Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در دیدار امروز (پنج‌شنبه) خود با «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس انرژی اتمی، خواستار اعزام هرچه سریعتر نیرو‌های این نهاد بین‌المللی به نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» در اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، کاخ الیزه در بیانیه خود با بیان آن‌که مکرون در دیدار با گروسی خواستار اعزام هرچه سریعتر نمایندگان به این نیروگاه شد، افزود: «رئیس‌جمهور اعلام کرد که فرانسه از طرح‌هایی برای اعزام کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسرع وقت به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا برای اطمینان از ایمنی تأسیسات هسته‌ای حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید:

آسیب‌ دیدن نیروگاه زاپروژیا در بمباران‌های اوکراین

در ادامه این بیانیه آمده است: «مکرون ضمن قدردانی از زحمات گروسی و آژانس انرژی اتمی به دلیل تضمین ایمنی واحد‌های انرژی نیروگاه هسته‌ای، به گروسی اطمینان داد که هیچ طرفی در کار مأموران او در زاپروژیا در حالت نخواهد کرد.»

زاپروژیا نیروگاه هسته‌ای در شهر «انرهودار» اوکراین است که اکنون به کنترل نیرو‌های روسیه در آمده است. ارتش اوکراین در حال حاضر به حملات متعدد خود به این منطقه هسته‌ای با «هواپیما‌های بدون سرنشین، توپخانه سنگین و پرتاب کننده‌های موشک» ادامه می‌دهد.

بیشتر حملات را پدافند هوایی روسیه دفع می‌کند، اما برخی از سایت‌های زیرساختی و منطقه ذخیره‌سازی زباله‌های هسته‌ای مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به تازگی سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «گفتمان غیرمسئولانه آمریکا درباره وضع پیرامونی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، ارتش اوکراین را به انجام طرح‌های فاجعه‌باری در این نیروگاه تحریک می‌کند و در آن صورت اروپا باید برای چندین دهه با اثرات ناشی از جنایت فاجعه‌بار کی‌یف مقابله کند.»

از طرفی «رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و برقراری صلح هم در نشستی گفت: «نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نباید در چارچوب هیچ‌گونه اقدامات نظامی قرار بگیرد. اگر تشدید تنش‌های نظامی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ادامه یابد، با فاجعه مواجه خواهیم شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون رافائل گروسی نیروگاه اتمی حمله روسیه به اوکراین تحولات اوکراین نیروگاه هسته ای زاپروژیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد

به گزارش جماران؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. 

مدیر کل، رافائل گروسی همچنان خواستار خویشتنداری حداکثری از همه است و تأکید می‌کند که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید در درگیری‌های نظامی هدف قرار گیرند. 

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد