Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@05:18:13 GMT

شهرداری تهران قبل از هک‌شدن سیستم از آن خبر داشت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۷۸۳۹

شهرداری تهران قبل از هک‌شدن سیستم از آن خبر داشت

به گزارش «تابناک»، روزنامه شرق اعلام کرد به نامه‌ای دسترسی پیداکرده ایم که در آن نوشته شده یک ماه قبل از هک سیستم در شهرداری تهران، مدیران شهرداری از آن مطلع بودند.

در ابن نامه که به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ و به امضای محمدرضا زارع علی مدیرکل سابق امورمالی شهرداری تهران رسیده، به حراست شهرداری اطلاع داده شده که برخی از نیروهای شهرداری گفته‌اند که «سیستم شما توسط فرد دیگری در دسترس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

زارع علی در این نامه که خطاب به مدیرحراست اداره کل امور مالی و اموال است نوشته: «دستور فرمایید با توجه به اهمیت موضوع و به حداقل رساندن هرگونه تهدید، سواستفاده احتمالی و آسیب پذیری خارجی و داخلی» این موضوع بررسی شود.

یک ماه بعد از این نامه یعنی ۱۲ خرداد، شهرداری تهران اعلام کرد که سیستم شهرداری و سامانه‌های شهری هک شده است.

زارع علی نیز در تاریخ ۹ خرداد یعنی ۳ روز قبل از اعلام خبر هک سیستم‌های شهرداری از کار کنار گذاشته شد.

سوال اینجاست که آیا شهرداری تهران از نفوذ در سایت و سیستم خود اطلاع داشته است؟مشخص نیست پاسخ حراست شهرداری به این نامه چه بوده اما پاسخ هرچه که بوده به پیشگیری از هک سیستم‌ها ختم نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین شهرداری تهران هک شدن هک سامانه مدیران شهرداری محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال روز پزشک پیاده روی اربعین شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب

علی اصغر زارع زاده مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: باتوجه به هشدار‌های گذشته و احتمال وقوع سیل در فصل بهار لایروبی و مرمت بند‌های استان در حال انجام است. 

وی افزود: در حال حاضر بند‌های صادق آباد، مروست، بهاباد۲و بهادران۲ در حال لایروبی است. 

زارع زاده ابراز کرد: باتوجه به آبگیری کامل بند دره گاهان در بارندگی ۲۹ فروردین، با همکاری مدیریت بحران شهرستان تفت و کشاورزان تخلیه حداکثری این بند برای آمادگی مهار سیلاب روز‌های آینده در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • بنر حجاب شهرداری تهران خبرساز شد