Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران پرچم دار حقیقی مبارزه با تروریسم هستند، گفت: مردم ایران در این مسیر با تقدیم بیش از ۱۷ هزار شهید هزینه بسیاری پرداخته و بزرگترین قربانی این ننگ هستند.

کنعانی در ادامه با اشاره به هفته دولت به بیان کلیاتی از نقشه راه و دستاوردهای سیاست‌خارجی دولت سیزدهم پرداخت و گفت: آغاز به کار سخت دولت در شرایط کرونا و بحران‌های منطقه‌ای آزمایش‌هایی بود ‌که می‌توان گفت اتخاذ سیاست خارجی متوازن آثار و نتیجه خود را در عمل نیز نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی، افزایش حجم تبادلات خارجی و روابط با کشورهای خارجی، عضویت در برخی از سازمان های منطقه ای و رایزنی های موفق در زمینه مسائل منطقه ای دیگر دستاورد دولت سیزدهم در این زمینه بوده است.

وی افزود: سیاست خارجی دولت بر مبنای سیاست همسایه محور و سیاست آسیا محور با تأکید بر نگاه به شرق و همچنین دیپلماسی اقتصادی محور از جمله برنامه‌هایی بود که دولت سیزدهم آنها را به عنوان مبانی حرکتی خود اعلام کرده بود و وزارت خارجه بر مبنای سیاستگذاری دولت در این مسیر حرکت کرد و بر مبنای نتایج حاصله شاهد شرایط خوب و امیدوار کننده‌ای هستیم و نتایج حاصله نشان داد اتخاذ این سیاست‌ها درست و مدبرانه بوده و نتایج خوب آن را در حوزه اقتصادی و افزایش حجم روابط و تبادل خارجی و افزایش روابط با کشورهای همسایه اعم از مرزی و منطقه‌ای شاهدیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: عضویت ایران در برخی سازمان‌های مهم منطقه ای و نتیجه موفق تلاش‌های دولت با برخی همسایگان و شرکای منطقه‌ای در حل و فصل بحران‌های پیچیده منطقه‌ای و مدیریت پرونده‌هایی که در حوزه‌های بلافصل منطقه‌ای ما رخ داد و می‌توانست باعث چالش شود. وزارت خارجه به عنوان عضو دولت در هفته آینده گزارش عملکرد خود را به شیوه‌های مختلف ارائه خواهد کرد.

کنعانی به با اشاره به آخرین وضعیت روند احیای برجام گفت: در آخرین دور مذاکرات وین پیشنهاداتی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرفین داده شد و طرف ایرانی بر اساس اصول سازنده خود، پاسخ پیشنهادات را داد. ایران در پاسخ به پیشنهادات هماهنگ کننده اروپایی انعطاف لازم را نشان داده است هنوز پاسخی از طرف آمریکایی دریافت نشده است.

وی گفت: بهتر است به روایت‌های غیررسمی اهتمام نکنیم، چرا که باید بر اساس روند واقعی و اظهار نظرهای رسمی قضاوت کنیم. باید بر روی همه موضوعات مورد مذاکره توافق بشود، شاید موضوعات باقی مانده از لحاظ نسبت اندک باشند، اما موضوعات بسیار مهمی هستند. مذاکرات حساس است و باید در فضای مذاکره مبتنی بر داد و ستد دیدگاه‌های رسمی کشورها راجع به روند و نتیجه مذاکره اظهارنظر و قضاوت کنیم. تا اینجای کار پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشتیم ولی مذاکرات یک مجموعه است و باید روی همه موضوعات مرتبط با مذاکره توافق شود و تا زمانی نشود نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیدیم و نسبت به مرحله بعدی پیش دواری و یا به استقبال برویم.

کنعانی عنوان کرد: ایران در مذاکرات در ادوار گذشته و دور اخیر جدی و سازنده و مسؤولانه حضور یافت. به پیشنهادات طرف اروپایی به موقع پاسخ داد هم مبتکرانه عمل کرد و هم انعطاف لازم را برای دستیابی به توافق نشان داد. اما آنچه مهم است تا الان تعلل طرف آمریکایی در ارائه پاسخ است وگرنه ما در این زمینه به موقع عمل کرده و نشان دادیم مسئولانه عمل کردیم. دولت آمریکا مسئول شرایط کنونی برجام و عدم اجرای توافق تا الان است و در روند جاری هم دولت آمریکا مسؤول وضعیت کنونی است و اگر اراده جدی را در عمل نشان دهد و در قول و عمل مسئولانه عمل کند، می‌توانیم به سمت بعدی برویم.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران با هدف تامین منافع ملت و تحقق منافع قانونی دولت و ملت در میز مذاکرات حضور یافت، گفت: در مسیر مذاکره به صورت جدی و حرفه‌ای عمل کردیم و در این مسیر پای کار ایستاده‌ایم. ایران معطل طرف مقابل باقی نخواهد ماند. بارها و بارها از سوی مقامات عالی ایران اعلام شده که ما روند معیشت مردم و اقتصاد کشور را به روند مذاکرات گره نخواهیم زد و مذاکرات رفع تحریم‌ها را یکی از موضوعات حوزه سیاست خارجی تلقی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنیم تعلل آمریکا در ارائه پاسخ و بی‌عملی طرف اروپایی مسائل داخلی دولت آمریکا و فشار تندروها در داخل آمریکا یا فشار لابی صهیونیستی بر دولت آمریکا و یا فرسایشی کردن مذاکرات که شواهد آن را می‌بینیم ایران را از پیگیری اولویت‌هایش باز نخواهد داشت و ایران معطل هیچ یک از این موارد نخواهد بود. اگر ایران نیازمند توافق است آمریکا و طرف اروپایی بیش از ایران نیازمند توافق هستند.

وی گفت: تیم ایران جدیت کامل نشان داد و در عین ابراز تمایل و اثبات عملی مبنی بر اینکه دنبال توافق هستیم ولی بر منافع مشروع دولت و ملت خواهد ایستاد و از خطوط قرمز عدول نخواهد کرد. به دنبال توافق خوب، قوی و پایدار هستیم. توافق خوب به این معنا که منافع ایران تامین و پایدار باشد و در روند اجرا بازه زمانی باشد که برای ایران اثبات شود طرف مقابل بر تعهداتش ایستاده و برای بار دوم از یک سوراخ گزیده نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برجام سخنگوی وزارت امور خارجه سیاست خارجی طرف اروپایی دولت آمریکا منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم