Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:41:21 GMT

برنامه‌های وزارت نفت در صورت توافق هسته‌ای مطرح شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۱۵۹

برنامه‌های وزارت نفت در صورت توافق هسته‌ای مطرح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست امروز (سه‌شنبه اول شهریور ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حسب درخواست ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس و همکاران وی از وزارت نفت، گزارشی از عملکرد ۱۱ ماهه وزارتخانه در حوزه‌های صادرات، سرمایه گذاری، تأمین سوخت زمستان و تابستان و نگرانی‌ها در بحث سرمایه‌گذاری‌های آتی، مسائل پتروپالایشگاه‌ها و توسعه میادین مشترک ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت در ادامه اظهار کرد: همچنین درباره دستاوردها و اقدامات وزارت نفت طی یکسال گذشته در شرکت‌های اصلی مانند شرکت ملی نفت و گاز و پخش و پالایش به نمایندگان مجلس گزارشی ارائه کردیم.

وی یادآور شد: در این گزارش به مباحث مربوط به صادرات، شرایط تحریم و تأثیر آن بر حوزه نفتی و فراورده‌های نفتی نیز پرداختیم. توضیحاتی هم پیرامون برنامه‌هایی وزارت نفت در صورت امضای توافق برجام ارائه شد به خصوص حسب سوالاتی که مطرح کردند، درباره برنامه‌های وزارتخانه توضیح دادیم.

اوجی تصریح کرد: همچنین درباره ظرفیت تولید نفت و گاز گزارشی به نمایندگان داده شد. براساس اقدامات انجام گرفته در بحث افزایش ظرفیت نفت باید بگویم که در حال حاضر ظرفیت تولید نفت ما به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: ما هر ۴-۳ ماه یکبار آمادگی داریم درباره عملکرد و دستاوردهای وزارت نفت به نمایندگان گزارش دهیم.

کد خبر 5571117 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: توافق هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جواد اوجی وزارت نفت مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی ناصر کنعانی دولت سیزدهم روز صنعت دفاعی وزارت امور خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران علی بهادری جهرمی هیئت دولت قوه قضاییه وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ سال های سال است که  برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این  طرح را  توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می شود و با استفاده از سامانه های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی  صورت گرفته است.

اسماعیلی افزود: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور، شهرها و روستاها در عرض 10 دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود. 

وی گفت: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها  تحویل داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • نصیرزاده: با سرمربی خارجی مطرح برای هدایت تراکتور به توافق رسیدیم
  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب