Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@09:18:33 GMT

آیا آبله میمونی به مازندران رسیده است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۹۲۰۵

آیا آبله میمونی به مازندران رسیده است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خبری دیروز در فضای مجازی استان به همراه یک تصویر از یک بیمار منتشر و اعلام شده بود که این فرد روز جمعه ۲۸ مرداد ماه به یکی از داروخانه‌های شبانه روزی شهرستان بابل مراجعه کرده که علائم پوستی شبیه به آبله میمونی داشته است.
در این گزارش اعلام شده بود که فرزند این فرد نیز درگیر این بیماری شده و اکنون بهبود یافته است اما پدر خانواده همچنان درگیر این بیماری و تحت نظر پزشک در حال درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر حسین جلاهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کارشناسان این دانشگاه به محض اطلاع از این اتفاق  موضوع را پیگیری و ظرف ۲۴ ساعت فرد مورد نظر را شناسایی کردند.

او افزود: اساتید پوست و عفونی دانشگاه با تشخیص ابتلاهای متفاوت در حال بررسی موضوع هستند و در نهایت باید نمونه برداری شود.

دکتر حسین جلاهی ادامه داد: نمونه گیری از این فرد امروز گرفته شده و کارشناسان در حال انجام آزمایش‌های لازم از این فرد مشکوک به آبله میمونی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیماری آبله میمونی مانند ویروس کرونا منتشر نمی‌شود به همین دلیل مردم نگران نباشند چونکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به دقت در حال انجام آزمایش‌ها هستند.

کد خبر 699210 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها آبله میمونی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟