Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:46:55 GMT

۶ کاری که باید برای خواب راحت انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۰۲۶۳

۶ کاری که باید برای خواب راحت انجام داد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان تاکید می‌کنند، خواب خوب برای سلامتی روحی و جسمی ما ضروری است. در واقع خوابیدن هم اندازه‌ی غذا خوردن یا تنفس برای زندگی ما مهم است. نتیجه‌ی کمبود خواب فقط محدود به خواب‌آلودگی نمی‌شود بلکه توانایی‌های شناختی انسان و سطح بهره‌وری هم کاهش پیدا می‌کند؛ علاوه بر اینکه خطر بروز بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی هم با کمبود خواب افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا محققان توصیه‌هایی برای داشتن خوابی سالم به افراد می‌کنند؛ در مرحله اول لازم است افراد به موقع خوابیدن را اولویت قرار دهند؛ مهم است که بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰ شب به رختخواب بروند تا بدن به طور سالم عمل کند. نکته دیگر توجه به نیاز بدن است؛ در صورتی‌که زمان خواب رسیده باشد و به آن بی توجهی شود می‌تواند باعث عدم تعادل روده، بی حالی یا حتی سردرد شود.

به گفته کارشناسان، بهتر است افراد برای خواب بهتر در شب پا‌ها را با روغن کنجد گرم یا دمای اتاق ماساژ دهند. همیشه هنگام خواب لباس‌های گشاد و راحت بپوشند، این نحوه پوشیدن لباس به افراد کمک می‌کند سریع‌تر و بهتر بخوابند. همیشه در یک محیط تمیز و راحت بخوابند و بهتر است در تاریکی کامل به خواب بروند تا ریتم شبانه روزی افراد به خوبی کار کند.

بررسی‌های متعدد نشان داده، خواب خوب شبانه منبع شادی و قدرت بهتر است. پس بهتر است برای خواب خوب در شب خواب‌های طولانی در نیمه روز ترک شود و نکته آخر اینکه چیزی به نام جبران کمبود خواب در طول روز‌های هفته با خواب آخر هفته وجود ندارد. این تمرین ساعت بیولوژیکی شما را مختل می‌کنند و می‌تواند منجر به هضم ضعیف، عدم تعادل انرژی و هورمون شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر خوابیدن اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط با خوابیدن هم لاغر می شویم؟ ۱۴۰۱/۵/۲۵ هشدار دانشمندان: مغز انسان برای بیداری در نیمه شب ساخته نشده است ۱۴۰۱/۵/۱۵ عواقب کم خوابی برای سلامت کودکان ۱۴۰۱/۵/۱۴ مغز ما در هنگام خواب چه می کند؟ ۱۴۰۱/۴/۱۹ عواقب جبران ناپذیر نوشابه گازدار برای سلامتی ایرانی ها ۱۴۰۱/۵/۲۸ هشدار؛ خطرات جدی در کمین زنان گیاهخوار! ۱۴۰۱/۵/۲۷ آخرین ویدیو ها دعوای دو گاو باعث تصادف شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۱۰:۵۰ ناگفته های شنیدنی از مختارنامه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۴۸ چطور با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟ ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۸ شادترین کشور دنیا لقب کدام کشور است؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۱ کمین ترسناک یک مار کبری برای پسربچه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۸:۴۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۵۶ ۶ کاری که باید برای خواب راحت انجام داد ۱۱:۳۶ عجیب ترین مومیایی های تاریخ + عکس ۱۱:۱۹ واضح ترین عکس جهان از یک بشقاب پرنده منتشر شد ۱۱:۱۰ خداحافظی فیس بوک با فهرست ۱۰ اپلیکیشن برتر ۱۱:۰۰ قیمت انواع ماشین‌ ظرفشویی (جدول مشخصات) ۱۱:۰۰ امسال پیش بینی شده با رتبه ۱۲۰ هزار هم در رشته پزشکی قبولی داشته باشیم! ۱۰:۴۱ تشویق کردن باعث پررویی کودک می شود؟ + فیلم ۱۰:۳۰ زمینه های لازم برای دستیابی به نظام مالیاتی کارآمد ۱۰:۰۸ عواقب جبران ناپذیر نوشابه گازدار برای سلامتی ایرانی ها ۱۰:۰۳ وزیر کشور: لایحه جدید انتخابات به مجلس ارسال می شود ۰۹:۵۲ ۱۰ روز متوالی تنفس هوای مطلوب در تهران ۰۹:۴۸ ناگفته های شنیدنی از مختارنامه + فیلم ۰۹:۴۱ چطور از همسرمان پول توجیبی بگیریم؟ ۰۹:۳۳ ریزش قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ جاده های شمال یک طرفه می شوند ۰۹:۲۱ طرز برخورد با همسر زودرنج و حساس ۰۹:۱۸ چطور با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟ ۰۹:۱۶ هشدار سیلاب ناگهانی در ۹ استان ۰۹:۱۱ شادترین کشور دنیا لقب کدام کشور است؟ + فیلم ۰۹:۰۷ با بودجه محدود در چه منطقه ای خانه بخریم؟ ۰۹:۰۳ آمریکا: با اسرائیل درباره برجام اختلافات تاکتیکی داریم ۰۹:۰۱ واکنش طلای سیاه به آشفتگی اقتصاد جهانی ۰۹:۰۰ قیمت نجومی یخچال ال جی در بازار (جدول) ۰۸:۵۴ طلای جهانی چند شد؟ ۰۸:۵۱ ضبط ساده مکالمه‌ در آیفون با این وسیله جالب ۰۸:۲۸ نحوه افزودن هشتگ های ترند در اینستاگرام ۰۷:۰۰ ۵ شب اقامت در هتل های کیش چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۲:۰۲ سوپرایز میتسوبیشی برای سفرهای خانوادگی + عکس ۰۱:۵۸ چی کار کنیم آدم بدصبحی نباشیم؟ ۰۱:۲۵ ۲۹ سوالی که در مصاحبه های شغلی باید بپرسید ۰۰:۴۴ فال ابجد روزانه جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸ چطوری مصرف بنزین خودرو را کم کنیم؟ + چند ترفند ساده ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز جمعه ۲۸ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۲۴ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۲ موقع همدردی با دوست عزادار از چه جمله هایی استفاده کنیم؟ ۰۰:۰۲ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۲۸ مرداد ۲۳:۵۵ نکته مهم برای والدین؛ چطور مفهوم حریم شخصی را کودک به آموزش دهیم؟ ۲۳:۴۰ کاهش زمان پرداخت وام ازدواج به ۱۵ روز ۲۳:۲۲ مصرف تخم مرغ برای کودکان مفید است یا مضرر؟ + مقدار و بهترین روش طبخ ۲۳:۰۸ چگونه باغچه ای با «رز»های شاداب داشته باشیم؟ ۲۳:۰۵ ضارب سلمان رشدی: ارتباطی با ایران نداشتم ۲۲:۴۸ ۸ توصیه طلایی برای کسانی که تازه می خوان ورزش کردن شروع کنن ۲۲:۴۵ آبشاری بکر در فاصله ۲۰ کیلومتری از تهران + عکس ۲۲:۲۹ چطوری میشه با افراد کینه توز و انتقام جو کنار اومد؟ ۲۲:۲۳ زنان «سمی» که ازدواج با آنها پشیمانتان می کند ۲۲:۱۴ بانکی ها به قالیباف نامه نوشتند؛ طرح بانکداری را متوقف کنید ۲۲:۰۶ عاقبت خانم هایی که آرایش می کنند ۲۱:۵۴ یک گام دیگر تا رصد کامل حساب های بانکی ۲۱:۵۴ بهترین روش پخت گوشت + چند نکته طلایی ۲۱:۴۱ بورل: با لحظه خطرناکی مواجه هستیم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن برای خواب ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات سفر به پاکدشت که طی روز گذشته انجام شد، اظهار کرد: توفیقی بود که برای رفع برخی مشکلات پاکدشت در این شهرستان حاضر شویم.

فخاری با بیان اینکه عمده چالش‌های مردم در پاکدشت مربوط به پروژه کمربندی بود گفت: خوشبختانه این پروژه پس از سال‌ها چشم انتظاری هم اکنون در نقطه بهره برداری قرار گرفته است.

استاندار تهران با بیان اینکه ۸.۸ کیلومتر از پروژه کمربندی پاکدشت با رفع برخی معایب جزئی مثل اصلاح هندسی و نصب علائم، تجهیزات و امکانات و تعریض بعضی دسترسی‌های محلی به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در این حوزه تقسیم کاری بین حوزه‌های راهداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام شد.

وی از رسیدگی به امور زیرساخت‌های مربوط به مساکن طرح نهضت ملی پاکدشت نیز خبر داد و عنوان کرد: این بررسی‌ها هم در زمینه زیرساخت‌هایی مثل آب و برق و گاز و هم در جهت رفع برخی معارضات که در اجرای این طرح‌ها ایجاد مشکل کرده بودند، انجام شد.

فخاری در ادامه به تأمین و چگونگی توزیع و میزان سرانه‌های آب در شهرستان پاکدشت اشاره و عنوان کرد در این خصوص با اداره آب و فاضلاب استان تهران بررسی‌های لازم انجام و تعهدات مسؤولان و متولیان در این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفت.

استاندار تهران با بیان اینکه این سفرها در تکمیل برنامه‌های منطبق با سفر رئیس جمهور انجام می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که بتوانیم با برنامه ریزی و حضور مؤثر در شهرستان‌ها گام مؤثری در رفع مشکلات مردم برداریم.

فخاری با اشاره به ظرفیت جمعیت پذیری پاکدشت به شرط تأمین زیرساخت‌ها، بیان کرد: ضریب رشد جمعیت در این شهرستان به تأمین زیرساخت‌ها بستگی دارد که نباید این وضعیت به شکل موجود تداوم پیدا کند.

وی هدف اصلی حضور در شهرستان و تشکیل جلسات حول رفع مشکلات را جلوگیری از کارهای موازی اعلام کرد و افزود: با حضور در پاکدشت برخی سازمان‌ها را مجدداً با وظایفشان آشنا کردیم و در برخی موارد که الزام بود قطع همکاری‌هایی انجام شد، مسؤولیت‌ها توزیع و محوریت کار را در برخی موارد به طور متمرکز از طریق استانداری و در برخی موارد دیگر به صورت غیر متمرکز از فرمانداری تقسیم کار کردیم و امیدوار هستیم که با این روش بتوانیم مدیریت جدید و تجمیع شده ای را برای رفع مشکلات به کار بگیریم.

کد خبر 6087233

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • علی دایی: هر کاری بتوانم برای ترانه علیدوستی انجام می‌دهم!
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد