Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: در حالی که وارد هشتمین روز پاسخ ایران به متن پیش‌نویس اتحادیه اروپا در رابطه با مذاکرات احیای برجام هستیم، تاکنون آمریکایی‌ها اعلام کرده اند در حال بررسی پاسخ ایران هستند و روند پیشروی مذاکرات هسته‌ای، دچار ابهام و تردید‌هایی شده است.

اعلام زمان پاسخ آمریکا به متن اتحادیه اروپا ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ۱۳:۳۵

واشنگتن پست در خبری اعلام کرد، ممکن است ایالات متحده روز چهارشنبه به پیشنهاد اروپا درباره توافق هسته ای پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خبر همچنین آمده است: ممکن است برای نهایی کردن توافق یک دور مذاکرات در وین مورد نیاز باشد‌.

گروسی: به حداکثر دسترسی و بازرسی در خصوص ایران نیاز داریم ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ۱۳:۳۳

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» ادعاها درباره تحقیقات از برخی اماکن در ایران را تکرار کرد و گفت به «حداکثر دسترسی و بازرسی در خصوص ایران نیاز داریم».

گروسی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند قبل از امضای هر نوع توافق بین آمریکا و ایران با میانجیگری اروپا نیاز به توضیح کافی در خصوص ادعای «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران» وجود دارد، گفت «این یک سوال سیاسی است که باید برای آن‌ها مطرح شود، نه من. آنچه ما نیاز داریم همکاری ایران است. و همچنین به حداکثر سطوح دسترسی و بازرسی نیاز داریم. هرچه محدودیت‌های بیشتری داشته باشیم، اعتبار یا اطمینان کمتری می‌توانیم در مورد وضعیت مواد هسته‌ای در ایران به جامعه جهانی ارائه کنیم».

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا یا اروپا اصلاً به وی برای بستن تحقیقات درباره ایران اعمال فشار کرده‌اند، گفت: ایالات متحده هیچ فشاری وارد نکرده است. ممکن است فشار ضمنی یا صریح از یک طرف یا طرف دیگر وجود داشته باشد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: فشارها در این موضوعات هسته‌ای همیشه وجود خواهد داشت. آن‌ها متأسفانه بخشی از چشم‌انداز هستند. اما، اگر ما مسیر خود را ادامه دهیم، اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کار خود ادامه دهد و اجازه داشته باشد کار بازرسی خود را انجام دهد، ما به آن (خاتمه یافتن تحقیقات) خواهیم رسید، کاملاً مطمئن هستم.

گروسی سپس در پاسخ به این سوال که با توجه به خاموش شدن دوربین‌های آژانس در ایران، آیا این نهاد توانایی تشخیص اینکه ایران در حال ساخت سانتریفیوژهای بیشتری است را از دست داده، مدعی شد: خب، این یک حرکت جدی بود. این ۲۷ دوربین که قطع شدند، مناطق مهمی از تأسیسات تولید سانتریفیوژ و موارد دیگر را پوشش می‌دادند. و ما آن تداوم آگاهی را از دست دادیم.

وی افزود: اگر و زمانی که توافق احیا شود و بتوانیم دوربین‌ها را دوباره وصل کنیم، باید با همکاران ایرانی‌مان بنشینیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم شکاف‌های بین آن زمان و زمان حال را پر کنیم.

مدیرکل آژانس در پایان گفت: فکر می‌کنم اگر دسترسی صحیح و لازم را داشته باشیم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازرسان آژانس، همیشه در موقعیتی خواهند بود که هرگونه انحراف مواد هسته‌ای در ایران یا جاهای دیگر را به‌موقع تشخیص دهند.

او پیش‌تر هم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت «به ما اطلاعات و پاسخ‌های ضروری و دسترسی به افراد و اماکن را بدهید تا بتوانیم درباره چیزهای خیلی زیادی که هنوز به توضیحات نیاز دارند شفاف‌سازی کنیم. وقتی که این اتفاق رخ بدهد ما هر چیزی را کنار خواهیم گذاشت و گزارشی برای توضیح درباره آنچه اتفاق افتاده تهیه خواهیم کرد و این مسائل فیصله خواهند یافت».

درخواست نفتالی بنت از بایدن برای عدم توافق با ایران

در ادامه دست و پا زدن مقامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و به بن بست کشاندن مذاکرات رفع تحریم های ایران ، نفتالی بنت نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل سه‌شنبه شب از دولت بایدن خواست از هرگونه امضای توافق جدید با ایران برای احیای برجام خودداری کند.

 بنت در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اسرائیل به هیچ یک از محدودیت‌های برآمده‌ از توافق متعهد نیست و از همه وسایل برای آن که بتواند مانع پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شود، استفاده می‌کند.

وی ادعا کرد که امضای این توافق میلیارد دلار در اختیار ایران و نیروهای نیابتی تهران قرار می‌دهد.

پیش از بنت بنتی گانتس وزی جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت که این رژیم برای تحت تاثیر قراردادن توافق هسته‌ای از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد.

اخیرا نیز یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید ادعا کرده که پیش نویس توافق وین از معیارهای برجام فراتر رفته و با خطوط قرمز دولت جو بایدن همخوانی ندارد و از آن تعدی کرده است.

بر اساس گزارش تارنمای صهیونیستی – آمریکایی اکسیوس، لاپید در دفتر کار خود با «تد دوتچ» رئیس کمیته خاورمیانه در مجلس نمایندگان آمریکا و «تام نیدز» سفیر آمریکا دیدار و با آنها در مورد مسئله ایران صحبت کرده بود.

پولیتیکو: تحرکات گسترده اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته ای

پولیتیکو نوشت: درحالیکه طرفین مذاکرات وین منتظر پاسخ واشنگتن به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای هستند، دولت اسرائیل فشارها به دولت جو بایدن برای کناره گیری از تلاش‌های بین المللی احیای توافق هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

در گزارش این نشریه آمده است: "ایال هولاتا" مشاور امنیتی اسرائیل روز سه‌شنبه با جیک سالیوان همتای آمریکایی خود بمنظور طرح نگرانی‌های تل آویو درباره پیش نویس اخیر برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ دیدار کرد. در همین راستا بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه در واشنگتن با سالیوان دیدار و گفتگو خواهد داشت.

پولیتیکو با بیان اینکه کاخ سفید نظر خود را تغییر نمی‌دهد، به بیانیه کاخ سفید در ساعات پایانی روز سه‌شنبه اشاره کرد و نوشت: در این بیانیه سالیوان تعهد راسخ خود را به حفظ و تقویت قابلیت اسرائیل در بازدارندگی و دفاع از خود اعلام کرده و همچنین ادعای مجددی مبنی بر اینکه واشنگتن متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، مطرح شده است.

به نوشته پولیتیکو، در راستای اعمال فشارهای رژیم صهیونیستی به ایالات متحده برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای، نفتالی بنت نخست وزیر سابق این رژیم در رشته توئیتی از واشنگتن خواسته تا "حتی اکنون در آخرین دقیقه" از مذاکرات خارج شود.

بنت همچنین مدعی شده است که تل آویو بخشی از این توافق نیست و تعهدی به هیچ کدام از محدودیت‌های ناشی از توافق ندارد و تمام ابزار در دسترس را برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران به کار خواهد گرفت.

این گزارش می افزاید: پس از خروج دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از توافقی که سال‌ها برای آن تلاش شده بود، دولت بایدن تصمیم به بازگشت به توافق را در دستور کار قرار داد. پس از حدود یک سال و نیم و وقفه‌های طولانی مدت در این بین فرستاده‌های بایدن در مذاکرات غیر مستقیم با مقام‌های ایرانی درباره احیای توافق گفت و گو داشتند.

ایران به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره احیای توافق پاسخ داده و مقام های آمریکایی در حال بررسی و آماده سازی پاسخ خود هستند که ممکن است در اواخر این هفته برای مذاکره کنندگان اروپایی ارسال شود. نشریه پولیتیکو در این خصوص نوشت: آمریکا با متحدانش از جمله اسرائیل پیش از ارسال پاسخ در حال مشورت بوده اما مشخص نیست که آیا تا پس از دیدار گانتس با سالیوان (برای ارسال پاسخ) منتظر می‌ماند یا خیر.

این نشریه با اشاره به وضعیت بسیار آشفته و بی ثبات نظام سیاسی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: مقام‌های اسرائیلی در زمانی حساس در حال اعمال فشار هستند؛ در حال حاضر دولت پیشبرد امور بر سر کار است و به زودی پنجمین انتخابات در عرض کمتر از چهار سال برگزار خواهد شد.

اقدام‌های دولت پیشبرد امور در سرزمین‌های اشغالی را می‌توان در جهت اهداف سیاسی برای کسب آرا در انتخابات پیش رو پیش بینی کرد، هرچند دخالت‌های رژیم صهیونیستی در برهم زدن توافق هسته‌ای و تلاش برای خارج کردن طرفین اروپایی برجام از این توافق در سال‌های دولت بنیامین نتانیاهو را نمی‌توان فراموش کرد.

درخواست سناتور آمریکایی برای بررسی توافق با ایران

مایکل مک کول عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب درخصوص توافق هسته‌ای با ایران گفت: کنگره باید هرگونه توافقی با ایران را بررسی کند.

 وی که ریاست نمایندگان جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، افزود:با نزدیک شدن به پایان مذاکرات هسته‌ای ایران، با توجه به اینکه درخصوص مسائل مطرح شده در این توافق، ارتباطی با کنگره وجود ندارد، نگران هستیم.

سخنان مک کول درحالی بیان می‌شود که دولت «جو بایدن» در سایه مشکلات داخلی ایالات متحده مترصد فرصتی است که بازگشت به برجام را به‌عنوان یک پیروزی دیپلماتیک برای دمکرات‌ها معرفی کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا عصر دوشنبه در آخرین اظهارنظر صورت گرفته در جمع خبرنگاران، تعلل کشورش برای پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین را اینگونه توجیه کرد: ما با جدیت درحال بررسی نظرات ایران هستیم و می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ، وقت را از دست نخواهیم داد.

در همین راستا یک مقام ارشد آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ادعا کرده که ایران از چند خواسته مهم خود در مذاکرات عقب‌نشینی کرده تا گفت‌وگوها به نقطه پایان نزدیک شود.

«محمد جمشیدی» معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهوری در این باره تصریح کرد: خارج کردن سپاه از لیست ترور (نه تحریم) پیشنهاد آمریکا به دولت قبل بود تا ایران را وادار به پذیرش مذاکرات منطقه ای و موشکی کند.

وی افزود: آمریکا می‌گفت بدون مذاکره منطقه ای و موشکی، بازگشت به توافق ۲۰۱۵ نیز غیرممکن است. تیم آقای رئیسی این خواسته را رد کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا اروپا روسیه چین محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت دسترسی و بازرسی برای جلوگیری رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا هسته ای ایران توافق هسته ای ایالات متحده احیای توافق بین المللی نیاز داریم پیش نویس سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران

بین الملل تابناک: اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران، احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی، یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران، تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران و دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح‌ هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

 رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران، توضیح داد: بازرسان ما در ایران روز گذشته از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند اما من تصمیم گرفتم که بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از فردا از سر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، افزود:‌ ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران، برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد و گفت: ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است. این به‌ خودی‌خود بدین معنا نیست که ایران دارای سلاح اتمی است.

وی افزود: تا جایی که به آژانس مربوط است - البته باید هنگام اظهار نظرهای عمومی محتاط باشیم - ما هیچگونه اطلاعات یا نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران از برنامه ساخت سلاح اتمی برخوردار است، نداریم. در عین حال ما به طرف ایرانی گفته‌ایم که این سطح از ذخایر مواد اتمی که به لحاظ فنی نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است، در سطح جهانی پرسش برانگیز است و به همین خاطر از آنها خواسته‌ایم که به طور کامل با ما همکاری کنند.

گروسی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود و اوضاع را روی ریل قرار دهد.

احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی

وزارت‌های خارجه فرانسه، بلژیک و جمهوری چک سفرای ایران را در کشورهای متبوع خود احضار کرده و مخالفت خود را با حمله تلافی‌جویانه ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اعلام کردند.

در واکنش به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، فرانسه و بلژیک سفرای ایران را احضار کردند.

وزیر خارجه جمهوری چک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «امروز تصمیم گرفتم سفیر ایران را احضار کنم.» او همچنین مدعی شد که ایران «با حمله به اسرائیل، تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.»

این در حالی است که حمله اخیر ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت؛ حمله‌ای که هفت مستشار نظامی ایران را به شهادت رساند.

جمهوری چک به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، یکی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی و اقداماتش در منطقه است و وزیر خارجه این کشور نیز در پیام اخیر خود ایران را به «در خطر انداختن وضعیت امنیتی منطقه» متهم کرد!

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه پاریس سعی دارد در همکاری با شرکای خود تنش‌ها را کاهش دهد، اعلام کرد با احضار سفیر تهران، حمله ایران به اسرائیل را با شدیدترین لحن محکوم کرده است.

علاوه بر این، وزیر خارجه بلژیک هم ضمن احضار سفیر ایران در این کشور، در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این حمله ثبات و جان مردم منطقه را به خطر انداخته و صلح را دست‌نیافتنی‌تر می‌کند. از همه طرفین می‌خواهم که بیشترین میزان خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.»

یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تداوم یاوه گویی‌های خود علیه ایران، خواستار اتحاد جامعه جهانی برای مقابله با تهران شد.

به گزارش سی ان ان، نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است مدعی شد: جامعه بین‌المللی در برابر تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، افزود: ایران به طور مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها (رژیم) اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند.

تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران 

عربستان هر گونه مشارکت خود در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

 منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ سایت رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن

نخست‌وزیر عراق امروز با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو و در مورد مسایل مربوط به تشکیل کمیته هماهنگی میان بغداد و و همچنین مسایل اقتصادی و تجاری رایزی کرد.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه عراق امروز در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره راه‌اندازی توافق چارچوب راهبردی مشترک و همچنین تشکیل کمیته هماهنگی میان عراق و آمریکا رایزنی کردند.

علاوه بر این، تعدادی از پرونده‌های مختلف از جمله در بخش اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در عراق روی میز مذاکره دو طرف بود.

السودانی تأکید کرد توافق چارچوب راهبردی مانند یک نقشه راه برای گسترش روابط آینده عراق و آمریکا است.

آنتونی بلینکن در دیدار نخست وزیر عراق گفت:«خرسندیم که می‌بینیم عراق در پرونده‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انرژی به موفقیت می‌رسد. با محمد السودانی دیدار مثمر ثمری داشتیم.»

 

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • امیرعبداللهیان: در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود