمد جواد ایروانی و محمد فروزنده از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاستهای کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیسیون مشترک سیاست های کلی آموزش و پرورش نظام آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت  گفت : این شهرستان با میزان سرانه ۶/۲ دهم فضای آموزشی رتبه نخست توسعه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده است

گنجی زاده خاطر نشان کرد در حال حاضر ۷۲ درصد فضای آموزشی شهرستان پلدشت استاندارد هستند

وی گفت : در نقاط مختلف شهرستان پلدشت در حال حاضر ۸ مدرسه با ۴۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث می باشد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت افزود : تا پایان نیمه اول سال جاری ۵ مدرسه با ۳۶ کلاس درس در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید و میزان سرانه فضای آموزشی شهرستان به ۶/۵ دهم افزایش خواهد یافت .

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود