Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونان و قبرس با رد درخواست اوکراین، با ممنوعیت صدور ویزا توریستی برای شهروندان روسیه مخالفت کردند.

به گزارش ایران اکونومیست از نشریه پولیتیکو، کورنلیوس کورنلیو دبیر کل وزارت امور خارجه قبرس گفت: این تصمیمی (ممنوعیت صدور ویزا) در جهت اشتباه خواهد بود. ما به ارتباطات مردمی اعتقاد داریم و حتی به اتباع ترکیه از سوی مقامات قبرس ویزا اعطا می‌شود، بنابراین این اقدام را برای روس‌ها ارزشی نمی‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته‌های گذشته مقامات استونی، فنلاند، لتونی و لیتوانی طرح ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به اتحادیه اروپا را مطرح کرده‌اند اما در کنار یونان و قبرس، اولاف شولز صدراعظم آلمان نیز به شدت با این طرح مخالفت کرده است.

مقام ارشد آلمان بر این باور است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای جنگ در اوکراین مورد سرزنش قرار بگیرد تا مردم روسیه.

به دنبال مخالفت یونان، قبرس و آلمان با طرح ممنوعیت صدور ویزا برای روس ها، انتظار می رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در پراگ در پایان ماه آگوست در مورد این موضوع نشست برگزار کنند.

اتحادیه اروپا پس از آغاز حملات روسیه به اوکراین، سفرهای هوایی از مبدأ این کشور به قلمرو خود را ممنوع کرد؛ با این وجود روس‌ها همچنان می‌توانند بصورت زمینی به کشورهای همسایه خود سفر کنند و از آنجا با هواپیما رهسپار کشورهای عضو این اتحادیه شوند.

صدور ویزا در کشورهای عضو شنگتن به شهروندان روسیه اجازه می‌دهد که بتوانند به ۲۶ کشور عضو این پیمان که ۲۲ کشور آن نیز عضو اتحادیه اروپا هستند، آزادانه و بدون کنترل‌های مرزی رفت و آمد داشته باشند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، یونان ، اتحادیه اروپا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه یونان اتحادیه اروپا ممنوعیت صدور ویزا اتحادیه اروپا روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک