Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس تلاش می‌کنیم دستاوردها و پیشرفت‌های اساسی صنایع دفاعی به بخش مردمی و کشوری نیز انتقال یابد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (شنبه ۵ شهریور) برای بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی به سازمان صنایع دفاع رفته بود، پس از بازدید از دستاوردهای این وزارتخانه در نشستی با حضور امیر سرتیپ آشتیانی و جمعی از مدیران ارشد وزارت دفاع ضمن تبریک هفته دولت و خداقوت به همه کارمندان در سطوح مختلف دولت مردمی، گفت: از زحمات عزیزان وزارت دفاع از شخص وزیر تا مدیران، فرماندهان و هزاران مجاهد گمنام که من و شما آن ها را نمی‌شناسیم و بی نام و نشان افتخار می آفرینند تشکر می‌کنم و بدون شک اجر دنیوی و اخروی آن ها در پیشگاه خداوند محفوظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای قبلی خود از صنایع دفاع، عنوان کرد: همه ما قدر تجهیزات دفاعی را می دانیم و به آن افتخار می کنیم که موجب افزایش قدرت بازدارندگی موثر کشور شده است. همچنین افتخار می‌کنیم که این خودکفایی باعث عزت و شکوفایی شده و افزایش اعتماد ملی در مردم را به همراه دارد ضمن اینکه این صنعت و حرکت، حرکت توسعه ای آن الگویی برای توسعه و پیشرفت کشور در تراز انقلاب اسلامی است.

قالیباف با بیان اینکه تلاش امروز وزارت دفاع و نیروهای مسلح تضمینی برای ایجاد بازدارندگی و  جلوگیری از جنگ های پیش رو است، گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات و دفاع از مستضعفان بوده و به دنبال کشورگشایی نیستیم اما برای هر شرارت و تهاجمی، پاسخی محکم داریم لذا حرکت صنایع دفاع، حرکتی امیدبخش است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: دنیا این تجربه را دارد که پیشرفت اساسی، تغییر پلتفورم ها و تکنولوژی های جدید ابتدا در نیروهای مسلح و بخش نظامی کشورهای دنیا رخ می‌دهد و سرریز این دانش و تکنولوژی‌های پیشرفته به بخش مردمی منتقل می شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که امروز شاهد پیشرفت اساسی در حوزه مسائل دفاعی و نظامی هستیم، اظهار داشت: در مجلس تلاش می کنیم و این تاکید را داریم که دستاوردها و پیشرفت‌های اساسی صنایع دفاعی به بخش مردمی و کشوری نیز انتقال یابد که برای آن نیازمند پل ارتباطی، روان و مشخصی هستیم که در این زمینه مرکز پژوهش های مجلس می تواند به آن کمک کند. اگر این ارتباط به درستی تنظیم شود، خلاء قانونی شناسایی شده و استدلال ضرورت کار تبیین شود می تواند منجر به تدوین طرح ها و لوایحی شود که به دنبال آن شاهد مردمی سازی و جاری سازی تکنولوژی وزارت دفاع در بخش های مختلف کشور باشیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه برای افزایش قدرت بازدارندگی، دفاعی، نظامی و پاسخگویی به هر شرارت و تهاجمی برای ایران قوی نیازمند قدرت سخت، نرم و هوشمند هستیم، اذعان داشت: اما باید بدانیم و ایمان داشته باشیم که پایه و دکترین دفاعی ما مردم هستند و قلب و باور مردم متضمن افتخار و قوی بودن ما در کشور است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با یادآوری این مطلب که دشمنان کودک‌کش و ظالم مثل رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانند عظیمت ایران اسلامی در ارتباط عمیق بین نظام و مردم است، گفت: آن ها همین موضوع را هدف قرار داده تا بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند که جنگ اقتصادی و جنگ شناختی از ابزار آن است لذا باید در همه ابعاد به باورهای مردم توجه کنیم که همین روحیه و حضور مردم در دفاع مقدس بود که توانستیم دشمن را ناامید کنیم.

وی ادامه داد: ایمان به سنت های الهی و مردم، پشتکار انقلابی توام با عقلانیت و همدلی در شرایطی که هر سه قوه کشور هماهنگی و همکاری دارند باعث ایجاد امید در مردم شده که باید از این فرصت استفاده کرد تا دشمن به هدف خود یعنی مشروعیت زدایی، بن بست نمایی و ناامید کردن مردم و مسئولان نرسد که ظرفیت آن نیز از بعد امکانات مادی و نیروی انسانی در کشور فراهم است و صنایع دفاعی نمونه آن است که با این روحیه در تراز انقلاب اسلامی توانسته تفاوت خود با بخش های دیگر که باور اینچنینی نداشته و با تکیه بیرونی دچار وادادگی شده اند را نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح به خصوص وزارت دفاع همچون شهید چمران، شهید نامجو و شهید فخری‌زاده تاکید کرد: صنایع دفاعی می تواند با رویکرد فعلی خود مسیر رفاه، معیشت و توسعه در تراز انقلاب اسلامی را ارائه دهد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت وزارت دفاع محمدباقر قالیباف مجلس نیروهای مسلح محسن فخری زاده انقلاب اسلامی شهید فخری زاده خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس مجلس شورای اسلامی بخش مردمی صنایع دفاعی صنایع دفاع وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست پیرامون تبیین شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» گفت: فرهنگ، یک امر ضروری است. پیشرفت در جامعه دینی هم با قرائت دینی و اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اساسا بدون بستر فرهنگ امکان ایجاد ندارد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد پیرامون تبیین شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز سال نو شمسی و بهار طبیعت که جشن و سرور دوچندانی را نصیب مردم عزیز کشورمان کرده است، ابراز امیدواری کرد که همه مردم ایران از این مواهب و برکات و خیرات بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» اظهار کرد: این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب پیشینه‌ای دارد و مبتنی بر نظریه‌ای است. ما در جمهوری اسلامی رهبر حکیم و فرزانه‌ای را در راس نظام اسلامی داریم که با اشراف کامل و آسیب شناسی دقیق سالیان سال است که روی حل عقب ماندگی‌ها و مشکلات اقتصادی تمرکز کرده‌اند. شعار سال یکی از راهبردهای اساسی کشور در سال پیش‌رو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شاید برخی معتقد باشند که شعار سال یک شعار اقتصادی است و بایستی همه تمهیدات از حوزه اقتصاد برای تحققش فراهم شود، تصریح کرد: این یک اشتباه راهبردی در فهم نوع اندیشه سیاسی و دینی با پشتوانه نظام اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب در مورد فرهنگ این تعبیر را دارند: «فرهنگ مثل هواست.» با این نگاه، فرهنگ دیگر یک امر ثانوی نیست. فرهنگ، یک امر ضروری است. در ایران اسلامی با اندیشه دینی تا حوزه فرهنگ ارتقا لازم را پیدا نکند امکان پیشرفت وجود ندارد. پیشرفت در جامعه دینی با قرائت دینی و اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اساسا بدون بستر فرهنگ امکان ایجاد ندارد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور سال‌های زیادی است وجود دارد این است که به یکپارچگی توجه نشده است. ما با مشکل تفکرات وارداتی روبرو بودیم که سنخ همنشینی را درک نمی‌کردند و جدا می‌کردند. مثلا مسئول مهمی در کشور داشتیم که می‌گفت حوزه فرهنگ به دولت ربطی ندارد، دست، ولی فقیه است. این اشتباهی راهبردی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ یک امر مقدم و پیشینی است که سایه دارد و زیر سایه فرهنگ توحیدی است، اضافه کرد: برای مثال در بخش مسکن، پیوست فرهنگی، اجتماعی و نگاه متعالی رعایت نشده و باعث شده به اختناق و جدایی در خانواده‌ها منجر شود. رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که همه کارهای اقتصادی پیوست فرهنگی می‌خواهد.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای جامعه ایرانی اسلامی است که در مسیر حرکت ۴۵ ساله خود در این نقطه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب یک شخصیت فاخر فرهنگی است. رئیس دولت آیت‌الله رئیسی یک شخصیت فرهنگی، فاخر و اندیشمند و وابسته به یک مکتب فکری است که در این جایگاه قرار گرفته است. گاهی این گرد و خاک و هجمه‌های رسانه‌ای نمی‌گذارد تفکر دینی، توحیدی مبتنی بر حل مسائل کشور دیده شود. اکنون یک نگاه عمل‌گرانه برای حل مردم کشور قرار دارد.

وی ابراز کرد: در دولت مردمی تلاش‌مان این است که بتوانیم این توازن را ایجاد کنیم و به باور برسیم اگر قرار است شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» در کشور اتفاق بیفتد بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی و حل مساله الگوی مردم از طریق فرهنگی، بدون بازگشت آموزه‌های اصیل دینی در حوزه اقتصاد اسلامی که منبعث از نگاه توحیدی است امکان رشد وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در عمل لازم است به این مساله توجه کنیم که حوزه فرهنگ در دولت و در نظام حکمرانی کشور به عنوان یک مساله اصلی و پیشینی و با اولویت به عنوان یک چتر بر سر همه فعالیت‌ها دیده شود تا امکان رشد و تعالی کشور فراهم شود.

اسماعیلی تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله فرهنگ صرفا به عنوان حوزه انتزاعی و نمادین نگاه نمی‌کنیم، بلکه فرهنگ به حوزه انضمامی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: تقویت اقتصاد فرهنگ یکی از پنج سرفصل اصلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حتما باید حوزه فرهنگ را از این نگاه کلان که بعضی وقت‌ها دست نیافتنی نشان داده می‌شود خارج کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ما امروز از فرهنگ و هنر غنی ایرانی می‌توانیم ارتباطات وسیع فرهنگی ایجاد کنیم. دین اسلام در بسیاری از کشورهای شرق آسیا توسط تجار و بازرگانان ایرانی ایجاد شده است. برخلاف حوزه غرب که با جنگ و درگیری بوده در حوزه شرق کاملا نرم جلو رفتیم. امروز جمهوری اسامی مشروعیت بالایی در حوزه فرهنگی خود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند