Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم در توصیه‌ای به روسا و دبیران اتاق‌های فکر، گفت: نسبت به ارزیابی عملکرد بخش‌های وزارت علوم، ارائه بسته‌های سیاستی، بررسی ادامه تحصیل کارکنان و مهارت آموزی به دانشجویان اقدام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل در دومین جلسه کمیته راهبری اتاق‌های فکر با اشاره به سپری شدن ۹ ماه از فعالیت اتاق‌های فکر گفت: فرصت مناسبی است تا روند طی شده مورد بررزسی و بازبینی قرار گیرد و اصلاحات لازم برای اثربخشی بشتر اتاق‌های فکر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: شیوه نامه مشخصی از طرف دبیرخانه اتاق‌های فکر تدوین و به روسای اتاق‌های فکر ابلاغ شود تا تشکیل جلسات و بیان راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها در یک شکل منسجم و تعریف شده صورت پذیرد.

دکتر زلفی گل تاکید کرد: برای ارزیابی مستمر اتاق‌های فکر و تقویت پویایی و اثربخشی آن‌ها ضرورت دارد کمیته راهبری حداقل در هر فصل یک بار تشکیل جلسه دهد و عملکرد اتاق‌ها را مورد برسی قرار دهد.

دو ایده برآمده از اتاق‌های فکر

وزیر علوم گفت: راه‌اندازی درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان با عنوان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایه‌سازی فعالیت‌های پژوهشگران ایرانی به زبان‌های فارسی و انگلیسی و تدوین طرح امریه سربازی پسادکتری دو ایده مهمی بود که توسط یکی از اتاق‌های فکر مطرح شد و در مسیر اجرا قرار دارد.

موضوعات پیشنهادی وزیر علوم برای طرح در اتاق‌های فکر

ارائه بسته‌های سیاستی

ارایه بسته‌های پیشنهادی سیاستی مشخص برای تصمیم‌گیری در موضوعات مرتبط با آموزش عالی به وزیر علوم و مدیران این وزارت به پشتوانه بررسی‌های کارشناسی و علمی، نخستین درخواست وزیر علوم از روسا و دبیران اتاق‌های فکر ۱۶ گانه وزارت علوم بود.

ارزیابی عملکرد

دکتر زلفی گل اظهار داشت:دومین انتظار از اتاق‌های فکر، ارزیابی عملکرد وزارت علوم در بخش‌های مختلف براساس شاخص‌های مشخص و آسیب شناسی روند موجود است.

بررسی شیوه ادامه تحصیل کارکنان در مقاطع بالاتر

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نباید فرصت رشد علمی و ارتقا از کارکنان سلب شود گفت: اتاق‌های فکر مرتبط با حوزه آموزش بررسی کنند که بهترین شیوه ادامه تحصیل کارکنان چیست و در چه دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی و به چه صورتی (روزانه، شبانه؛ تمام وقت، نیمه وقت، پیام نور، دانشگاه دولتی و ..) باید ادامه تحصیل مجاز باشد.

مهارت آموزی به دانشجویان

دکتر زلفی گل با بیان اینکه اهمیت مهارت آموزی برای همگان روشن است گفت:اتاق‌های فکر بررسی کنند ضوابط فرابخشی و پیش نیاز‌های حمایت دولت و حاکمیت از مهارت آموزی و حضور در صنایع و کشاورزی و .. چیست.

نگه‌داشت نخبگان

پبشنهاد راهکار‌های اجرایی برای حفظ و حضور اثربخش نخبگان و فرهیختگان در جامعه از دیگر پیشنهاد‌های وزیر علوم برای بررسی در اتاق‌های فکر بود.

تحقق مرجعیت علمی

وزیر علوم اظهار داشت: اتاق‌های فکر بررسی کنند علاوه بر آنچه که هم‌اکنون در حال انجام است چه روش‌های موثری برای ارتقای مرجعیت علمی و تقویت دیپلماسی علمی مورد نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم زلفی گل اتاق فکر اتاق های فکر ادامه تحصیل مهارت آموزی وزیر علوم زلفی گل اتاق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • پیشنهاد ریاضت آبی برای مدیریت ابرچالش آب کشور
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • پیشنهاد اتاق ایران برای مدیریت ابرچالش آب
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود