Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:55:18 GMT

جام پرچم چند رشته‌ ای می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۹۴۵۵

جام پرچم چند رشته‌ ای می شود

محمدتقی امیری خراسانی در مراسم افتتاحیه مسابقات جام پرچم در ارومیه گفت: جام پرچم یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان وزارت ورزش و جوانان با همکاری ۲ فدراسیون ورزش روستاییان و بازی‌های بومی و محلی و فدراسیون ورزش‌های همگانی است که اولین دوره آن در رشته مینی فوتبال آغاز شد و در دوره‌های آتی سایر رشته‌های ورزشی با ماهیت المپیکی، جهانی و آسیایی با داشتن زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و عشایری افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اضافه کرد: برنامه ما برگزاری جام روستایی و عشایری با چهار رشته بود که در نخستین دوره در رشته مینی فوتبال به اجرا در آمد.

وی در خصوص بهره گیری و استفاده از ظرفیت ورزش روستا‌ها و عشایری اظهار کرد: وظیفه ما ایجاد شرایط و بستر مناسب برای ورود فدراسیون‌های تخصصی برای حضور در مسابقات روستاییان و عشایر است به طوری که در مسابقات المپیاد استعدادیابی با ابلاغیه وزارت ورزش، رشته‌های تنیس روی میز، دوومیدانی و شطرنج با ۱۰ درصد ورزشکاران روستایی و عشایری برگزار شد و امیدواریم در رشته‌های دیگر که علاقمندی زیادی در روستا‌ها و عشایر باشد، فدراسیون‌های تخصصی دیگر ورود کنند.

امیری خراسانی در زمینه استعداد‌های ورزشی در مناطق روستایی و عشایری کشور اظهار امیدواری کرد و افزود: امید است با تعامل فدراسیون فوتبال بتوانیم طرحی برای حضور تیم‌های روستایی در لیگ‌های دسته پایین‌تر نظیر دسته ۳ اجرایی شود.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی همچنین گفت: هیات استان آذربایجان‌غربی از هیات‌های فعال در کشور است و با هم مرزی با سه کشور دارای پتانسیل‌های بالا بوده و شاهد فعالیت‌های بسیار با کیفیت در این استان هستیم و می‌توان انتظار داشت این استان پایلوت بازی‌های بومی محلی در کشور باشد.

وی درباره آخرین وضعیت خانه‌های ورزش روستایی نیز گفت: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی توسط وزارت ورزش و جوانان با ابلاغ به ادارات استانی است با این حال تاکنون بیش از هفت هزار خانه ورزش روستایی تجهیز شده و برنامه ما از سال گذشته برگزاری المپیاد ورزش خانه‌های ورزش روستایی است و امروز نیز ابلاغیه آغاز دومین دوره المپیاد در ۴ سطح درون بخشی، شهرستانی، استانی و در پایان سال، به صورت ملی صادر شد.

اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایری جام پرچم روز گذشته با حضور ۹۰۰ تیم از سراسر استان آذربایجان‌غربی و در شهر ارومیه مرکز این استان به صورت رسمی آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جام پرچم آذربایجان غربی ارومیه ورزش روستایی و عشایری روستایی و عشایری فدراسیون ورزش بازی های بومی ورزش روستایی جام پرچم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته

برومند نظری در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با برنامه‌های پیش روی هیأت دوچرخه سواری استان البرز گفت: اجلاس نواب رؤسای سراسر کشور به میزبانی البرز در اردیبهشت ماه و برگزاری مسابقات استانی مستعدین و اعزام نفرات برگزیده به مسابقات المپیاد کشوری از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی همچنین از میزبانی مسابقات لیگ دوچرخه سواری کوهستان و قهرمانی کشور، مسابقات قهرمانی کشور جاده جوانان در خرداد ماه، مسابقات قهرمانی کشور جاده بانوان و اعزام قهرمانان منتخب استان البرز به مسابقات کشوری در رده‌ها و رشته‌های مختلف دوچرخه سواری خبر داد.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان البرز با اشاره به برگزاری همایش‌هایی در بخش همگانی و با بیان اینکه سه شنبه‌های بدون خودرو در این استان در هفته جاری احیا می‌شوند، اظهار کرد: همچنین کلاس‌های مربی گری دوچرخه سواری در رده‌ها و درجات مختلف را نیز خواهیم داشت.

نظری برگزاری کلاس‌های دانش افزایی مربیان دوچرخه سواری استان البرز را از دیگر اقدامات این هیأت برشمرد و بیان کرد: مهمترین چالش ورزش دوچرخه سواری در البرز عدم وجود زیرساخت‌های ورزشی شامل پیست و ساختمان مناسب اداری است.

وی نامناسب بودن فضاهای شهری برای ورزش همگانی، مشکلات مالی و گران بودن دوچرخه و وسایل ورزشی، عدم وجود درآمد برای هیأت و مربیان ورزشی به دلیل نداشتن ورزشگاه و پیست را از دیگر مشکلات و چالش‌های پیش روی هیأت دوچرخه سواری استان البرز عنوان کرد.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان البرز خاطرنشان کرد: تقاضای بنده از استاندار البرز و شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج این است که نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند زیرا دوچرخه سواری تنها یک ورزش نیست بلکه یکی از وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه این ورزش و وسیله حمل و نقل عمومی می‌تواند درمان معضلات شهری باشد، اظهار کرد: درخواست ما این است که مسؤولان فضایی را در یکی از پارک‌های استان در اختیار ما قرار دهند و به ساخت یک پیست دوچرخه سواری در آن کمک کنند.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان البرز در پایان بیان کرد: پیشنهادی دارم مبنی بر اینکه یکی از معابر شهر کرج به معبر بدون خودرو و محلی برای تردد دوچرخه تبدیل شود که نمونه آن در تهران انجام شده است. این امر ضمن رفع معضل ترافیک، می‌تواند به جلب توریست هم کمک کند.

کد خبر 6079330

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته