Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان در دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: انصافا لذت بردم و چنین تصوری از مجموعه دانشگاهی رفسنجان با این تعداد شرکت فناور نداشتم و از تلاشی که انجام گرفته قدردانی می‌کنم و امیدواریم شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سال گذشته شاید دغدغه دکتر زلفی‌گل وزیر علوم برای تدوین برنامه تحولی دولت در حوزه آموزش عالی این بود که خلأهای جامعه دانشگاهی در عصر حاضر را پیدا کند. یکی از معضلات اصلی این بود که حضوری در عرصه مسائل اجتماعی نداشتند لذا بر اساس اسناد بالادستی خصوصا سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ای که در همین رابطه با مشورت اکثریت نخبگان دلسوز جامعه داشتیم تلاش بر این شد که حرکت و جهت‌گیری به همین سمت باشد، که در ابتدای اعلام برنامه وزیر ایجاد معاونت فناوری وزارت علوم بود این موضوع قبل از نام‌گذاری مقام معظم رهبری در بحث سال صورت گرفت و برنامه‌ای که در وزارت علوم اتفاق افتاد با بازنگری ساختار سازمانی وزارتخانه تلاش شده این خلأ پر شود.

فرخی ادامه داد: برای ارتباط فناوری‌ها با نظام مسائل جامعه سامانه  «نان»، (سامانه نظام ایده‌ها و نیازها) را ایجاد کردیم که تا الان حدود 500 نیاز جامعه بارگذاری شده که وظیفه آن این است که نیازهای جامعه، صنعت حتی بخش خصوصی را احصاء و بارگذاری کند که اساتید با مراجعه به این سامانه  پروژه‌های خود را در رابطه با این نیازها تعریف کنند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم برای اولین‌بار در عمر خود مرکز علوم انسانی و علوم قرآنی را تأسیس کرد و تلاش می‌شود علاوه بر توجه به دانش بومی در حوزه علوم انسانی که سال‌ها مغفول مانده و مورد گلایه مقام رهبری نیز بود، توجه ویژه شود و تلاش دارند با بازنگری برنامه‌های قبلی سیاست‌گذاری جدید و نقشه راه جدید در بحث رفع خلأها در حوزه این علوم انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از در حوزه فناوری و دانش بنیان بعد از 11 سال شورای عتف با حضور ریاست جمهوری برگزار و چهار مصوبه که هفته گذشته ابلاغ شد، داشت که امیدواریم بیشترین برکات را در رفع موانع حوزه ورود به عرصه دانش‌بنیان و موضوعات تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را داشته باشد و این حوزه ایجاد صندوق شورای عتف از ابتکاراتی بود که امسال موفق شدیم مجوز آن را اخذ و مصوبه آن را بگیریم و بودجه حداقلی برای سال اول پیش‌بینی شده است.

فرخی ابراز کرد: در مجموعه دانشگاه رفسنجان تلاش مجموعه‌های دانشگاهی هنوز آن‌طور که بایسته باشد، منجر به حل مسأله اجتماعی نشده است، روسای جدید مأموریت دارند در منطقه جغرافیایی خودشان اعم از استان و شهرستان در سال اول ریاست خود حداقل یک مسأله اصلی را شناسایی و با کمک مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان حل کنند که لازمه آن همکاری تنگاتنگ دانشگاه و مسؤولان استانی و منطقه‌ای است و از این ظرفیت که در شهرستان وجود دارد مسائل اصلی شهرستان را احصاء و در پی حل آن اقدام شود.

وی عنوان کرد: در دهه چهارم انقلاب هستیم و چهار دهه آموزش در دانشگاه‌های ما به هسته‌های فناور و مراکز شتاب‌دهنده منتج شده است که باید در زمینه حضور در اجتماع و حل مسائل اجتماعی و صنعتی موثر باشند.

فرخی در پایان گفت: در بحث کمبود فضای فیزیکی طرح پیشنهادی دانشگاه با کمک همراهی مجوعه‌های استانی و حامی(شرکت مس) ارائه شود که ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی و هم‌افزایی در مجموعه ستاد وزارت علوم کمک کنیم که این مشکل حل شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه نان وزارت علوم دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان با اقتضائات و فعالیت‌هایی که دارند متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف از شفاف‌ترین سازمان‌ها و نهادها است، گفت: در طول یک سال گذشته از بعضی تریبون‌ها نکاتی گفته شد که اجهاف در حق این سازمان محسوب می‌شود،  باید گفت که همه اطلاعات و فرایند مالی موقوفات و امامزادگان به صورت دقیق و نظام مند در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف از ۵ لغایت ۹ اردیبهشت ماه در هتل بزرگ ارم برگزار می‌شود؛ بنابراین افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسؤولان کشوری و لشکری خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای اعلام شده بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بوده و افراد می‌توانند با حضور در این نمایشگاه سوالات خویش را بپرسند و نظرات و ایده‌های خود را ارائه دهند و بسیار شفاف شاهد دستاوردهای سازمان باشند.

سخنگوی سازمان اوقاف گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. حمایت سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان با اقتضائات و فعالیت‌هایی که دارند متفاوت است. این شرکت‌ها جوانانی از نخبگان هستند که به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی طرح‌های آنان راکد مانده بود که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در اوقاف مستقر کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: محور اقدامات در این نمایشگاه، معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه ها، نحوه شکل گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت که مربوط به معاونت‌های حقوقی، اوقافی، ثبتی، فرهنگی، امور خیریه، مرکز امور قرآنی، دانشگاه علوم قرآن و حدیث، چاپ و انتشارات، بهره وری و فاوا است اشاره کرد. مراکز وابسته به سازمان اوقاف مانند بنیاد البرز، مهرماندگار و کاشی گوهرشاد نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی درباره غرفه‌های حاضر در نمایشگاه گفت: غرفه بخش بقاع متبرکه که برخی از فعالیت‌های حوزه بقاع متبرکه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. در عرصه قرآنی نیز مرکز قرآنی حضور دارد. همچنین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و مرکز امور خیریه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه چهارشنبه صبح با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث