Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@22:10:49 GMT

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۲۳۶۰

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

استاندار یزد با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام همواره از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است، گفت: تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار، پروژه جدیدی در استان آغاز نخواهد شد.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر مهران فاطمی در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، تصریح کرد: تکمیل پروژه‌‌های معطل مانده با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد که همچنان برخی از آنها حدود 20 سال است که معطل مانده اند در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان یزد یادآور شد: 7هزار و100میلیارد تومان حجم اعتبارات عمرانی، 36 هزار میلیارد تومان هم تسهیلات وبالغ بر  185 مصوبه، رهاورد سفر رئیس‌جمهوری به استان یزد است.
وی با بیان اینکه ظرف مدت کمتر از 7ماه، هزار و 500 میلیارد تومان از سهم سفر به استان یزد اختصا ص داده شده است، گفت: با تزریق این اعتبارات، طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان با سرعت بیشتری در حال اجراست.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه ضمن تبیین رویکردهای دولت برای رشد و توسعه اقتصادی استان یزد تصریح کرد: گردشگری به عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه استان تعریف شده است که این مهم قبل از هر چیزی به تامین زیرساخت نیازمند است؛ در این خصوص برای نخستین‌بار و با ابتکار استان، شرکت هواپیمایی استان یزد با مشارکت شرکت چادرملو و شرکت پروازی ماهان با سرمایه اولیه 9هزار میلیارد ریال تحت عنوان یزد -ایر ایران، ثبت شد که در اوایل پاییز امسال به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
فاطمی افزود: این شرکت با 4 فروند هواپیما در فاز اولیه، مسیرهای پروازی متعدد داخلی و بین‌الملل را زیرپوشش قرار می‌دهد و شرایط مناسب‌تری را برای تسهیل در امر گردشگری یزد فراهم خواهد آورد.
وی، ایجاد خط پدافندی انتقال آب از منابع آب صنعت به آب شرب را یکی دیگر از گام‌های دولت سیزدهم به سوی یزد نوین عنوان کرد و گفت: در این دولت و کمتر از ده ماه قبل با دستور رئیس‌جمهوری و تصویب کمیته آب کشور و با ابتکار استان خط پدافندی انتقال آب صنعت به آب شرب اجرایی شد که در جای خود قابل بیان است.
استاندار گفت: از زمانی که خط اول انتقال آب در یزد اجرا شد تاکنون همان منابع آبی را مدیریت کردیم  و منبع جدیدی به منابع آبی استان اضافه نشد اما خط اضطراری آب استان یزد اجرا شد تا در اوج مصرف که اکنون بالغ بر 800لیتر بر ثانیه است را پوشش دهد.
فاطمی افزود: این خط انتقال آب به طول 30کیلومتر و اعتباری بالغ بر 7هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو محقق شده است.
وی اضافه کرد: این خط، آب صنعت استان که اخیراً از خلیج فارس به صنایع استان رسیده بود را به مخازن آب شحنه متصل و سالیانه قابلیت افزودن 30میلیون متر مکعب آب شرب به منابع آبی را دارد و شهرستان‌های مختلف استان نیز از آن در مواقع اضطرار بهره‌مند می‌شوند. 
استاندار با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این خط پدافندی، تاب‌آوری منابع آبی استان در برابر مخاطرات از 24ساعت به 10 روز رسیده است، گفت: این خط صرفاً در مواقع ضروری و اضطرار دغدغه مردم را رفع کرده که با کار جهادی بسیار زودتر از موعد عملیاتی شد و در آینده بسیار نزدیک در دسترس مردم قرارخواهد گرفت.
وی گفت: هزینه این پروژه چیزی بالاتر از سهم یکسال بودجه عمرانی استان است که ظرف مدت 3ماه اجراشد و بزودی نیز افتتاح خواهد شد.
فاطمی ادامه داد::همینطور  مصوب شده است که  برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان یزد با ظرفیت قریب 100میلیون مترمکعب، یک یا دو معدن اختصاص یابد که حجم سرمایه‌گذاری آن بالغ بر 110 هزار میلیارد تومان معادل بودجه عمرانی 22سال استان به نرخ امروز است.
وی ادمه داد: در این خصوص پیشنهاد شد که 2 هزار میلیارد تومان از محل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در اختیار استان قرار گیرد تا در حوزه آب هزینه و زیرساخت‌های استان ترمیم شود که این میزان نیز چهار برابر بودجه عمرانی یکسال است.
استاندار یزد در ادامه این نشست، از تدوین برنامه تحولی یزد نوین در دوفاز و برنامه تحولی شهرستان‌ها به عنوان دیگر گام مهم دولت در نخستین سال استقرار نام برد و گفت: سند آمایش استان با افق 1424 مسیر توسعه و پیشرفت استان را ترسیم کرده و برای اجرای این سند با ابتکار مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت تشکیل و این مرکز با مشارکت فعالان هر بخش برنامه تحولی ای تحت عنوان یزد نوین را با افق 1404تنظیم کرد .
فاطمی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی 31هزار و 980واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز خبر داد و افزود : این طرح عظیم در استان یزد پیشگام‌تر از سایر مناطق کشور، شتابان مسیر تحقق و اجرایی شدن را طی می‌کند.
وی یادآور شد: تامین زمین لازم و کلنگ زنی 31هزار و 980 واحد جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان را رقم زده است.
فاطمی، همچنین ازابتکارات مهم استان در این طرح را آغازعملیات اجرایی نخستین مسکن کارگری در کشور با 2هزار و 500واحد عنوان کرد.
وی از ثبت نام 100 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و افزود: قرار است حدود60 هزار مسکن در استان ساخته شود و این در حالیست که سهم استان ما ۵۴ هزار مسکن است.
استاندار یزد با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان در آذر ماه سال گذشته افزود : جدای دستاوردهای مهم معنوی این سفر دستاوردهای چشمگیر مادی نیز برای استان به دنبال داشته است که صرفاً از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری تاکنون بالغ بر 1500میلیارد تومان در استان جذب شده است.
وی با تاکید بر اینکه اعتبارات جذب شده از محل سفر رئیس‌جمهوری که حاصل ده‌ها نشست و ساعت‌ها پیگیری مستمر و مداوم بوده معادل یکسال اعتبارات عمرانی استان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی است، یادآور شد: این اقدام دولت به این معناست که یکسال تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی استان با این اعتبارتسریع شده است.
به گفته وی، این سفر در مجموع برای استان، بیش از 7هزار میلیارد اعتبار و 36هزار میلیارد ریال تسهیلات به دنبال داشته که می‌تواند در تعالی یزد بسیار حیاتی و تاثیرگذار باشد.
فاطمی، بورسیه شغلی صنایع را یکی از ابتکارات دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: مسئولان استان در دولت سیزدهم ابتکار عمل جالب و کاملا عملیاتی را محقق کردند که همان طرح بورسیه شغلی صنایع است.
به گفته این مسئول،  با پیگیری های شبانه روزی و مستمر صنایع مهم استان که همیشه نیازمند فارغ‌التحصیل نخبه بودند از زمان انتخاب رشته دانشجو وی را بورسیه تحصیلی می‌کنند و عملاً از ابتدای شروع به تحصیل فرد بدون هیچ واسطه و صرفاً بر اساس نمره قبولی در آزمون سراسری پذیرفته شده دانشجو را تحت پوشش قرار می‌دهند تا پس از پایان دوره تحصیلی عملاً مهندسینی برای واحدهای تولیدی خودشان تربیت می کنند.
وی تاکید کرد : در حال حاضر، در قالب این طرح که برای نخستین بار در کشور عملیاتی می‌شود تعدادی از رشته‌های مشمول طرح در دفترچه سازمان سنجش وزارت علوم قرار گرفته و داوطلبان کنکور سراسری می توانند با انتخاب این کد رشته‌ها، آینده شغلی خودشان را در واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی استان تضمین کنند.
استاندار یزد در پایان  انتقال حساب‌های مالی و دفاتر مالیاتی معادن بزرگ به استان، ایجاد فضای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم، توسعه عرصه فناوری و دانش‌بنیان استان، تامین زیر ساختهای آب شرب روستاهای استان،ابتکار طرح سامان خانواده و ایجاد قرارگاه جمعیت را از دیگر گام های دولت برای حرکت یزد به سوی یزدی نوین عنوان کرد.
فاطمی، همچنین احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و یا تعطیل شده، اختصاص منابع فروش یکی از معادن استان به موضوع تأمین هزینه‌های خط انتقال،گسترش چشمگیر تولید انرژی خورشیدی در استان را از دیگر گام‌های دولت به سوی یزد نوین عنوان کرد.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سفر رئیس جمهوری تکمیل پروژه میلیارد تومان هزار میلیارد عمرانی استان استاندار یزد استان یزد دولت سیزدهم انتقال آب منابع آبی منابع آب یزد نوین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، این ۶ طرح در حوزه خدمات رفاهی، گردشگری، خدماتی و صنعتی در مناطق مختلف استان بودند.
ضامن فرمدیرکل سرمایه گذاری استان گفت: در سال گذشته ۵۲ طرح با تلاش کارگروه رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل