Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان با تاکید بر اینکه لبنانی‌ها از واردات سوخت ایران استقبال می‌کنند اظهار داشت که برای سفر به تهران و تکمیل این پروژه منتظر تصمیم نهایی نجیب میقاتی هستیم.

«ولید فیاض» وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی به موضوع واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران پرداخته و اعلام کرد، ما از واردات سوخت ایران استقبال می‌کنیم؛ زیرا موجب می‌شود تا ساعات برق‌رسانی در کشور را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با وبسایت «العربیه نت» اظهار داشت، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور به سفیر ایران در لبنان اطلاع داد که سوخت ایرانی باید با مشخصات نیروگاه‌های لبنان مطابقت داشته باشد. سپس سفیر ایران پیشنهاد تشکیل یک هیئت رسمی لبنانی در این زمینه را داد تا به تهران سفر کرده و مشخصات سوخت مورد نیاز و مقدار آن را با مسئولان ایرانی بررسی کنند.

وزیر انرژی دولت موقت لبنان تصریح کرد، من نامه‌ای به سفارت ایران در بیروت فرستاده و مشخصات سوخت مورد نیاز لبنان را برای آنها توضیح دادم. ممکن است وزارتخانه انرژی لبنان با همین روش درمورد واردات سوخت ایران به طوری که مطابق با نیاز نیروگاه‌های برق ما باشد عمل کند اما ما منتظریم تا نجیب میقاتی تصمیم نهایی را در این زمینه اعلام نماید. از طرف دیگر گفتگوهایی نیز با دولت الجزایر برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق لبنان صورت گرفته و احتمالا برای بررسی این موضوع سفری به الجزایر داشته باشیم.

فیاض همچنین چند روز قبل گفته بود، چمدانم را بسته‌ام و منتظر دستور نجیب میقاتی برای رفتن به تهران و موافقت با گرفتن سوخت ایران هستم. واردات سوخت از ایران به ما کمک می‌کند تا از این مرحله سخت عبور کنیم و ما مشخصات سوخت مورد نیاز خود را از طریق وزرات انرژی به طرف ایرانی ابلاغ کرده‌ایم.

اداره کل نفت لبنان نیز اعلام کرده که بخش فنی پرونده واردات سوخت از ایران را تکمیل کرده و بخش سیاسی آن در حیطه وظایف دولت است که باید هر تصمیمی را صلاح می داند در این زمینه بگیرد. اداره کل نفت آمادگی دارد تا این پرونده را در دستور کار خود قرار دهد.

در حالی که چشم‌اندازی برای انتقال گاز و برق مصر و اردن به لبنان دیده نمی‌شود، اخیرا زمزمه‌هایی از درخواست‌ لبنانی‌ها و مسئولان این کشور برای دریافت سوخت ایران به گوش رسیده است. بارزترین مسئول لبنانی که طی چند هفته گذشته این درخواست را مطرح کرد «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان بود که با اشاره به مانع‌تراشی‌های آمریکا در روند انتقال گاز و برق به لبنان اعلام کرد که قصد دارد برای صحبت درباره دریافت سوخت ایران به وزارت انرژی و نزد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله برود.

سید حسن نصرالله نیز در گفتگو با شبکه المیادین درباره این درخواست جبران باسیل اعلام کرد که حاضر است سوخت ایران را در اختیار نیروگاه‌های برق بگذارد اما دولت لبنان باید اعلام کند که این مسئله را پذیرفته است.

منابع لبنانی گزارش دادند، درحالی که مقامات لبنان از اجرای وعده‌های آمریکا ناامید شده‌اند انتظار می‌رود که اصرار ملت و مسئولان این کشور برای دریافت سوخت ایران بیشتر شده و جهت نجات از این شرایط بحرانی بار دیگر به ابتکار سید حسن نصرالله متوسل گردند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر انرژی لبنان سوخت مورد نیاز نجیب میقاتی واردات سوخت سوخت ایران وزیر انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدامات اساسی را در دستور کار داریم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رئیس جمهور و اعضای کابینه و همه مدیران استان در کنار هم برای تحقق این هدف مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و اضافه کرد: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها راه اندازی شده است و به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به تکلیف شهرداری‌ها و شوراها برای تکمیل پروژه‌های غیر دولتی عمومی تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست ولی متناسب با نیازسنجی اولویت‌های مردمی در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی‌نژاد از مولد سازی برای تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری فعالیت‌های گسترده‌ای را دارد.

وی توجه به شهرهای کوچک و میانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است و باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

کد خبر 6081095

دیگر خبرها

  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • موضع‌گیری جدید میقاتی درباره حمله های رژیم صهیونیستی
  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • وزیر کشور: پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره