Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش موسوی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت کشور در دولت سیزدهم در شهرستان بابل نصب شده است، گفت: ۷ پروژه در مازندران با اعتبار هزار میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ کوروش موسوی‌تاکامی سه‌شنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت کشور  در دولت سیزدهم در شهرستان بابل نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با نصب این ترانس ۳۸۵ مگاولت آمپری، دیگر خاموشی در پنج شهرستان بابل، محمودآباد، بابلسر، قائم شهر و آمل و بخش غربی استان مازندران را نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، خاطرنشان کرد: این پروژه که از اوسط فروردین آغاز شده بود، در اواخر خردادماه به اتمام و بهره‌برداری رسید.

این مسئول با بیان این که ۱۳ طرح زیرساختی در صنعت برق مازندران تا پایان سال‌جاری برنامه ریزی شده است، گفت: با هزینه اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به طور حتم روند کاهش خاموشی ها در دیگر شهرستان های استان هم به حداقل خواهد رسید.

موسوی تاکامی بیان کرد: اقدام عملی بعدی که ظرف سه ماه در طول سال جاری انجام شد، نصب ترانسفورماتور 315 مگاولت آمپر در پست شهدای مدافع حرم جاده قائم‌شهر به ساری بود که کیفیت خدمات سرویس دهی را بهبود بخشید.

وی عنوان کرد: ما طی سال‌جاری موفق به نصب پست کامل شهرستان بهشهر شدیم که توانست برق منطقه بهشهر، کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و آق قلا را تامین کند و دیگر شاهد خاموشی نباشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، گفت: تاکنون مشترکین ما خاموشی تابستانه را تجربه نکردند و پروژه‌هایی که امسال شروع کردیم به ارزش هزار و 250 میلیارد تومان در سال 1402 نیز  ادامه خواهد داشت.

این مسئول اعلام کرد: 12 پروژه مهم و کلید ما شامل ۷ پروژه در مازندران با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و ۶ پروژه در گلستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی تاکامی افزود: دو واحد نیروگاهی تولید پراکنده جدید با ظرفیت 18 مگاوات به مدار استان وارد شد و هدف مان این است که ۳۰ درصد برق دو استان مازندران و گلستان را از واحدهای تولید پراکنده تامین کنیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت نیروگاهی نصب شده در استان ۴ هزار مگاوات است که توانستیم نیاز ۵ هزار مگاواتی مشترکین دو استان مازندران و گلستان را بدون اعمال خاموشی، تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، اضافه کرد: در صنایع بزرگ قطعی برق با سیاست اعمال شده نداشتیم و تنها ساعات کاری صنایع مدیریت شد.

این مسئول مطرح کرد: در ارتقای این بخش نیاز مبرم به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داریم که در حوزه ممیزی انرژی کار کنند.

موسوی تاکامی گفت: الگوی مصرف ۴۰۰ مگاوات ساعت است که در استان ۵۷۰ مگاوات ساعت است که باید با اقدامات و  راهکارهای مدیریت مصرف تعدیل شود.

وی متذکر شد: برای سال آینده بدنبال نصب و ساخت 10 دستگاه ترانسفورماتور 60 مگا ولت آمپر در استان‌های مازندران و گلستان هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد تومان از قطعات نبشی‌های برج‌های ما به سرقت رفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان موسوی تاکامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، شامگاه دوشنبه در دیدار حجت‌الاسلام حاجی علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اعضای شورای تأمین استان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت سیزدهم، استان گلستان دومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: استان گلستان در زمره ۳ استان برتر از نظر رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی با وجود خشکسالی چندین ساله در استان قرار گرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه خوشبختانه قدر مطلق رشد استان بیش از ۸ درصد شده است، گفت: استان گلستان بر اساس اعلام تیم اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در جایگاه دومین استان امن در راستای سرمایه گذاری اعلام شده است.

وی یادآور شد: با رشد سرانه درآمدی مردم گلستان فاصله طبقاتی اقتصادی مردم کاهش یافته است.

زنگانه اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن ۴۷ درصد سکونت روستایی باید برای توسعه بر اساس محوریت روستا اقداماتی انجام شود که یکی از این اقدامات اجرای ۱۱۰ پروژه در قالب طرح تکام است.

وی افزود: بر اساس وعده دولت سیزدهم در خصوص اشتغال، استان گلستان دومین استان کشور در از نظر نرخ اشتغال قرار گرفته است.

استاندار گلستان گفت: با وجود موانع گوناگون در تحقق وعده‌های دولت در ۲ بار سفر به گلستان موفق به اجرای این مصوبات شده و در جایگاه دوم کشور از این منظر اعلام شده است.

وی ادامه داد: استان گلستان برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشور در سامانه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شد.

زنگانه اظهار کرد: با ثبت گذر از مرز تبادل یک‌میلیون تن از این پایانه مرزی دیپلماسی اقتصادی استان در جایگاهی جدید قرار گرفت.

کد خبر 6085956

دیگر خبرها

  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان گلستان
  • ضرورت برقراری موازنه قدرت
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور
  • بعد از عملیات وعده صادق ساختار قدرت جهانی به هم ریخت
  • سردار شکارچی: هرگونه تهدید مرزها با درس بزرگ نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد