Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:52:22 GMT

بزرگ‌شدن غدد لنفاوی از علائم ویژه آبله میمونی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۹۱۷

بزرگ‌شدن غدد لنفاوی از علائم ویژه آبله میمونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: علامت ویژه آبله میمونی بزرگ شدن غدد لنفاوی است که در آبله مرغان ظهور پیدا نمی کند.

وی با اشاره به تفاوت‌های بیماری آبله مرغان و آبله میمونی افزود: این بیماری به صورت دو مرحله‌ای ظاهر می شود و در ابتدا شبیه سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا با تب، عضله درد، خستگی، سردرد و کوفتگی است که در این مرحله علامت ویژه آن بزرگ شدن غدد لنفاوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از نظر اپیدمیولوژیک انتشار بیماری آبله مرغان سریع و به شدت واگیردار است وبیش از ۸۵ درصد افراد مورد تماس در صورت ایمن نبودن به این بیماری مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: در حالی که انتقال آبله میمونی کمتر و بیشتر از طریق تماس نزدیک پوستی است و افراد بدون علامت و در دوره کمون بیماری را منتقل نمی کنند.

سید محمد علوی پیش از این نیز اعلام کرده بود طبق بررسی‌های صورت گرفته افرادی که واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدی نسبت به این بیماری مصون هستند و دوره کمون این بیماری پنج روز است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت استان خوزستان آبله میمونی علائم آبله میمونی آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل از صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه « کاربرد علامت استاندارد اجباری » در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسنعلی حسین‌پور در تشریح عملکرد یک سال گذشته از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، بیش از ۱۸۰ مورد تمدید و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری انجام شده است.

وی افزود: همچنین در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری تعداد ۱۰۱۴ فقره و در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده، ۱۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش ،۱۳۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی، ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی انجام گرفته است.

کد خبر 746240

دیگر خبرها

  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل