Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زینب مهربخش امروز در نشست خبری از ساخت یک دستگاه کنترل اقلیم آبیاری در کشور خبر داد و گفت:‌ برای نخستین بار است که در کشور چنین دستگاهی با این کیفیت ساخته شده که نسبت به انواع خارجی یک سوم قیمت است و تحول بزرگی را در بخش کشاورزی از نظر افزایش عملکرد ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با بیان اینکه مکانیزاسیون مهمترین عامل در افزایش توسعه کشاورزی است، گفت: پیشتر این دستگاه از کشورهای خارجی با قیمت های بسیار گران وارد کشور می شد اما اکنون با ساخت این دستگاه از واردات بی نیاز خواهیم شد.

به گفته این مسئول این دستگاه می تواند میزان کود، رطوبت، تغذیه و هر آنچه که مورد نیاز گیاه است را به روش هوشمند تنظیم کند در این صورت علاوه بر اینکه مصرف بهینه می شود عملکرد تولید هم چندین برابر خواهد شد.

مهربخش تاکید کرد که تولید این دستگاه اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد و طی چند ماه آینده به طور کامل عرضه بازار خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا امکان اتوماتیک سازی و کنترل از راه دور این دستگاه نیز وجود دارد گفت: بله در این مورد هم ورود کردیم که نه تنها این دستگاه بلکه سایر دستگاه های جوجه کشی که تولید می شود نیز قابل کنترل باشد.

این مسئول ساخت این دستگاه را تبدیل تحریم به فرصت عنوان کرد و گفت:‌ این اقدام مهم در شرایط تحریم به وقوع پیوسته و نشان می دهد که می شود در این شرایط هم کارهای بزرگتری کرد.

مهربخش در بخش دیگری از صحبت های خود به سهل انگاری هایی که در بخش مکانیزاسیون در دو لت گذشته صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: بخش مکانیزاسیون کوثر در پایان دولت بر اساس گزارش بازرسان، منفی 10 میلیارد تومان گردش وجوه نقد و 14 میلیارد تومان بدهی سررسید شده داشت.

وی اضافه کرد:‌ شرکت متعهد شده بود که تا پایان سال 1400 تعداد 27 دستگاه جوجه کشی به مرغداران تحویل دهد اما تا پایان بهار 1401 تنها دو دستگاه تحویل داده بود.

به گفته وی طی سه ماه اخیر در دولت سیزدهم، نه تنها 27 دستگاه تحویل داده شده بلکه برای 32 دستگاه هم سفارش گرفته شده است.

مهربخش به تخلفات دیگری که در این شرکت در دولت قبل اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت:‌شرکت مکانیزاسیون به جای پرداختن به کار اصلی خود نمایندگی شرکت ها خارجی نظیر پیترسام بلژیک، پولتیک هلند و SKA ایتالیا را بر عهده داشت که از سال 97 به دلیل تحریم ارتباط خود را با ایران قطع کردند.

وی افزود: مکانیزاسیون کوثر19.7 میلیارد تومان در دولت قبل از سازمان استقراض کرده بود و هیچوقت هم پرداخت نکرد.

انتهای پیام/  

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه آبیاری قیمت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد این کشور به اصطلاح «دولت در تبعید قره‌باغ» را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان بیان کرد برخی محافلی که از قره‌باغ جمهوری آذربایجان آواره شده‌اند، اقداماتی را انجام می‌دهند که امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند و درباره عناوینی همچون «دولت‌های در تبعید» و از این دست مسائل حرف می‌زنند.

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد: «چنین صحبت‌هایی یک تهدید علیه امنیت ملی هستند.»

پاشینیان در ادامه خاطر نشان کرد دولت او تنها دولتی است که می‌تواند در خاک ارمنستان وجود داشته و روی کار باشد.

او اضافه کرد: «من می‌خواهم خیلی صریح بگویم در ارمنستان تنها یک دولت وجود دارد و آن دولت هم در اینجا مستقر است.»

پیش از این «سامول شهرامانیان» رهبرسابق جدایی‌طلبان قره‌باغ در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» ادعا کرده بود که در شهر ایروان یک به اصطلاح «دولت در تبعید قره‌باغ» وجود دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان در اظهاراتش در جریان یک نشست مقام‌های دولتش در ایروان خاطر نشان کرد: «برخی محافلی که بالاجبار از ناگورنو-قره‌باغ کوچ کردند، به صورت عمدی یا غیرعمد، دست به اقدامات و گام‌هایی می‌زنند که امنیت ملی جمهوری ارمنستان را تهدید می‌کند.»

او اضافه کرد: «اگر هر کسی در ارمنستان خودش را در مقام یک دولت معرفی کند یک مساله امنیت ملی ایجاد می‌شود. این صرفا یک بیانیه ساده نیست. بلکه یک پیام واضح است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش سه برابری قیمت مسکن ملی در اراک
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • چگونه «ساخت چین» به انجیل آمریکایی تبدیل شد؟
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • تبدیل چرخ خیاطی قدیمی به دستگاه برش زنی + فیلم
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!