Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:32:27 GMT

فواید پوست موز را بدانید

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۹۶۹

فواید پوست موز را بدانید

محققان در مطالعات اخیر خود به خواص پوست موز برای غنی‌تر کردن برخی از غذاها پی بردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپونتیک، تحقیقات جدید ادعا می‌کند افزودن آرد پوست موز به برخی‌از غذاهای تهیه شده از آرد گندم به نظر می‌رسد که این محصولات را با خواص آنتی اکسیدانی بهبود یافته و محتوای اسیدفنولیک آغشته کند.

اسیدهای فنولیک، پلی فنول‌هایی هستند که بطور طبیعی در گیاهان وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای فنولیک می‌تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان و بیماری‌های عصبی محافظت کند. ضمن اینکه می‌توانند از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت کنند، چرا که آن‌ها می‌توانند از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند

مطالعه جدیدی که در مجله «ACS Food Science & Technology» منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک موز معمولی ممکن است ارزش غذایی بسیار بیشتری داشته باشد، اگر فرد بداند چگونه آن را به درستی استخراج کند.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه Aligarh Muslim در هند و دانشگاه هیوستون در ایالات متحده انجام شده مشخص کرده، افزودن آرد ساخته شده از پوست موز به طور قابل توجهی خواص تغذیه‌ای و آنتی اکسیدانی این محصولات پخته شده را افزایش می‌دهد.

این رسانه خاطرنشان می‌کند، همچنین، چنین استفاده‌ای از پوست موز می‌تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند، زیرا پوست آن حدود ۴۰ درصد وزن موز است.

https://sputniknews.com/۲۰۲۲۰۸۱۳/waste-not-want-not-banana-peels-can-help-make-baked-goods-more-nutritious-study-says-۱۰۹۹۵۵۱۸۴۰.html

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت پوست موز آنتی اکسیدان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پوست موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خواص گیاه رازیانه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است.

دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است.

در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

دیگر خبرها

  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید