Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علی سلیمانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر ۱۴ گمرک فعال با ۶۰۰ نفر نیرو فعال در لاور شرقی، بوالخیر، دلوار، بوشهر، منطقه دو، بندر ریگ، بندر گناوه، بندر دیلم، جزیره خارگ دارد، اظهار داشت: در چهار ماه امسال یک هزار و 290 میلیارد تومان درآمد گمرکی در استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی ۲۳۲ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه بوشهر اولین گمرکی بوده که در کشور تاسیس شده است، اضافه کرد: در چهار ماه امسال ۲۰۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۲ میلیون دلار از گمرکات ۱۴گانه استان بوشهر ترخیص شده که از نظر وزنی ۴۵ درصد و ارزشی ۹۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال ۶۴ هزار تن کالا اساسی در بندر بوشهر تخلیه و ترخیص شده که عمده آنها شامل برنج، چای، لاستیک خودرو و روغن بوده‌است، ابراز داشت: دستگاه ایکس ری کاربرد زیادی در کنترل ورودی و خروجی کالاهای ترانزیتی دارد بنابراین با توجه به لزوم کنترل و بازرسی‌های دقیق کانتینرهای خروجی از کشور به مقصد قطر، دستگاه ایکس ری در این بندر نصب و قرار است در هفته دولت افتتاح شود.

علی سلیمانی بابیان اینکه روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر یخچالی از  بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود، عنوان کرد: گمرکات استان بوشهر کمترین مشکلات را در حوزه پرونده و تعیین تکلیف کالاهای متروکه و بلاصاحب را دارد.

سلیمانی تاکید کرد: گمرک استان بوشهر اعلام آمادگی کرده است تا درصورت صلاحدید برای انتقال مسافران جام جهانی پایانه مسافری در بندر کنگان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی سلیمانی گمرک بوشهر بندر دیر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد

رضا نیکو روز سه شنبه در جمع خبرنگارن اظهار داشت: بارج پهلوگیری شده در بندر دیلم به طول ۵۶، عرض ۱۵ و عمق ۳.۷۰ متر است که اسقرار آن از دیرباز مورد مطالبه بندرنشینان دیلمی بوده است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ایمنی و کاهش مدت انتظار شناور‌ها نسبت به بکارگیری این فروند بارج در بندر دیلم اقدام شده است.

 رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیلم با افزوده شدن یک فروند بارج ۲ هزار تنی اکنون به هزار چهار تن افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد