Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مخالفت انگلیس با مذاکره اوکراین و روسیه ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۱۸:۲۳

بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس روز چهارشنبه در جریان سفرش به کی‌یف گفت که با هرگونه تلاش برای مذاکره و عادی‌سازی روابط با روسیه بر سر عملیات نظامی این کشور در اوکراین مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک، جانسون گفت: ما باید با هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با پوتین [ولادیمیر] رئیس جمهور روسیه مبارزه کنیم... ما همچنین می‌دانیم که اکنون زمان پیشبرد یک طرح ضعیف برای مذاکره با کسی که علاقه‌ای به آن ندارد، نیست. شما نمی‌توانید با او مذاکره کنید.

جانسون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف گفت: با یک خرس در حالی که پای شما را می‌خورد یا یک سارق خیابانی که شما را به زمین چسبانده است، نمی‌توانید مذاکره کنید.

جانسون افزود: مذاکره بین کی یف و مسکو حتی در صورت پیشنهاد پوتین غیرممکن خواهد بود. هیچ مذاکره ای وجود ندارد، هیچ پیشنهادی وجود ندارد. ولادیمیر پوتین حتی پیشنهاد مذاکره نیز نمی‌دهد و حتی اگر او هم چنین بود، سخت است که ببینیم چگونه می‌توانید، چگونه مردم اوکراین می‌توانند در شرایط فعلی مذاکره کنند.

جانسون در جریان این سفر که مصادف با روز استقلال اوکراین بود از بسته کمکی 54 میلیون پوندی (63.5 میلیون دلاری) شامل سیستم های نظارتی و موشکی بدون سرنشین خبر داد و گفت: بسته حمایتی امروز به نیروهای مسلح شجاع و انعطاف‌پذیر اوکراین تقویت دیگری در توانمندی خود می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به عقب راندن نیروهای روسی و مبارزه برای آزادی خود ادامه دهند. بسته کمک نظامی به بهبود قابلیت‌های نظارتی دوربرد و هدف‌گیری دفاعی اوکراین کمک می‌کند. بریتانیا از زمان آغاز جنگ با روسیه در فوریه تاکنون بیش از 2.3 میلیارد پوند کمک نظامی و مالی به اوکراین متعهد شده است.

بر اساس بیانیه دفتر وی، جانسون به زلنسکی گفت که اوکراین می‌تواند و در جنگ پیروز خواهد شد.

وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که در مسیر اوکراین باقی بماند، وی افزود: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد برای همه ما اهمیت دارد، به همین دلیل است که من امروز اینجا هستم تا این پیام را برسانم که بریتانیا با شما است و در روزها و ماه‌های آینده با شما خواهد بود و شما می‌توانید و پیروز خواهید شد.

گوترش خواستار صلح در اوکراین شد ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۱۸:۲۱

دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت سی و یکمین روز استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی که مصادف شد با شش ماهگی حمله روسیه، خواستار صلح شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: مردم اوکراین و فراتر از آن به صلح نیاز دارند و آنها اکنون صلح می‌خواهند.

گوترش گفت: تبعات این جنگ بی‌معنا فراتر از اوکراین هم حس می‌شود. ما شاهد ظهور آسیب‌پذیری‌های جدیدی در محیط جهانی هستیم که قبلاً به دلیل درگیری‌ها، نابرابری، بحران‌های اقتصادی و بهداشتی ناشی از بیماری‌های همه‌گیر و تغییرات آب‌وهوایی فرسوده شده است؛ آن هم با تأثیر نامتناسب بر کشورهای در حال توسعه.

او افزود: بالا رفتن بیشتر قیمت‌ موادغذایی، کود و سوخت باعث ایجاد یک بحران جهانی شده است که می‌تواند میلیون‌ها تن را به سمت فقر شدید بکشاند، گرسنگی و سوء تغذیه را تشدید کند.

گوترش همچنین هشدار داد که در سال ۲۰۲۳ غذای کافی وجود نخواهد داشت، مگر اینکه بازار کودهای شیمیایی تثبیت شود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: بسیاری از کشاورزان در سراسر جهان در حال برنامه‌ریزی برای کاهش سطح زیر کشت برای فصل آینده هستند. خروج هر چه بیشتر موادغذایی و کود از اوکراین و روسیه با هزینه‌های معقول، برای آرامش بیشتر بازارهای کالا و کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان حیاتی است.

فرمان پوتین برای افزایش نیروهای نظامی روسیه ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۱۸:۲۱

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز پنج‌شنبه فرمان اضافه‌شدن ۱۳۷ هزار نیروی نظامی دیگر به نیروهای مسلح این کشور را امضا کرده است.

به نوشته ریانووستی، سند مربوطه با امضا پوتین در وب‌سایت اطلاعات حقوقی قرار گرفته است. با اضافه‌شدن این تعداد نیروی نظامی، جمع کل نیروهای مسلح روسیه به ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

آن‌گونه که ریانووستی نوشته، طبق فرمان قبلی، در نوامبر ۲۰۱۷، تعداد مجاز نیروهای مسلح فدراسیون روسیه ۱۹۰۲۷۵۸ واحد بوده که از این تعداد ۱۰۱۳۶۲۸ نیروی نظامی باید باشند.

اما در فرمان جدید درباره لزوم افزایش این تعداد نیروی نظامی جدید آمده است «به منظور افزایش قدرت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به تعداد ۲۰۳۹۷۵۸ واحد که از این تعداد ۱۱۵۰۶۲۸ نیروی نظامی هستند».

کشته شدن 200 نظامی اوکراینی با موشک اسکندر

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته و در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دست‌کم ۷ پایگاه ارتش اوکراین، هدف حمله قرار گرفته و منهدم شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در نتیجه حمله مستقیم با موشک اسکندر، به یک ستون نظامی (ارتش اوکراین) در ایستگاه راه‌آهن چاپلین در منطقه دنپروپتروفسک، بیش از ۲۰۰ نیروی مسلح ذخیره ارتش اوکراین کشته و ۱۰ واحد تجهیزات نظامی آنها هم نابود شد. این نیروها، در حال اعزام به مناطق جنگی در دونباس بودند.

به نوشته اسپوتنیک، موشک اسکندر، موشک بالستیکی است که برای انهدام طیفی از اهداف زمینی تا بُرد ۵۰۰ کیلومتر طراحی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کوناشنکوف همچنین افزود: در یک حمله هوایی بسیار دقیق دیگر نیروهای هوافضای ارتش روسیه، مقر فرماندهی نیروهای اوکراین در منطقه نیکولایف هدف قرار گرفت و در نتیجه آن ۶۴ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، گزارش سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از آن اعلام می‌شود که ساعاتی پیش رویترز به نقل از مقامات اوکراینی مدعی شد بر اثر حمله موشکی روسیه به ایستگاه قطار در شرق اوکراین، ۲۵ غیرنظامی کشته شده‌اند.

هشدار آمریکا نسبت به تدارکات روسیه برای برگزاری رفراندوم

ایالات متحده هشدار داد که روسیه در حال آماده‌سازی برای برگزای همه‌پرسی "ساختگی" در "سرزمین‌های اشغالی اوکراین" طی چند روز یا هفته آینده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: مسکو به مقامات دستور داده در مناطقی که در طول جنگ با اوکراین تحت کنترلشان قرار گرفته است، از جمله در خارکیف، خرسون، زاپوریژیا، بخش‌هایی از دونتسک و لوهانسک، آماده‌سازی را آغاز کنند.

او با بیان اینکه اولین رفراندوم ممکن است به محض پایان این هفته اعلام شود، خاطرنشان کرد: ایالات متحده و جامعه بین‌المللی اصلا چنین انتخابات‌هایی را به چشم "قانونی" در نظر نخواهند گرفت.

کربی گفت: ما انتظار داریم که روسیه سعی کند نتایج این همه‌پرسی را تحت ادعای دروغینی مبنی بر اینکه مردم اوکراین مایل به پیوستن به روسیه هستند، دستکاری کند. اعتراض و مقابله با این دروغ‌پراکنی بسیار مهم خواهد بود. خود مقامات روسی می‌دانند که کاری که انجام می‌دهند فاقد مشروعیت خواهد بود و این نشان‌دهنده اراده مردم نخواهد بود. مردم اوکراین، در هر رفراندوم آزاد و منصفانه‌ای، به شدت علیه پیوستن به روسیه رأی می‌دهند.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که آمریکا همزمان با سالروز استقلال اوکراین، سه میلیارد دلار دیگر برای کمک‌های نظامی برای نیروهای کی‌یف اعلام کرد. به گزارش پنتاگون، این بسته شامل سیستم‌های موشکی سطح به هوا، موشک‌هایی با هدایت لیزری، هواپیماهای بدون سرنشین پوما و سلاح‌های ضد پهپادی ومپایر می‌شود.

فرانسه محموله کمک جدیدی را به اوکراین ارسال می‌کند

رئیس جمهوری فرانسه در پیامی به مناسبت روز استقلال اوکراین گفت: در روزهای آینده یک کشتی حامل ملزومات پزشکی و اورژانس بندر مارسی را به مقصد اوکراین ترک می‌کند.

به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، امانوئل مکرون در پیامی ویدئویی به مناسبت روز استقلال این کشور که با ورود آن به هفتمین ماه جنگ در اوکراین مقارن شده است، از بارگیری یک کشتی با ملزومات زندگی، درمانی و بازپروری اورژانس در بندر مارسی برای عزیمت به اوکراین خبر داد.

رئیس جمهوری فرانسه اطمینان داد که کشورش برای کمک به مقاومت نظامی اوکراین و مردم این کشور بسیج شده و این حمایت در آینده و تا بازسازی اوکراین ادامه خواهد داشت.

مکرون گفت: در سی و یکمین سالگرد استقلال خود می‌توانید به «مقاومت استثنایی» در مرزهای خود در برابر تهاجم روسیه افتخار کنید.

وی همچنین اقدام روسیه را در حمله به اوکراین «انتخابی فاجعه بار» خواند.

رئیس جمهوری فرانسه پیشتر اعلام کرده بود حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین در حالی که این کشور در برابر حمله روسیه قرار دارد برای بلند مدت ادامه خواهد داشت.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت تحولات اوکراین جنگ اوکراین اروپا چین روسیه ناتو آمریکا محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت روز استقلال اوکراین نظامی اوکراین نیروهای مسلح مردم اوکراین نیروی نظامی موشک اسکندر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای این کشور در منطقه دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه کنترل روستای نوومیکایلووکا در جمهوری دونتسک را به دست گرفته اند.

وزارت دفاع در بیانیه امروز خود اعلام کرد در نتیجه اقدامات موفقیت آمیز، واحدهای نظامی روسیه در دونتسک، وضعیت تاکتیکی نیروهای روسیه در این منطقه بهبود یافت.

بنا به این بیانیه، نیروهای روسیه در این منطقه سه حمله نظامیان اوکراینی را دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه ارتش اوکراین تا ۴۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه هم در بیانیه ای اعلام کرد که یگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

کد خبر 6085795

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟