Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورس بین الملل، موضوعی  بود که هر چند وقت یک بار مسئولی وعده تشکیل آن را می داد و بعد از مدتی خبری از آن نمی شد تا این که سه شنبه رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه شورای عالی بورس خبر از موافقت در رابطه با تاسیس آن را داد.

آقای مجید عشقی گفت:  در جلسه شورای عالی بورس، بحث بورس بین الملل مطرح شد و شورا با راه اندازی اصولی آن موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با دادن این مجوز موسسان بورس می‌توانند مقدمات بورس بین الملل را فراهم کنند .در فرصتی که برای در خواست کنندگان تعیین می‌شود شرکت تاسیس شده و کار خود را آغاز خواهد کرد.

تسهیل ورود سرمایه به کشور با بورس بین الملل رقم می خورد

در همین راستا آقای احسان خاندوزی نوشت: پس از پیگیری های بسیار، (سه شنبه )موافقت اصولی تاسیس بورس بین الملل توسط شورای عالی بورس صادر شد. بورسی که با کارکرد ارزی و در یکی از مناطق آزاد مستقر خواهد شد. با ایجاد ساختار تسويه فراملی، جریان ورود سرمایه به کشورمان تسهیل می شود.

در ادامه هم آقای سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ‌صنعتی و ویژه اقتصادی از بورس بین الملل نوشت: از ملزومات اساسی گشايش گره‌های اقتصادی کشور، ورود سرمایه‌هاى ارزى بوده که شاهراه اصلی آن بورس بین‌الملل است.

در راستای موافقت با  تاسیس بورس بین الملل آقای حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه مواردی را مطرح کرد.

آقای مرید سادات گفت :خوشبختانه مجوز تاسیس بورس بین الملل در منطقه آزاد صادر شد و این می تواند یک راه حل خوب برای جذب سرمایه خارجی باشد .در این بورس داد و ستد بر اساس منابع ارزی خواهد بود به یقین اگر فضای سیاسی آماده شود بورس بین الملل می تواند یک راه مناسب و درست برای جذب سرمایه باشد.

بورس بین الملل محلی امن برای سرمایه گذاری خواهد بود

او می گوید :در رابطه با مزیت بورس بین الملل باید گفت به سبب معاملات با ارز های خارجی می تواند یک محل امن برای سرمایه گذاری باشد و با توجه به این که منطقه آزاد از معافیت های مالیاتی برخوردار است می تواند گزینه جذابی برای سرمایه گذاران باشد .هدف اولیه بورس بین الملل تامین مالی پروژه های عمرانی و اقتصادی کشور است که می تواند به نوعی با این تامین مالی به تولید ناخالص ملی کشور کمک شود و از همه مهم تر می تواند زمینه رشد فضای ارزی و اقتصادی کشور را هم فراهم سازد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت :بورس بین الملل علاوه بر این که می تواند سرمایه خارجی را جذب می تواند شرکت های خارجی را هم در این حوزه هدایت کند که این یک مولفه اقتصادی بسیار مهم است .بورس بین الملل در واقع یک حلقه گمشده برای اقتصاد کشور است که می تواند  کشور را به سادگی به اقتصاد دنیا متصل کند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا بورس بین الملل فقط در حد یک موافقت برای تاسیس باقی می ماند یا قرار است در این حوزه اقداماتی موثر صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس منطقه ای بورس بین الملل ورود سرمایه شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ببینید | پاسخ رئیس سازمان بورس به یک سوال مهم درباره بازگشت سرمایه‌های مردم