Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های در دستور کار برای به کارگیری ظرفیت نخبگان گفت: در حوزه علم، فناوری و نوآوری طی چهار دهه گذشته برنامه ها و سیاست های متعددی برای دستیابی به جایگاه های برتر منطقه‌ای و جهانی و همچنین بکارگیری نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی طرح‌ریزی و اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماحصل اجرای این برنامه و سیاست ها، شکل‌گیری ظرفیت‌های علمی و نخبگانی بسیار بالا از سرمایه‌های انسانی جوان، مؤمن و متعهد در کشور است.

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: یکی از مباحث مهم سیاست گذاری، ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه های متولی برای فراهم‌سازی و تسهیل شرایط استفاده و بهره‌برداری اثربخش از ظرفیت علمی و فناورانه نخبگان در راستای حل مسائل و چالش‌های کشور است.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهره برداری بهینه از ظرفیت نخبگان نیازمند توجه و زمینه‌سازی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... است، با تاکید رئیس جمهور، دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری مکلف شده است با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط (مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان)بسته سیاستی مناسب را برای جذب، نگهداشت و بکارگیری نخبگان و همچنین فراهم سازی شرایط مهاجرت معکوس آنها به کشور تدوین و ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم تعامل‌ بسیار سازنده‌ای با نخبگان دارد، گفت: این وزارتخانه برنامه‌های متعددی برای جذب، نگهداشت و بکارگیری نخبگان و همچنین فراهم سازی شرایط مهاجرت معکوس در نظر دارد. فراهم سازی شرایط حضور و همکاری نخبگان با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی به عنوان استاد و پژوهشگر و همچنین تسهیل شرایط استقرار نخبگان در پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری به صورت شرکت دانش بنیان و فناور و ارائه تسهیلات به آنها از جمله برنامه های وزارت علوم در حوزه نخبگان است.

دبیر کل شورای عالی عتف تصریح کرد: به طور مثال با هماهنگی که بین وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته، رتبه های ۱ تا ۱۰۰ (کشوری) گروه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و رتبه های ۱ تا ۵۰ (کشوری) هنر و زبان‌های خارجی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ و دارندگان نشان‌‏های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش ‏آموزی (که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‏‌شوند با معرفی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شامل المپیادهای ادبیات، ریاضی، زیست، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم) در صورت انتخاب و پذیرش در رشته‌های هدف اولویت دار از مزایای خاصی نظیر تحصیل در دکتری پیوسته برخوردار می شوند.

کد خبر 5565862 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم پیمان صالحی شورای عالی عتف بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کنکور 1401 کنکور 1401 سازمان سنجش سازمان امور دانشجویان انتخاب رشته شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه تهران دانشگاه ها پذیرش دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شورای عالی فراهم سازی وزارت علوم برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای