Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:58:10 GMT

روسیه و هند نیازی به استفاده از دلار ندارند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۱۷۴۸

روسیه و هند نیازی به استفاده از دلار ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پورنیما آناند»، رئیس مجمع بین‌المللی بریکس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از اجرای طرح پرداخت تبادلات تجاری با روپیه و روبل، هیچ نیازی نیست که هند و روسیه از دلار استفاده کنند.

وی دراین‌باره افزود: درهای کشورهای عضو بریکس به روی روسیه باز است و این فرصت و امکان را در اختیار مسکو قرار می‌دهند که بر پیامدهای تحریم غلبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آناند همچنین تأکید کرد دولت هند در جنگ تحریمی کنونی بین غرب و روسیه، خود را کشور بی‌طرفی می‌داند و علی‌رغم فشارهای تحریم، به همکاری با مسکو در هر زمینه و عرصه لازم، ادامه خواهد داد.

وی همچنین افزود: هنگامی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، طبیعتاً فشارها بر هند افزایش یافت تا واردات نفت روسیه را متوقف کند، اما وزیر امور خارجه هند این نوع فشارها را رد کرد.

گروه بریکس هم اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است. سرواژه بریکس (BRICS )هم از کنار هم قرار گرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۴۰ درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود. ایران و آرژانتین اوایل تیر امسال رسماً درخواست عضویت در این گروه را ارائه دادند که مورد استقبال اعضای بریکس قرار گرفت.

«دیمیتری مدودف»،، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در ماه جولای برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و غرب، خواستار تبادل شیوه‌های جدید پرداخت شد؛ از جمله استفاده از ارزهای ملی مانند روبلِ روسیه، یوانِ چین، و روپیه هند. رسانه‌های هند ۳۱ مرداد اعلام کردند احتمالاً به‌زودی کارت‌های سیستم پرداخت «میر» روسیه در سیستم بانکی هند پذیرفته خواهد شد و روسیه نیز در مقابل احتمالاً اقداماتی را برای پذیرش کارت‌های پرداخت هندی روپی (Rupay) انجام خواهد داد.

کد خبر 5572911

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان روسیه بریکس دلار دور زدن تحریم روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین فلسطین ترکیه افغانستان سوریه ایران لبنان ولادیمیر پوتین الکساندر دوگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم

داوود منظور اظهار داشت: از ظرفیت درآمد‌های نفت و گاز برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده می‌کنیم و نه برای پرداخت حقوق و دستمزد این در حالی است که دشمن بسیار تلاش کرد که بازار نفت را برای ایران تنگ کند البته که زحمت خود را زیاد کردند و دیدیم که تحریم صادرات نفت کم اثر شد و امروز نفت روی کشتی و آب نداریم و خریدار آن مشخص است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در عین حال که سهم نفت در بودجه را کاهش دادیم، دولت تلاش کرد که ظرفیت‌های تولید نفت را افزایش دهد به ٣.۵ میلیون بشکه در روز رسیدیم در حالی که این عدد در سال ١۴٠٠ حدود ٢ میلیون بشکه بود، اما در این دولت ظرفیت تولید نفت را به قبل از تحریم رساندیم.

منظور ادامه داد: از ظرفیت درآمد‌های نفت و گاز برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده می‌کنیم و نه برای پرداخت حقوق و دستمزد این در حالی است که دشمن بسیار تلاش کرد که بازار نفت را برای ایران تنگ کند البته که زحمت خود را زیاد کردند و دیدیم که تحریم صادرات نفت کم اثر شد و امروز نفت روی کشتی و آب نداریم و خریدار آن مشخص است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از درآمد نفت به عنوان یکی از روش‌های تامین پول پر قدرت استفاده می‌کنیم، گفت: جهش قابل توجهی در صادرات نفت و گاز داریم و خوشبختانه امروز قیمت نفت در بازار جهانی به بالای ٩٠ دلار رسیده است.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم