Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتالیا با هدایت ویتوریو پوتزو و البته نقش موسولینی توانست قهرمان جام جهانی ۱۹۳۴ شود.

به گزارش ایران اکونومیست، پس از موفقیت اولین جام جهانی در مونته ویدئو، فیفا وقت را تلف نکرد و تصمیم گرفت میزبانی دومین جام جهانی را به ایتالیا، کشوری که قاطعانه مسابقات برگزار شده توسط اروگوئه را تحریم کرده بود، واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیتو موسولینی،‌ حاکم دیکتاتور ایتالیا جام جهانی را به عنوان یک سلاح تبلیغاتی در نظر گرفت. ۱۶ تیم در این دوره شرکت کردند و غیبت اروگوئه‌ای‌ها بسیار محسوس بود. سران اروگوئه که از غیبت ایتالیا در دوره قبلی عصبانی بودند حاضر به حضور در این دوره شدند تا اروگوئه تنها قهرمان تاریخ جام جهانی باشد که در دوره بعدی حاضر نمی شود.  

جام جهانی برای موسولینی

در مرحله یک هشتم نهایی، اتریش قدرتمند فرانسه را در وقت اضافه حذف کرد، مجارستان توانست مصر، اولین آفریقایی جام جهانی را ۴ بر ۲ شکست دهد، چکسلواکی هم رومانی را حذف کرد و آلمان، بلژیک را شکست داد. ایتالیای میزبان با درخشش ریموندو اورسی و مندوزا، ایالات متحده را ۷ بر یک در رم شکست داد. لوئیس مونتی، کاپیتان آرژانتین در دوره قبل در این دوره برای ایتالیا بازی کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی، اتریش توانست مجارستان را شکست دهد، همچنین آلمان، سوئد را شکست داد و چک از سد سوئیس گذشت. دیدار ایتالیا و اسپانیا مساوی شد و قرار شد بازی تکراری برگزار شود. این بازی تکراری بسیار خشونت آمیز شد و خطاهای زیادی به ویژه از سوی ایتالیایی ها رخ داد. بی شک اگر حمایت های آشکار داوران نبود، شاید ایتالیا نمی توانست جام جهانی را در خانه نگه دارد.

در بازی دوم، ۷ اسپانیایی نتوانستند بازی کنند، از جمله لانگارا و دروازه بان معروف این تیم یعنی ریکاردو زامورا که مصدوم شدند. دیدار تکراری با گل جوزپه مه آتزا یک بر صفر به سود ایتالیا به پایان رسید.

موسولینی داوران را به صرف شام دعوت می کرد و حسابی از آنها پذیرایی می کرد تا آنها تحت تاثیر میزبان باشند.

فینال در ۱۰ ژوئن در رم با حضور ۵۵ هزار نفر برگزار شد. ایتالیا با بازیکنانی بازی کرد که توسط خود موسولینی در صورت باخت تهدید شده بودند. بازیکنان ایتالیا دو راه داشتند؛ یا برنده دیدار نهایی شوند یا کشته خواهند شد. با این حال چک حریف بسیار سختی برای ایتالیا بود.  

۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی، چک به گل رسید. خشم هواداران ایتالیایی سرازیر شد و بعضی از هواداران با ورود به زمین بازیکنان چک را کتک زدند. در ادامه اورسی و شیافیو برای ایتالیا گلزنی کردند تا دیکتاتور جشن بگیرد.  

در دیدار رده بندی هم تیم آلمان با پیروزی ۳ بر ۲ در مقابل اتریش به مقام سوم رسید.  

جام جهانی ۱۹۳۴ در یک نگاه

• بهترین خط حمله: ایتالیا با ۱۲ گل

• بهترین خط دفاع: ایتالیا با ۳ گل

• تعداد تماشاگران: ۴۰۸۶۰۲ نفر

• بهترین بازیکن : ریکاردو زامورا اسپانیا

فینال

ایتالیا ۲ – چکسلواکی یک

گل ها: اورسی و شیافیو برای ایتالیا و پوک برای چکسلواکی

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جام جهانی 1934 ، تاریخچه جام جهانی فوتبال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی 1934 تاریخچه جام جهانی فوتبال برای ایتالیا جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌روسی: به سبک رئال مادرید صعود کردیم

به گزارش "ورزش سه"، رم توانست با پیروزی ۲-۱ در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا به نیمه‌نهایی راه یابد. دنیله ده‌روسی در نشست خبری پس از بازی در مورد عملکرد خوب تیمش و صعود به مرحله بعد صحبت کرد.

پیروزی و صعود به نیمه‌نهایی؟
برای شکست دادن این میلان، ما به قلب بزرگی نیاز داشتیم، زیرا زمانی که ۱۰ نفره بودیم، باید با هوش و دانش تاکتیکی بازی می‌کردیم. فقط دویدن کافی نیست.

عملکرد تیم؟
من واقعاً افتخار می‌کنم که مربی چنین تیمی هستم. آسان نبود، زیرا میلان تیم بسیار قدرتمندی است که فوتبال خوبی بازی می‌کند. ما دیروز دیدیم که حتی رئال مادرید عقب نشست و دفاع کرد، ما هم در زمان مناسب این کار را انجام دادیم.

نظرتان درباره حذف میلان؟
با توجه به اینکه میلان در سال‌های اخیر تقریباً همیشه ما را شکست داده بود، تعداد کمی از ما انتظار پیروزی را داشتند، بنابراین می‌توانیم این را یک دستاورد بدانیم.

سهمیه پنج تیم ایتالیا در فصل آینده چمپیونزلیگ؟
این اتفاق تصادفی نیست، زیرا فوتبال ایتالیا در سطح بالایی قرار دارد. شاید هنوز هم گذشته نزدیک را به یاد داشته باشیم که فوتبال ایتالیا در بین بهترین‌ها بود، اما اکنون لیگ‌های دیگر پیشرفت کرده‌اند. ما همچنین دوره‌ای داشتیم که در آن با مشکل مواجه شدیم، اما در پنج یا شش سال گذشته تیم‌های ایتالیایی‌ای را داشته‌ایم که در رقابت‌ها عالی کار کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ده‌روسی: به سبک رئال مادرید صعود کردیم
  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ امروز: ایران - افغانستان در گام نخست
  • حذف قهرمان دوره قبل، رسیدن رئال و بایرن به مرحله نیمه نهایی
  • تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • باورنکردنی: تیم‌هایی که یک فصل نباختند و قهرمان نشدند!
  • بعد از 6 سال: منچستریونایتد قهرمان لیگ شد
  • تیم شهید رستمی قهرمان مسابقات فوتسال ماه رمضان اسلامشهر آق گل
  • یک قهرمان دیگر فوتبال آلمان درگذشت