Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه ترین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از سیاره مشتری این غول گازی را با جزئیات و وضوح خیره کننده‌ای که پیش از این هرگز ندیده بودیم نشان می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از فیز، این تصاویر در تاریخ ۲۷ ژوئیه(پنجم مرداد) توسط جیمز وب ثبت شده‌ و به صورت مصنوعی رنگ آمیزی شده‌اند تا ویژگی‌های خاص این سیاره را به طور مشخص‌تری نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش و نگارهای سیاره همچون یک شاهکار مینیاتوری در طول نوارهای رنگی آن و دور "لکه بزرگ سرخ" معروف این غول گازی خودنمایی می‌کنند و همچنین یک نمای بی‌سابقه از شفق‌های قطبی در قطب شمال و جنوب این سیاره را نشان می‌دهند.   

در یکی از تصاویر نمای خاصی از مشتری به همراه حلقه‌های کم نور آن و دو قمر کوچک آن به نام‌های آمالتئا(Amalthea) و آدرستیا(Adrastea) در حالی که کهکشان‌های دیگر در پس زمینه خودنمایی می‌کنند قابل رویت هستند.

ایمکه دو پاتر استاد نجوم دانشگاه کالیفرنیا برکلی که رهبری رصدهای علمی این سیاره را برعهده دارد گفت: ماه هرگز قبلا مشتری را به این شکل ندیده بودیم. باور کردنی نیست.

وی افزود: صادقانه بگویم واقعا انتظار تصاویری به این خوبی را نداشتیم. واقعا قابل توجه است که می‌توانیم جزئیات سیاره مشتری را به همراه حلقه‌ها، قمرهای کوچک و حتی کهکشان‌های دیگر را در یک تصویر ببینیم.   

دو پاتر و تیمش این تصاویر را امروز دوشنبه(۲۲ اوت) به عنوان بخشی از تصاویر اولیه برنامه علمی این تلسکوپ منتشر کردند.

دو پاتر افزود: اگرچه بسیاری این ویژگی‌های مشتری را قبلا هم دیده بودیم. اما طول موج مادون قرمز تلسکوپ جیمز وب چشم انداز تازه‌ای از این سیاره را در اختیار ما قرار داده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تلسکوپ فضایی جیمز وب ، سیاره مشتری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی جیمز وب سیاره مشتری سیاره مشتری جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند

چندی پیش گروهک تروریستی «جیش الظلم» جهت دریافت کمک مالی، درگاه رمزارزی در کانال رسمی خود درج کرد که در ادامه کانال‌ها و گروه‌های اسرائیلی جهت حمایت مالی از این تروریست‌ها درگاه رمزارز را با این متن بازنشر کردند: «این کیف پول الکترونیکی متعلق به مبارزان آزادی در برابر تروریست‌های جمهوری اسلامی ایران است و در داخل ایران با آنها مبارزه می‌کند؛ تا جایی که می‌توانید از آنها حمایت کنید.»

حالا دیگر به‌طور مستند می‌توان گفت این گروهک تروریستی که فعالیت‌های آنها متمرکز در جنوب شرق کشور است و در اقدامات آنها ردپای حمایت رژیم صهیونیستی به‌وضوح مشاهده می‌شود، کاملاً مورد حمایت رژیم کودک‌کش قرار دارد.

پیش از این نیز در هفته‌های اخیر رسانه اسرائیلی «ترور آلارم» با انتشار پستی از تروریست‌های جیش الظلم اعلام حمایت کرد.

گروهک موسوم به جیش العدل که خود را مدافع حقوق مردم بلوچستان معرفی می‌کند، پس از آنکه با واکنش منفی افکار عمومی مردم نسبت به جنایات اخیر در شهرستان‌های چابهار و راسک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان مواجه شد، برای توجیه جنایات خود در بیانیه‌ای «جلوگیری از توسعه سواحل مکران» را علت اقدام خود خواند؛ هدفی که حالا به‌وضوح ضدیت این گروهک را با مردم منطقه عیان کرده است.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • مشخصات اصلی اوپو پد ۳ لو رفت
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • اخترفیزیکدانان معمای ویژگی قلبی شکل در سطح پلوتو را حل کردند
  • شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری/ فیلم
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • تصاویر نجومی دوم اردیبهشت (۲۱ آوریل)