Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبل از ازدواج خوب فکر کنید   وجود مادر اصلی ارتباط با پدر بچه‌ها فرصت بدهید بچه‌ها را درک کنید قبل از ازدواج خوب فکر کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم آنلاین، این بچه‌ها ممکن است در سنین مختلف باشند و هر کدام ساز خود را بزنند. معمولا در ابتدا بچه‌ها کسی را که قرار است جای مادرشان را بگیرد براحتی نمی‌پذیرند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نتوانید یک رابطه صحیح ایجاد کنید این مشکلات روزبه‌روز بیشتر می‌شود تا جایی که ممکن است روی رابطه شما و همسرتان نیز تاثیر بگذارد و در نهایت به خاتمه رابطه زناشویی‌تان بینجامد.

پس به اهمیت این موضوع شک نکنید و البته بدانید که اگر از ابتدا حواستان را جمع کنید و یک رابطه صحیح را پایه‌گذاری کنید می‌توانید یک خانواده گرم و صمیمی ‌داشته باشید. صبوری از خصوصیاتی است که شما حتما باید داشته باشید. شما باید بتوانید بچه‌های همسرتان را با هر رفتاری که دارند دوست داشته باشید، با تنفر از آنها به هیچ جای خوبی نمی‌رسید و پس از گذشت زمان اندکی می‌بینید که اصلا نمی‌توانید با آنها زندگی کنید. پس غیر از همسرتان باید فرزندان او را هم دوست بدارید.

در این زمینه بخوانید؛

چطور کودک عصبانی را آرام کنیم؟ + راهکارهای کنترل خشم در کودکان

یک مهارت ضروری برای والدین / تکنیک های کنترل خشم در مقابل کودکان

چرا کودکم خجالتی است؟ + یک دلیل مهم که نمی دانید

 

وجود مادر اصلی

رابطه شما با فرزندان همسرتان تا حد زیادی به مادر تنی بچه‌ها وابسته است. اگر مادر بچه‌ها به رحمت خدا رفته باشد کار شما راحت‌تر است، اما اگر همسر شما از مادر فرزندانش طلاق گرفته باشد کار شما سخت‌تر است، چون معمولا بچه‌ها امید دارند که پدر و مادرشان دوباره با هم زندگی کنند و ازدواج یکی از آنها این امید را از بین می‌برد. اما شما می‌توانید با کمی‌ تامل در ابتدای رابطه با بچه‌ها رابطه خوبی را ایجاد کنید. اول از همه اگر امکان دارد با مادر بچه‌ها ملاقاتی داشته باشید و سعی کنید با او رابطه‌ای دوستانه برقرار کنید.

به او بگویید که فرزندانش را دوست دارید و می‌خواهید از آنها بخوبی مراقبت کنید، از او بخواهید با فرزندانش صحبت کند و نسبت به شما دید مثبتی به بچه‌ها دهد. از طرفی با بچه‌ها صحبت کنید و به آنها بگویید که قرار نیست جای مادرشان را بگیرید و آنها همیشه می‌توانند مادرشان را ببینند و شما می‌توانید بهترین دوست آنها باشید و در نبود مادرشان به آنها محبت کنید. رابطه شما با فرزندان بستگی زیادی به سن بچه‌ها دارد. بچه‌های کوچک‌تر با جایزه و محبت راضی می‌شوند و دست از لجبازی بر می‌دارند، اما با نوجوان‌ها حتما باید گفت‌وگو کنید و به هیچ وجه مانند بچه‌ها با آنها رفتار نکنید.

ارتباط با پدر بچه‌ها

مسلما رابطه شما با پدر بچه‌ها برای آنها بسیار مهم است. آنها فکر می‌کنند شما، هم جای مادرشان را اشغال کرده‌اید و هم پدرشان را از آنها دور کرده‌اید. شما قبل از برخورد با بچه‌ها باید با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید که در حضور شما به بچه‌ها توجه بیشتری نشان دهد و به هیچ‌وجه بچه‌ها را به خاطر شما تنبیه نکند. پدر بچه‌ها اصلا نباید در رابطه شما با بچه‌ها دخالت کند و شما نیز به هیچ‌وجه پیش پدرشان از آنها بدگویی نکنید. اگر بتوانید استقلال روابط را حفظ کنید و رابطه‌ها را با هم در نیامیزید بسیار موفق ترید. رابطه شما با فرزندان، رابطه پدر و فرزندان و رابطه شما با همسرتان ۳ رابطه مجزا از هم هستند و نباید به هم ربط پیدا کنند.

بچه‌ها نباید حس کنند که پدرشان با حضور شما دیگر به آنها توجه ندارد و آنها را فراموش کرده، بلکه برای بهبود رابطه بهتر است بچه‌ها ببینند که پدرشان با آرامش بیشتر برای آنها وقت می‌گذارد و با آنها مهربان‌تر است.

فرصت بدهید

صبوری شما در این رابطه نقش بسیار مهمی‌ دارد. گاهی بچه‌ها بسیار لجباز می‌شوند طوری که اصلا قابل کنترل نیستند. در این مواقع بهترین کار صبر کردن است، چرا که اگر شما نیز با آنها لجبازی کنید در یک دور ارتباطی غلط می‌افتید که هر روز هم شما و هم بچه‌ها لجبازتر می‌شوند و رابطه‌تان روز‌به‌روز خراب‌تر می‌گردد. صبر کنید، بالاخره روزی می‌رسد که آنها برای کاری یا حل مشکلی به شما احتیاج پیدا می‌کنند و شما با حل آن مشکل می‌توانید در دل بچه‌ها راه پیدا کنید. مثلا با گرفتن اجازه پدرشان برای رفتن به یک مهمانی دوستانه یا خرید وسیله‌ای که به آن احتیاج دارند یا میانجیگری پیش پدرشان برای بخشیدن یک کار اشتباه و گذشتن از تنبیه و... .

بچه‌ها را درک کنید

برای لحظه‌ای خود را جای فرزندان همسرتان بگذارید و فرض کنید که قرار است زن دیگری غیر از مادرتان به خانه بیاید و جای او را بگیرد قطعا برای شما هم سخت است. کمی ‌به آنها حق بدهید که از حضور شما در خانه‌ای که هنوز بوی مادرشان را می‌دهد ناراحت باشند. به آنها وقت بدهید تا به حضور شما عادت کنند.

در آخر اگر نتوانستید در ایجاد یک ارتباط صمیمانه موفق شوید و حس کردید که اوضاع رو به خرابی است حتما از متخصصان و مشاوران خانواده کمک بخواهید تا آنها با راه‌حل‌های تخصصی که به شما پیشنهاد می‌کنند، مشکلتان را حل کنند.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نامادری تربیت فرزند اخبار عمومی رابطه شما داشته باشید پدر بچه ها بچه ها بچه ها حضور شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ده‌نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «برمودا» شبکه نسیم در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟ گفت: حاجی گرینوف‌ها از مخالفان سر سختم هستند. بله، با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم! آنها شعارشان با عملشان نمی‌خواند. وقتی هم در حاکمیت قرار می‌گیرند، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر می‌شوند. بیشتر این آدم‌ها اینطور صادقه فکر می‌کنند، که صحیح نیست و دین اینگونه نیست. حاجی گرینوف‌ها تظاهر به دین‌داری می‌کنند. حضرت علی (ع) می‌فرماید: مردم به حاکمان خود بیشتر شبیه هستند، تا به پدرانشان. ما آنچه را که در جامعه می‌بینیم و نقد می‌کنیم، برآیند عملکرد حاجی گرینوف‌هاست.

ده‌نمکی در پاسخ به این سوال که شایعه‌ای درباره خودتان شنیدید، که آزارتان بدهد؟ گفت: زیاد. همینکه شما می‌پرسید من میلیاردر هستم، شایعه است. در عالم سیاست می‌آیی، هر روز شایعه است. گاهی شایعه همان کاری را می‌کند، که معاویه با حضرت علی (ع) می‌کرد. بعضی مواقع شایعه صبر آدم را لبریز می‌کند. زمانی که روزنامه‌نگار بودم، یک حدیث از حضرت علی (ع) شنیدم، که فاصله بین حق و باطل چهار انگشت بین شنیدن و دیدن است. یک لحظه دقت کردم و دیدم ما بیشتر خبرهایی که می‌نوشتیم، می‌گفتیم شنیده می‌شود. دیدم هیچ حجتی برای این نوع روزنامه‌نگاری ندارم. روشم را از خبری به سمت تحلیلی بردم.

کارگردان سریال «رستگاری» در پاسخ به این سوال که مسعود ده‌نمکی وسط میدان مین است؟ یا از میدان مین عبور کرده؟ توضیح داد: تا زمانی که عمرمان تمام نشود، وسط میدان مین هستیم.

وی درباره علت کمتر دیده شدن و کمتر مصاحبه کردنش گفت: احساس می‌کنم عافیت در گمنامی است و نه شهرت. من از یک جایی به بعد آب خوردنم هم ژورنالیستی شده بود و تیتر رسانه‌ها می‌شد. احساس کردم این نوع شهرت آسیب‌زننده است. اگر آدم حرفی داشته باشد، وسط جنجال گم می‌شود. بعضی مواقع آدم‌ها دنبال جنجال می‌دوند و گاهی جنجال دنبال آدم‌هاست. من برای اینکه حاشیه‌ها کم شود، دیگر مصاحبه نکردم.

ده‌نمکی در پاسخ به انتقاداتی که به کارهایش می‌شود، گفت: من هیچ وقت منتظر شنیدن تعریف نبودم. گاهی یک نفر واقعاً نقد می‌کند. گاهی هم می‌بینی می‌فهمند کارت خوب است، اما باز تخریبت می‌کنند. بعدها حدیثی شنیدم که مومن همیشه در معرض آزار است؛ یعنی هم از طرف شیطان و دشمن هم از طرف مومن. البته اگر مومن محسوب شویم.

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان منتقدان شما یا شیطان هستند، یا دشمن؟ توضیح داد: خیر، منظورم آدم‌هایی است که هر کاری که می‌کنی، مورد حسد واقع می‌شوی. چرا آدم‌ها وجه مثبت کار را نمی‌بینند؟ حضرت موسی (ع) به خدا فرمود: خدا کاری بکن، که کسی پشت سرم حرف نزند. خدا فرمود موسی من برای خودم اینکار را نکردم، می‌خواهی برای تو اینکار را کنم؟

کد خبر 846592 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • مرد میانسال با دیدن مرد غریبه در منزلش مرتکب قتل شد