Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، ریچارد بلک این اظهارات را در اوایل ماه مه اعلام کرده است اما ویدیوی صحبت‌های او به تازگی و با گذشت شش ماه از آغاز جنگ اوکراین در فضای مجازی منتشر شده است.

این مقام سابق آمریکایی در این ویدیو و در مصاحبه با مجله خبری Executive Intelligence Review گفت: آمریکا و ناتو اهمیتی نمی‌دهند که چند اوکراینی می‌میرند، نه غیر نظامی، نه زنان، نه کودکان، نه سربازان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما مهم نیست. به یک بازی فوتبال تبدیل شده است، ما تیم خود را داریم، آن‌ها تیم خود را دارند. ما می‌خواهیم بالاترین امتیاز را بگیریم و آن را افزایش دهیم.

وی افزود: می‌دانید، ما اهمیتی نمی‌دهیم که چند بازیکن از ما تا زمانی که پیروز شویم در زمین فلج می‌شوند.  اوکراین در تصمیم‌گیری برای صلح یا جنگ نقشی ندارد. تصمیم در این مورد در واشنگتن گرفته می‌شود.

این مقام سابق پنتاگون اعلام کرد: موضع واشنگتن و لندن نه فقط در حمایت از اوکراین بلکه در پیروزی به هر قیمتی، موجب کشته شدن تعداد زیادی از سربازان بی گناه اوکراینی خواهد شد.

بلک در این ویدیو تاکید کرد: بسیاری از سربازان روسی بی دلیل خواهند مرد، کودکان به جنگ خواهند رفت، من وقتی کودک بودم به جنگ رفتم، شما فکر می‌کنید کشور شما، درست یا نادرست، هر کاری که می‌کند خوب است.

این قانونگذار سابق آمریکایی برآورد کرد اوکراین در موقعیت بسیار نامساعدی در شرق قرار دارد که به پیروزی روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

ریچارد بلک همچنین اعلام کرد اقدام آمریکا در ارسال سلاح به اوکراین در حوزه صنایع نظامی و برای شرکت‌هایی همچون «نورث‌روپ گرومن» و «ریتون» سود زیادی به همراه داشته است.

این مقام سابق آمریکایی یادآور شد: رئیس‌جمهوری (روسیه) پوتین تلاش مذبوحانه‌ای برای توقف حرکت به سمت جنگ در دسامبر ۲۰۲۱ انجام داد، او حتی پیشنهادهای ملموسی را به صورت مکتوب خطاب به ناتو روی میز گذاشت، پیشنهادهای صلح برای خنثی کردن آنچه در راه بود، زیرا در آن زمان اوکراین در حال جمع‌آوری نیرو برای حمله به دونباس بود.  

وی افزود: و بنابراین او تلاش می کرد از این امر جلوگیری کند، او جنگ نمی‌خواست، و ناتو فقط آن‌ها را نادیده گرفت، هرگز آن‌ها را جدی نگرفت یا نخواست وارد مذاکرات جدی شود.

بلک تخمین می‌زند که در مواجهه با اقدامات اوکراین علیه دونباس، نیروهای روسی به دنبال انجام عملیات نظامی ویژه بدون وارد کردن تلفات بیش از حد به اوکراین بودند و ساکنان آن را برادران اسلاو می‌دانستند که می‌خواستند با آن‌ها روابط خوبی برقرار کنند.

وی افزود: قوانین روس‌ها برای شرکت در نبرد بسیار بسیار محتاطانه بود، آن‌ها نمی‌خواستند نفرت و خصومت زیادی ایجاد کنند، روس‌ها با بمباران سیستم برق، سیستم‌های رسانه‌ای، سیستم‌های آبی، پل‌ها و غیره وارد نشدند.

این قانونگذار سابق آمریکایی خاطر نشان کرد: تعجب آور است که می‌بینیم با وجود اینکه روسیه بر حریم هوایی تسلط دارد اما سیستم‌های قطار را از بین نبرده و نیروگاه ها را ساقط نکرده است. آن‌ها هرگز ساختمان‌های مرکز کی‌یف پایتخت اوکراین و ساختمان‌های پارلمان را بمباران نکرده‌اند.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.  

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا بحران اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا بحران اوکراین سابق آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک سناتور آمریکایی اعلام کرده است که احتمالاً تدارکات نظامی برای اوکراین اواخر هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در همین ارتباط، سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا گفته است که ایالات متحده ممکن است تا پایان هفته آینده تدارکات نظامی به اوکراین شامل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز را از سر بگیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

همچنین «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که ارائه کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی‌کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رئیس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروس توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

طی دو روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

کد خبر 6084930

دیگر خبرها

  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان