Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جواد اوجی وزیر نفت روز سه شنبه از آمادگی ایران برای جبران بخشی از کمبود انرژی در کشورهای اروپایی خبر داد.

اوجی در گفت و گو با شبکه دو سیما گفت: امسال زمستان سختی در انتظار کشورهای غربی به ویژه اروپاست و دولت های اروپایی با دست خود به مردم خود ظلم می کنند.

وی افزود: ایران می تواند بخشی از کمبود انرژی جهان را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوجی خاطرنشان کرد: به دلیل قیمت بالای نفت و گاز و تنش بین روسیه و اوکراین، اروپا امسال زمستان سختی را پیش رو دارد و ما ظرفیت خوبی برای تولید میعانات گازی داریم و می‌توانیم کمبود و چالش میعانات گازی را حل کنیم. در کشورهای دیگر.

وی همچنین فاش کرد: طبق برنامه، صنعت نفت ما به 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و اولویت ما در صنعت نفت توسعه میادین مشترک است.

اوجی در پاسخ به سوالی مبنی بر برداشت بیشتر گاز قطر از ایران در میدان مشترک پارس جنوبی در خلیج فارس، گفت: در مجموع در برداشت از این میدان از کشور همسایه عقب هستیم اما برداشت روزانه ما از قطر بیشتر است.

وزیر نفت ایران در خصوص ارزان فروشی نفت ایران توضیح داد که ما ارزان فروشی نداریم، اما ابتکاراتی داریم که هزینه های انتقال پول را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه هر نفتی که فروخته ایم پول را به موقع دریافت کرده ایم و مطالبات ایران در زمینه گاز به روز است، خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات گاز و مبادله گاز را برای کشورهایی مانند ترکیه داریم. عراق، آذربایجان و ارمنستان».

اوجی همچنین به نقش نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در افزایش فروش نفت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از اینکه دشمنان در ممنوعیت فروش نفت ایران ناکام ماندند، شروع به توقیف کشتی‌های ما کردند، اما نیروی دریایی ارتش و ارتش ایران سپاه پاسداران امنیت حمل و نقل نفت را تضمین می کرد و هر جا که کشتی های ما در معرض دید قرار می گرفتند مانند عقاب ها وارد می شوند.

وی ادامه داد: با حمایت نیروهای مسلح ایران، هیچکس جرات نزدیک شدن به نفتکش های ما را ندارد.

اوجی فاش کرد که «تحریم‌های این کشور در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از سال 2018 آغاز شد، سخت‌ترین تحریم‌ها بود و او تلاش کرد صادرات نفت ایران را قطع کند و امنیت انرژی را به خطر بیندازد، اما موفق نشد.

وی خاطرنشان کرد: «ایران پول صادرات نفت را به طور منظم دریافت می‌کند و ما نیز از عراق و سایر کشورها معوقه‌ای را از عملیات فروش دریافت کرده‌ایم».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران اروپا انرژی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

به گزارش جماران، المیادین نوشت: اوری ویالکوف، محقق متخصص در جنگ‌های «اسرائیل» روز چهارشنبه فاش کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل جزئیات مربوط به آخرین حملات تلافی‌جویانه ایران علیه اهداف اسرائیل در فلسطین اشغالی را کمتر گزارش کرده است.

ویالکوف به روزنامه اسرائیلی معاریو گفت که عملیات «وعده صادق» ایران شاهد پرتاب تقریباً 185 پهپاد «شاهد 136» و  «شاهد 238» بود که می‌تواند تا 500 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

این محقق با بیان اینکه نیروهای ایرانی ده‌ها موشک کروز و حدود 110 موشک بالستیک شلیک کردند، خاطرنشان کرد: ارتش آمریکا با استفاده از ناوشکن‌های آمریکایی مجهز به سامانه دفاع موشکی ، حداقل 6 فروند موشک را رهگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران چندین موشک بالستیک دوربرد را از پایگاه‌های مختلف در خاک ایران به سمت اسرائیل شلیک کرد، اما در این عملیات از همه انواع موشک‌های خود استفاده نکرد.

به گفته ویالکوف، ایران حدود 3000 موشک بالستیک دارد و حدود 800 تا 1000 موشک دارای بردی است که می تواند به سرزمین های اشغالی برسد.

برخی از موشک های مورد استفاده ایران در حملات تلافی جویانه خود علیه اسرائیل عبارتند از: خیبر، عماد و قدر. این محقق خاطرنشان کرد: ایرانی ها از موشک های پیشرفته تری مانند «سجیل» با برد 2500 کیلومتر و کلاهک 1500 کیلوگرم یا «خرمشهر» موشک با برد 2000 کیلومتر استفاده نکردند.

دیگر خبرها

  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!