Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن ۱۳۷ هزار نفر به تعداد نیروهای مسلح روسیه اضافه خواهد شد. روسیه به خاطر جنگ روسیه اقدام به افزایش نیروهای نظامی خود کرده است.

مسکو از اولین هفته‌های آغاز درگیری هیچ خسارتی را فاش نکرده است، اما مقامات غربی و دولت ‌اوکراین تعداد تلفات نظامیان روسی را بیش از هزار نفر تخمین می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق دستور پوتین قرار شده است که تعداد نظامیان روسی در میدان‌های جنگ افزایش یابید و بر اساس پورتال رسمی دولت این کشور این فرمان از اول ماه ژانویه اجرا خواهد شد.

پوتین در سال ۲۰۱۷ دستوری برای افزایش تعداد نظامیان ارتش روسیه صادر کرده بود که در آن زمان تقریباً یک میلیون نفر بودند.

روسیه اعلام کرده است که از اولین روزهای آغاز جنگ اوکراین ۱۳۵۱ سرباز ارتش این کشور کشته شده که کشورهای غربی ادعا می‌کنند این تعداد خیلی بیشتر است. اوکراین ادعا کرده است که تعداد تلفات نظامیان روسی به ۴۵ هزار نفر می‌رسد.

برچسب‌ها مسکو اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو اوکراین روسیه مسکو اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: روسیه توقفی در عملیات ایجاد نمی‌کند ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۱۴

لاوروف در سخنانی اظهار کرد، حتی اگر مذاکرات با کی‌یف آغاز شود، روسیه توقفی در جنگ ایجاد نخواهد کرد.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: ما برای مذاکرات آماده هستیم اما اینبار برخلاف مذاکرات استانبول، ما در طول مذاکرات هیچ مکثی در عملیات نخواهیم داشت. این روند باید ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه افزوده است: البته واقعیت‌های موجود در زمین متفاوت و بسیار متفاوت از زمانی است که مذاکرات استانبول انجام می‌شد.

وی گفت: روسیه آماده بود تا ضمانت‌های امنیتی جدی برای اوکراین در مذاکرات استانبول در نظر بگیرد، اما واقعیت‌ها تغییر کرده‌اند و این باید در نظر گرفته شود.

گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۱۳

کشورهای گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنها در این بیانیه با تداوم موضع خصمانه علیه روسیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشورهای ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزارها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشورهای گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آنها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشورها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشورهای گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد. »

پسکوف: آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۸

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پنجشنبه گفت که آمریکا از جنگ در اوکراین سود می‌برد و به همین دلیل کی‌یف را به ادامه درگیری‌ها ترغیب می‌کند.

 پسکوف در کنفرانسی خبری در مسکو تاکید کرد، مهم نیست که چه کسی رهبری آمریکا را بر عهده دارد، هر کسی که به قدرت برسد در راستای ادامه جنگ اقدام خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا به دلیل اختلافات سیاسی داخلی به دنبال اجرای روش‌های مختلف برای ادامه حمایت از اوکراین است.

پسکوف گفت: ما از تحریک اوکراین به ادامه خصومت‌ها و تضمین سود بردن آمریکا از آن صحبت می‌کنیم. اوکراین متعهد به تضمین سود آمریکاست.

سخنگوی کرملین تاکید کرد، هر چند مبالغ کلانی به اوکراین اختصاص داده شده است اما بخش قابل توجهی از آن در صنعت نظامی آمریکا باقی مانده است.

پسکوف افزود: بخش زیادی از کمک‌های مالی اختصاص یافته به اوکراین موجب ثروتمندتر کردن صنایع نظامی آمریکا شده و در نهایت از طریق مالیات به دولت آمریکا بازگشته است.

وی تحولات جاری برای اوکراین «نامطلوب» توصیف کرد و گفت که به نظر نمی‌رسد مسیر حوادث تغییر قابل توجهی داشته باشد.

مایک جانسون رئیس مجلیس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که قصد دارد طرح کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را رای بگذارد.

هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد غرب برای ترور رئیس جمهور اوکراین برنامه‌ریزی کرده است.

«دیمیتری مدودف»، رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت، ادعای اخیر مقام‌های لهستان درباره اینکه مردی لهستانی با مسکو برای ترور «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین دسیسه‌چینی کرده نشانه‌ای است از اینکه حامیان غربی کی‌یف می‌خواهند این رئیس جمهور اوکراین را از بین ببرند.

روز پنجشنبه مقام‌های لهستان ادعا کردند مردی را به اتهام تلاش برای ارائه اطلاعات حساسی به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه دستگیر کردند؛ اطلاعاتی که به ادعای ورشو و کی‌یف مرتبط با دسیسه ترور زلنسکی است.

مدودف در مطلبی که امروز جمعه در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، نوشت: «آیا تلاشی برای سوءقصد به جان سردسته ملی‌گرایان افراطی اوکراین (زلنسکی)‌ در لهستان در کار بود؟ چنین چیزی کاملا جدی است.»

وی خاطرنشان کرد: «این ممکن است اولین قطعه از اسناد و مدارکی درباره اینکه کسانی در غرب تصمیم به از بین بردن او گرفته‌اند باشد. این دلقک باید نگران باشد!»

دفتر دادستان کل لهستان اعلام کرد مردی به نام «پاول کی.» که شهروند لهستان است به اتهام تلاش برای همکاری با یک قدرت خارجی علیه منافع ملی بازداشت شده است.

او همچنین متهم به تلاش برای دادن اطلاعات درباره فرودگاهی در جنوب شرق لهستان به مسکو شده است.

این فرودگاه برای نقل‌ و انتقال مهمات و تسلیحات اعطایی اعضای ناتو به اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورشو مدعی شده که پاول کی. با افراد روس که «مستقیما در جنگ اوکراین دخیل هستند» ارتباط برقرار کرد. همچنین مقام‌های لهستان ادعا کردند اطلاعاتی که او قصد دادنشان به روسیه را داشت ممکن بود توسط مسکو برای ترور زلنسکی در جریان سفر به لهستان مورد استفاده قرار بگیرند. سرویس اطلاعاتی اوکراین نیز این ادعاهای لهستان را تکرار کرد.

هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین

بالاترین مقام اجرایی امنیتی آمریکا درباره شکست اوکراین در جنگ هشدار داده است.

در همین ارتباط، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا هشدار داده است که اگر کنگره با ارائه کمک به اوکراین موافقت نکند، ممکن است اوکراین تا پایان سال جنگ را ببازد.

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه

مقام‌های روسیه از سقوط یک فروند بمب‌افکن استراتژیک نیروی هوایی این کشور در جنوب روسیه خبر دادند.

 رسانه‌های روسیه گزارش دادند یک فروند بمب‌افکن راهبردی از نوع توپولف ۲۲ام۳ سوپرسونیک نیروی هوا-فضای ارتش روسیه کمی بعد از اجرای ماموریت در اوکراین، در حالی که دو بمب‌افکن دیگر از همین مدل آن را همراهی می‌کردند در منطقه استاوروپل در جنوب روسیه سقوط کرده است.

«ولادیمیر ولادیمیروف»، فرماندار استاوروپل گفت این بمب‌افکن متعلق به دوران شوروی سابق در منطقه «چروونو گواردیسکی» در استاوروپل سقوط کرده و خلبان‌هایش پیش از سقوط توانسته‌اند از هواپیما خارج شوند.

به نوشته پایگاه «دیفنس بلاگ» تیم‌های جستجو و نجات این خلبان‌ها را به جز یک نفر که مفقود است یافته و به تاسیسات پزشکی منتقل کردند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد بمب‌افکن دوربرد توپولف ۲۲ام۳ ارتش این کشور بعد از تکمیل ماموریت و حین بازگشت به پایگاه سقوط کرده است. طبق اعلام این وزارتخانه هیچ مهماتی در این بمب‌افکن وجود نداشت و گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که نقص فنی عامل سقوط این بمب‌افکن بوده است.

بمب افکن توپولف ۲۲ام۳ که در ائتلاف ناتو با عنوان بمب افکن «بک فایر» شناخته می‌شود یک بمب‌افکن سوپرسونیک تولید شده در دهه ۱۹۶۰ است. ارتش روسیه از این بمب‌افکن برای اجرای حملات هوایی در میادین مختلف از جمله میدان جنگ اوکراین استفاده می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است