Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@12:33:21 GMT

تورم تولیدکننده بخش کشاورزی به ۶۵.۸ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۶۴۲

تورم تولیدکننده بخش کشاورزی به ۶۵.۸ درصد رسید

آمارهای رسمی نشان می‌دهد نرخ تورم تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در ۴فصل منتهی به بهار امسال، به ۶۵.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در فصل زمستان ۱۴۰۰ معادل ۰.۲ واحد درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرکز آمار ایران نتایج گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل بهار امسال را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش شاخص قیمت تولید کننده این بخش در بهار امسال، برابر با ٧٢٨.٤ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٦٦.٢ درصد افزایش یافته‌است. میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٦٥.٨ درصد افزایش یافته‌است.

بر این اساس در بهار امسال، تورم نقطه‌ای زراعت، باغداری و دامداری سنتی، نسبت به تورم نقطه ای ۳۳,۸ درصدی فصل قبل، معادل ٣٢.٤ درصد افزایش داشته‌است اما تورم سالانه این بخش نسبت به تورم ۶۶ درصدی فصل قبل معادل ٠.٢ درصد کاهش داشته‌است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی تورم مرکز آمار ایران تولید کننده بخش کشاورزی بهار امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عیسی گوهری بعدازظهر پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا روز گذشته ۱۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

وی با اشاره به تعداد مصدومان حوادث رانندگی در نوروز امسال بیان کرد: در تعطیلات امسال تاکنون ۱۶۸ نفر نیز مصدوم شدند.

گوهری با بیان اینکه امسال به لحاظ تصادفات جرحی و خسارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد روند کاهشی هستیم، افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، تصادفات جرحی و خسارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی به فعالیت پلیس در جاده‌ها پرداخت و گفت: درمجموع روزانه بیش از ۱۰۰ تیم پلیس به صورت گشت محسوس و نامحسوس در سطح جاده‌ها فعالیت دارند.

رئیس پلیس راه کردستان اذعان کرد: نیاز است رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با احتیاط رانندگی کنند تا سفری سالم و ایمن را تجربه کنند.

کد خبر 6064308

دیگر خبرها

  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • ۴۷ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می‌شود
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد