Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:36:53 GMT

آلودگی ۲۶ درصد شناگاه‌های دریای خزر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۲۲۷

آلودگی ۲۶ درصد شناگاه‌های دریای خزر

روح‌الله اسماعیلی معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: کارشناسان این اداره کل ۴۹ شناهگاه دریای خزر در استان را پایش کردند که از این تعداد ۱۳ شناهگاه آلودگی میکروبی ناشی از فاضلاب‌های انسانی داشتند.

او افزود:شناگاه‌های آلوده از سواحل محمودآباد شروع می‌شوند و تا غرب استان امتداد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسماعیلی ادامه داد: رودخانه‌ها در غرب مازندران از داخل شهر‌ها عبور می‌کنند و با توجه به نبود سیستم تصفیه فاضلاب‌های خانگی در این منطقه، فاصلاب های خانگی و انسانی از طریق این رودخانه‌ها وارد دریا می‌شوند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فاصله اندک شهر‌ها به دریا در غرب مازندران سبب می‌شود آلودگی های انسانی بدون پالایش در مسیر به خزر بریزد و محیط دریایی را آلوده کند.

او افزود: در شرق مازندران که شهر‌ها از دریا فاصله دارند آلودگی‌های میکروبی کمتر است.

اسماعیلی ادامه داد: کارشناسان محیط زیست هر هفته همه شناگاه‌های دریای خزر در مازندران را از لحاظ امکان آلوده بودن ، پالایش می‌کنند و نتایج نیز به استانداری و مراجع مربوطه ارسال می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اگرچه راه حل نهایی برای کاهش آلودگی دریا راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب‌های خانگی در شهر‌های ساحلی است اما یکی از پیشنهادهای کوتاه مدت برای حل این مشکل ممنوعیت راه اندازی شناگاه‌ها در مصب رودخانه‌ها است تا آلودگی‌هایی که وارد دریا می‌شود توسط دریا خودپالایی شوند.

او افزود: شناگاه‌های آلوده تا قبل از همه گیری کرونا با پرچم قرمز مشخص می‌شدند و امسال هم مقرر شده بود این کار دوباره انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی دریای خزر آلودگی آب شنا در دریا محیط زیست شناگاه ها اداره کل شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوط گفت‌: با حضور مختار خانی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی و سکینه رستمی رئیس اداره مدیریت زیست محیطی ، آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیریت محیط زیست منطقه آزاد ماکو،  واحد کابی آلیاژ و بخش تولید فروسیلیکو منگنز  این شهرستان مورد بازدید و پایش محیط زیستی قرار گرفت.

یاسین مهرفر افزود : کلیه بخش های  مختلف واحد مذکور ، شامل کوره ، بگ فیلتر ، محل دپوی مواد اولیه ، دپوی محصولات ، خردایش و آسیاب ،کندانسور و سیکلون ها ، فضای سبز واحد ، نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی وعادی پایش شد و ضمن ارائه توصیه های محیط زیستی لازم،  از عملکرد قابل قبول این واحد از سوی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل، تقدیر بعمل آمد.

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳