Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:17:26 GMT

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی قم ۳ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۳۸۴۳

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی قم ۳ برابر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی شاهچراغی ظهر روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم اظهار داشت: در مورد اشتغال واحدهای صنعتی فعال یا نیمه فعال در یکسال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و کشاورزی اعطا شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با اشاره به موضوع مسکن در استان قم ابراز داشت: برای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم ۱۲۸ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۲ هزار نفر واجد شرایط شدند و در ادامه برای نزدیک به ۵۰ هزار نفر تکلیف زمین و قرارداد ساخت مشخص شد.

شاهچراغی گفت: در هفته آینده ۱۲۸ واحد که در قالب نهضت ملی مسکن در استان قم ساخته شده است تحویل مردم می‌شود.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان قم وقت ویژه ای می‌گذارد که کار نهضت ملی مسکن سریع‌تر شروع شده و به نتیجه برسد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به این که بیشتر روستاهای قم دچار معضل آب شرب در کمیت و کیفیت بودند ابراز داشت: تلاش و پیگیری شد تا ۱۰ روز دیگر آب ۲۵ روستا از آب شیرین شهری قم تأمین می‌شود.

وی به مشکلات برخی جاده‌های قم نیز اشاره کرد و افزود: در جاده‌های بین شهر قم و شهرهای اطراف شاهد کیفیت نامناسب و تصادف‌های فراوان منجر به فوت بودیم و اکنون احداث جاده دوم بین کهک و پردیسان شروع شده و جاده منطقه دستجرد بین قم و تفرش نیز ۶ متر تعریض می‌شود.

شاهچراغی افزود: در مورد خانه‌های روستایی تعیین تکلیف زمین‌های زراعی صورت گرفت و اختلافات بین مردم و سازمان‌های دولتی در ید اختیار دولت بوده و شبانه روز تلاش می‌شود که این مشکل برطرف شود.

وی تاکید کرد: تقریباً نزدیک به ۱۰ ماه است در قم مشغول به کار شده ام و اولین وظیفه خود را تقویت ارتباط و حضور در بین مردم دانستم.

وی ادامه داد: در این مدت بدون استثنا همه روزهای هفته به شکلی ارتباط مردمی برقرار کرده ایم که حتی در ایام تعطیل نیز این ارتباط وجود داشته است.

استاندار قم گفت: اکنون به صورت دقیق می‌دانیم چه موضوعاتی را مردم با ما مطرح کرده اند و برای حل مشکلات زمان بندی کرده ایم که حل برخی تمام شده یا در حال انجام است و اگر مشکلی نشد چرایی آن را به مردم اطلاع می‌دهیم.

وی ابراز داشت: در حوزه فرهنگی کار بزرگ کنگره ملی شهدای استان که آبان ماه امسال برگزار می‌شود را پیش رو داریم و تمام دستگاه‌هایی که توانایی دارند برای کنگره شهدا همکاری خواهند کرد.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به این که دغدغه علما و مراجع تقلید موضوع عفاف و حجاب است بیان کرد: موضوع نماز در ادارات و عفاف و حجاب کارکنان دولت با تشکیل گروه‌های بازرسی ساماندهی شد وضعیت ادارات در پاسخگویی، خدمت رسانی و حجاب و عفاف کارکنان نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

استاندار قم تاکید کرد: دولت در یکسال گذشته پشتیبانی‌های خوبی کرده است و اعدادی که توافق کردیم را گرفتیم و بخشی تا آخر شهریور گرفته می‌شود تا پروژه‌های عمرانی تعیین تکلیف شود.

کد خبر 5572061

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم سید محمد تقی شاهچراغی هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل قزوین خراسان رضوی مشهد بیرجند استاندار قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت

بر اساس این گزارش، مهدی برادران، معاون وزیر صمت درباره صنعت داروسازی و مکمل و پرداخت تسهیلات اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خوبی که با سازمان غذا و دارو داشتیم و اقداماتی که در جامعه صنعتی شکل گرفته با توجه به اینکه ما در حوزه مواد اولیه کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم، امروز بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در حوزه تولید بدون کارخانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت پروانه تولید دارند که می‌توانند محصولات خود را تحت نظارت وزارت بهداشت تولید کنند.

وی افزود: این مکمل‌ها روند تولید داخلی را طی می‌کنند. در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱۸ میلیون دلار مواد اولیه برای این صنعت تامین کردیم و  در سال ۱۴۰۲ این میزان به حدود ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار رسیده که نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ درصد کاهش داشته است. امیدواریم با همین روند که در تولید ملی مکمل‌ها طی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم به جهش تولید و خودکفایی در این صنعت برسیم و تراز خودمان را مثبت کنیم.

برادران تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر نیازهای داخلی تامین می‌شود و کیفیت مناسبی نیز دارند البته در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم. نمایشگاه امروز ( همایش مکمل‌های غذایی و دارویی) و نمایشگاهی که در حوزه افزایش توانایی صادراتی در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد؛ ۲۰۰۰ تاجر از سراسر جهان به کشور ما می‌آیند و ۷۰ هیئت خارجی در سطح وزرا و بالاتر نیز در حوزه تجاری به کشور ما سفر خواهند کرد که فرصت بسیار مناسبی است که هم در مقیاس کشورهای منطقه و هم در سطح کشورهای عضو پیمان شانگهای و بریکس و همچنین کشورهای آفریقایی از این ظرفیت استفاده کنند. همچنین تمام ۷۰ هیئت خارجی و ۲۰۰۰ تاجر حضور خود را در این نمایشگاه به صورت قطعی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: تلاش ما این است که ظرفیت تولید داخل خود را افزایش دهیم و میزان تولیدات در حد زیاد باشد هر چقدر که این روند ادامه پیدا کند در مدیریت قیمت تمام شده می‌توانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به دغدغه صادرات اظهار کرد: با تفاهم های انجام شده با وزارت بهداشت امکان صادرات مهیا شده و طبق دستور وزیر بهداشت تا سقف ۲۰ درصد خارج از روال اخذ مجوز اقدام می‌کنند و سایر موارد نیز با هماهنگی وزارت بهداشت امکان صادرات برای آنها فراهم می‌شود، امیدوارم که در سال جهش تولید بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های دیگر، مسئله تسهیلات است با توجه به اینکه این صنعت بسیار جوان و دانش بنیان است جزو اولویت‌های اصلی وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است. به نظام بانکی و به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که به جای سرمایه‌گذاری در صنایعی که در آنها اشباع هستیم در این صنایع و به ویژه امنیت داخلی‌سازی این صنعت سرمایه‌گذاری شود که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بر اساس تفاهم های انجام شده میان وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و همچنین نظام بانکی بتوانیم تسهیلات مناسب را هم در قالب تامین مالی و هم در قالب تسهیلات در اختیار صنایع قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲