Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: براساس آخرین نتایج طرح رضایت سنجی بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش میزان حقوق، بیمه تکمیلی درمان همانند شاغلان و بهبود بیمه تکمیلی درمان به ترتیب مهم ترین مطالبات بازنشستگان کشوری از دولت، دستگاه محل خدمت و صندوق بازنشستگی کشوری است.

به گزارش ایران اکونومیست از صندوق بازنشستگی کشوری، طرح رضایت سنجی از بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق از دی ماه سال  ۱۴۰۰ با دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به صورت هفتگی و از طریق تماس تلفنی در قالب نمونه گیری تصادفی از بازنشستگان سراسر کشور در حوزه های مختلف از جمله مطالبات بازنشستگان از سه نهاد دولت، صندوق بازنشستگی کشوری و دستگاه های اجرایی محل اشتغال عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جدیدترین نتایج این طرح که در دو هفته منتهی به مردادماه ۱۴۰۱ از مجموع ۳۵۴ بازنشسته و وظیفه بگیر کشوری انجام شده است، ۲۴۰ نفر معادل ۶۷.۸درصد درخواست افزایش میزان حقوق و ۱۴۷ نفر معادل ۴۱.۵درصد نیز استمرار سالانه متناسب سازی ۹۰ درصد حقوق بازنشستگی با شاغلان همتراز را به عنوان مهم ترین مطالبه خود از دولت سیزدهم اعلام کردند.

همچنین  افزایش سطح پوشش تعهدات بیمه درمان تکمیلی ۲۷.۷درصد، اعطای مزایای رفاهی دستگاه های اجرایی به بازنشستگان همانند شاغلان۱۲.۴ درصد، پرداخت به موقع حقوق با ۹درصد، اشتغال فرزندان بازنشستگان ۸.۵درصد، رسیدگی به بازنشستگان مستاجر و بدون مسکن ۴درصد و پرداخت وام ۲درصد به عنوان مطالبات بازنشستگان از دولت سیزدهم مطرح شده است.

از سوی دیگر، ۱۰۱نفر معادل ۲۸.۵ درصد از بازنشستگان کشوری که به نظرسنجی هفتگی صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ دادند، ارایه خدمات بیمه تکمیلی درمان همانند شاغلان را به عنوان مهم ترین مطالبه خود از دستگاه های اجرایی محل خدمت اعلام کردند. ارائه خدمات تفریحی و گردشگری همانند شاغلان با ۲۳.۴ درصد، استفاده از مزایای نقدی و غیر نقدی همانند شاغلان با ۲۳.۲درصد و توجه به معیشت بازنشستگان در کنار خدمات صندوق با ۱۷.۵درصد در جایگاه های بعدی مطالبات بازنشستگان کشوری از دستگاه های اجرایی بوده است.

در ادامه، تکریم، احترام، پاسخگویی با ۱۴.۷، ارائه وام به بازنشستگان خود ۱۳درصد، جویا شدن از حال بازنشسته ۷.۹درصد، استفاده از تجربیات بازنشستگان و به کارگیری آنان ۵.۱درصد، استخدام فرزندان بازنشستگان ۴.۵درصد و مکان خرید اقساطی ۲.۸درصد از دیگر خواسته های بازنشستگان کشوری از دستگاه های اجرایی است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۱۸۷ نفر از بازنشستگان کشوری یعنی ۵۲.۸درصد از پاسخ دهندگان، خواستار بهبود خدمات بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری هستند. ۱۵۱نفر معادل ۴۲.۷درصد بهبود خدمات وام ها (ضروی، ازدواج، پایان نامه) ۷۷نفر معادل ۲۱.۸درصد  بهبود خدمات رفاهی و گردشگری و ۳۶نفر معادل ۱۰.۲درصد نیز بهبود خدمات فروشگاهی را به عنوان مطالبه خود از صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کردند.

بهبود خدمات خرید تقسیطی با ۶.۵درصد، بهبود سرعت در صدور احکام ۲.۳درصد و بهبود خدمات بیمه عمر و حادثه ۱.۴درصد در جایگاه های بعدی مطالبات بازنشستگان از صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۶۳ هزار بازنشسته خدمات متعددی شامل افزایش وام های ضروری و وام ازدواج فرزندان، خدمات بیمه و پرداخت هزینه بیمه های تکمیلی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی و گردشگری را ارایه می دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: همسان سازی ، وام بازنشستگان ، صندوق بازنشستگی کشوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: همسان سازی وام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان کشوری مطالبات بازنشستگان دستگاه های اجرایی بیمه تکمیلی درمان همانند شاغلان بهبود خدمات خدمات بیمه مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

"محمد مخبر" معاون اول رئیس جمهور نرخ حق بیمه درمان کارمندان و کارگران را به وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، دفاع و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس نرخ حق بیمه درمان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌شود.

همچنین نرخ حق بیمه خانواده‌های کارکنان کشوری و لشکری اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر و وظیفه‌بگیر (شامل سرپرست خانوار، همسر و فرندان مشمول یارانه) و کارکنان دستگاه‌های دولتی، اجرایی، عمومی و استفاده‌کننده از بودجه عمومی و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۷ درصد و به شرح زیر است:

۲ درصد از حقوق بیمه شده شاغل (سهم بیمه شونده) که برای بازنشستگان ۱.۷ درصد است

سهم دستگاه اجرایی، ۲ درصد

مابقی سهم دولت از محل اعتبارات مندرج در قانون بودجه

همچنین سهم حق بیمه درمان خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های کشوری که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کنند (حقوق آن‌ها از خزانه دولت نیست)، ۲ درصدِ حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵ درصد است

سهم حق بیمه بازنشستگان از سایر صندوق‌های بازنشستگی ۱.۷ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵.۳ درصد است.

زوجین شاغل یا بازنشسته هر دو مشمول کسر حق بیمه درمان از حقوق می‌شوند

حق بیمه درمان سربازان وظیفه و خانواده درجه یک آن‌ها مطابق سرانه مصوب است که یک پنجم آن از حقوق سرباز کسر شده و مابقی را دولت تقبل می‌کند

حق بیمه روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر ۷ درصد است که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت لحاظ می‌شود

حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک‌های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

۱۰۰ درصد حق بیمه همه بیماران تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان که دارای بیماری‌های خاص و نادر باشند را دولت تأمین می‌کند؛ بیماری‌های مشمول این بند را شورای عالی بیمه سلامت تعیین و ابلاغ می‌کند.

نرخ حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی معادل ۷ درصد حقوق قانون کار تعیین می‌شود که ۱۰۰ درصد آن را در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت تأمین می‌شود

پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم داخل و پناهندگان مورد تأیید سازمان ملی مهاجرت (ذیل وزارت کشور) از محل منابع دولت تأمین می‌شود

تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی نیز منوط به داشتن پوشش بیمه‌ای سلامت از سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مراکز تحصیلی دارای طلبه یا دانشجوی خارجی باید وضعیت بیمه‌ای آن‌ها را هر ترم استعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»