Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@23:12:45 GMT

وحشت از شورش پاییزه در آلمان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۵۶۷

وحشت از شورش پاییزه در آلمان

دولت آلمان نسبت به وقوع تظاهرات غیرعادی از سوی گروه‌های راست‌گرا در پاییز امسال هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، موسسه پژوهش اقتصادی «ایفو» این هفته از بدتر شدن اوضاع اقتصادی آلمان در ۳ ماهه سوم سال خبر داد. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته از سوی این مؤسسه، افزایش شدید قیمت برق و گاز بر دوش شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آلمانی سنگینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «دویچه‌وله»، اقتصاد آلمان در ۳ ماهه دوم سال جاری رشد بسیار کمی داشته است. وضعیت شرکت‌ها بهبود نیافته و فضای کسب‌و‌کار نیز تا حدودی بدتر از سال ۲۰۲۰ شده است. اوضاع اقتصادی آلمان ماه آگوست سال جاری به بدترین سطح خود در ۲ سال گذشته رسید.

* شورش در آلمان
در حالی که آلمان این روز‌ها دچار تورم و افزایش شدید قیمت‌های ناشی از جنگ اوکراین شده، مقام‌های آلمانی نگران وقوع شورش‌های خیابانی با تحریک جناح‌های راست افراطی هستند و اقتصاددانان هم تصویر تیره و تاری از چشم‌انداز آینده کشور ترسیم می‌کنند. تورم روزافزون ناشی از جنگ اوکراین در اروپا و بویژه آلمان، نارضایتی‌های زیادی را در بین شهروندان ایجاد کرده و بسیاری مقامات نگران وقوع ناآرامی‌ها و آشوب‌های خیابانی در اعتراض به وضعیت موجود هستند. تورم به صورت روزافزون تمایل آلمان‌ها به خرید را کاهش می‌دهد. رئیس صندوق‌های پس‌انداز در آلمان هم اینطور ارزیابی می‌کند که اکثر شهروندان آلمانی به دلیل تورم بی‌سابقه، به طور فزاینده‌ای به مرز‌های مالی خود رسیده‌اند و دیگر چیزی برای پس‌انداز ندارند. در بانک‌های پس‌انداز پیش‌بینی می‌شود وضعیت بویژه در پاییز و زمستان برای افراد کم‌درآمد و با درآمد متوسط بدتر شود. نتایج نظرسنجی اخیر مؤسسه اینفراتست دیامپ به سفارش «ای. آر. دی» آلمان هم نشان می‌دهد اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی در مصرف انرژی و خرید روزانه خود صرفه‌جویی می‌کنند. خانوار‌های آلمانی پس از اعمال عوارضی که با هدف کمک به پوشش هزینه نیروگاه‌ها تعیین شد، ناچارند تقریبا ۵۰۰ یورو (۵۰۹ دلار) پول بیشتری در سال برای گاز پرداخت کنند. اقتصاددانان هشدار دادند این عوارض، به رشد تورم آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، شتاب خواهد بخشید. نرخ تورم این کشور اکنون به ۸.۵ درصد رسیده است. در این شرایط مقامات دولتی آلمان از وقوع شورش‌های خیابانی ناشی از افزایش نارضایتی‌ها در بین شهروندان هراسانند. اخیرا اپوزیسیون آلمان از جمله حزب چپ و حزب افراطی «جایگزینی برای آلمان» برای اعتراضات خیابانی فراخوان و از استقبال خوب شهروندان برای پیوستن به این اعتراضات خبر داده‌اند.


در این شرایط «وولفگانگ تیرسه» از سیاستمداران بلندپایه حزب صدراعظم آلمان (سوسیال- دموکرات) و رئیس سابق پارلمان آلمان اعلام کرد با توجه به تورم و بحران انرژی، دولت و پلیس باید برای اعتراضات احتمالی آماده باشند. «ماتیاس کوئنت» محقق راستگرای افراطی در آلمان هم اعلام کرده فراخوان برای چنین اعتراضاتی از قبل آغاز شده است. کوئنت روز پنجشنبه در گفتگو با «زد. دی. اف» گفت: در طول تابستان هر زمان سیاستمداران فدرال در منطقه‌ای نه فقط در آلمان شرقی ظاهر شدند، اعتراضاتی رخ داده است. وی در عین حال گفت: این‌ها تظاهرات شهروندان عادی نیست و این اقدامات سازماندهی شده توسط افراط‌گرایان راستگراست. آن‌ها از نگرانی‌ها و سختی‌های مردم در مواجهه با تورم و بحران انرژی استفاده می‌کنند تا آن‌ها را برای اهداف خود ابزار قرار دهند. با این حال تیرسه به «آگسبورگر آلگماینه» گفت: اینکه سیاستمداران مشهور از قبل، از یک پاییز تهدیدآمیز صحبت می‌کنند و در نتیجه خطر را بیشتر از آن چیزی که ممکن است باشد، ارزیابی می‌کنند، من را آزار می‌دهد. روحیه در کشور تهاجمی‌تر شده است. شکاف‌ها در برداشت‌ها و نظرات سیاسی بیشتر است و بدیهی است تمایل به استفاده از خشونت در حاشیه‌های جامعه نیز افزایش یافته است. تیرسه که خود اهل شرق آلمان است، می‌گوید: این فقط مشکل آلمان شرقی نیست، بلکه مشکل در آلمان شرقی حادتر است.


«ریم آلابالی رادوان» کمیسر ادغام و هماهنگی در دولت فدرال آلمان هم گفته انتظار می‌رود ساختار‌های افراطی راست در پاییز تقویت شوند.


وی از مردم خواست به این نکته توجه کنند که با چه کسانی در آنجا تظاهرات می‌کنند. به گفته وی، هر کس به دلایل قابل درک به خیابان‌ها بیاید، با این واقعیت روبه‌رو می‌شود که افراط‌گرایان راست نیز همزمان به خیابان‌ها می‌آیند.

* نگرانی وزیر خارجه آلمان از کمبود شدید انبار‌های تسلیحاتی
به گزارش خبرگزاری ای پی ای، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در اظهاراتی تاکید کرد برلین به اوکراین تسلیحاتی نخواهد داد که قابل استفاده برای هدف قرار دادن روسیه باشد. شولتس در یک سخنرانی به یک سری سخنرانی‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اشاره و عنوان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا به روشنی این فرمول را گفت که سلاح‌هایی را (به اوکراین) نخواهد داد که با آن‌ها خاک روسیه را گلوله‌باران کند. من این را یک اصل که همه ما بر سرش توافق داریم در نظر می‌گیرم، بنابراین ما چشم به اینکه دیگران چه کاری انجام می‌دهند داریم. در همین حال آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با کانال تلویزیونی ZDF آلمان هم گفت نیرو‌های کشورش با کمبود شدید انبار‌های تسلیحاتی روبه‌رو هستند و خاطرنشان کرد که «چشم‌انداز حمایت نظامی از کی‌یف ممکن است رو به نابودی باشد». وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که کشورش «به دنبال حمایت تسلیحاتی از اوکراین است، اما از کمبود در انبار‌های خود رنج می‌برد».

* اذعان استونی به شکست اقدامات اروپا علیه روسیه
هشدار و نگرانی مقامات آلمانی از وقوع شورش از سوی گروه‌های راستگرا در پاییز امسال در این کشور و مشکل تأمین سلاح برای اوکراین در حالی برجسته شده است که وزیر خارجه استونی هم دیروز در اظهاراتی به شکست اقدامات اروپا علیه روسیه اذعان کرد. به گزارش خبرگزاری تاس، «اورماس رینسالو» وزیر خارجه استونی در اظهاراتی بیان کرد تاکتیک‌های اروپا برای منزوی کردن روسیه نتایج مطلوب را به رغم تمام تلاش‌هایی که کشور‌های اروپایی به خرج دادند، در پی نداشته است. رینسالو در بیانیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه استونی منتشر شد، گفت: چندین مثال است که عدم موفقیت سیاست انزوا (علیه روسیه) را نشان می‌دهد یا اینکه در چندین مورد به دلیل فرآیند‌های موجود، جلوگیری از فعالیت‌های روسیه در سازمان‌ها ممکن نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آلمان شورش افزایش قیمت برق وزیر خارجه آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ اقدامات گسترده‌ای برای کاهشی شدن تورم در استان و مهار آن انجام شد، اظهار کرد: بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای فروردین ۱۴۰۳، تورم استان استان یزد کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب تورم استان یزد در فروردین ماه دو و سه دهم درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه کشور حدود سه دهم درصد کاهشی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یکی از مهمترین گروه‌هایی که تورم آن در استان کاهشی بوده را گروه کالایی خوراکی‌ها و غیرخوراکی‌ها دانست و افزود: تورم خوراکی‌ها، دخانیات و آشامیدنی‌ها در استان یزد در فروردین ۲.۲ دهم درصد بوده است.

شاه‌حسینی تورم غیرخوراکی‌ها و خدمات در استان را ۲.۴ دانست و عنوان کرد: با این آمار استان یزد در گروه کالا‌های خوراکی رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، در ارتباط با نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: در فروردین ماه نرخ تورم نقطه به نقطه کشوری ۳۰.۹ درصد بوده در حالی که این نرخ در استان یزد ۲۹.۳ دهم درصد شده است.

دیگر خبرها

  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • تن‌هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا