Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:44:13 GMT

نشست شورای امنیت درباره افغانستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۱۳۴

نشست شورای امنیت درباره افغانستان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است شورای امنیت سازمان ملل بعد از ظهر روز دوشنبه هفته جاری (به وقت محلی) درباره وضعیت افغانستان تشکیل جلسه دهد.

این نشست به درخواست روسیه برگزار می شود و در آن «وضعیت اقتصادی، انسانی و سایر پیامدهای مداخله نظامی آمریکا و ناتو» در افغانستان مورد بحث قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز توضیحاتی ارایه می کند.

در نشست روز دوشنبه، اعضای شورا احتمالاً در مورد بحران انسانی موجود در افغانستان ابراز نگرانی خواهند کرد.

همچنین برخی از اعضاء ممکن است از جامعه بین المللی بخواهند تا بودجه بیشتری برای پاسخگوئی به نیازهای انسانی در این کشور فراهم کنند.

این در حالیست که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اولین سالگرد حمله انتحاری خونین در روز ۲۶ آگوست سال گذشته، در دروازه فرودگاه کابل ادعا کرد که واشنگتن فشار بر تهدیدات تروریستی از منشأ افغانستان را حفظ می کند.

در این بیانیه بدون اشاره به تبعات گسترده اشغال افغانستان از سوی کشورهای غربی به سرکردگی تروریست های آمریکائی در سال ۲۰۰۱ میلادی و خروج غیرمسئولانه این کشور از کابل ادعا شده است که واشنگتن «فشارعلیه تهدیدات تروریستی را حفظ می کند»!

گفتنی است که در ۲۶ آگوست سال گذشته، دو مهاجم انتحاری داعش خود را در میان تجمع افرادی که در پی خروج از افغانستان در دروازه آبی فرودگاه کابل بودند، منفجر کرده که بر اثر این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر جان باختند. همچنین گفته شد که ۱۳ تروریست آمریکایی و حدود ۴۰۰ نفر از آنان نیز در این انفجار زخمی شده اند.

کد خبر 5574558

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل افغانستان ایالات متحده امریکا روسیه داعش شهر کابل روسیه ایالات متحده امریکا عراق جنگ اوکراین رژیم صهیونیستی اوکراین سوریه فلسطین افغانستان ایران ترکیه لبنان جو بایدن طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت درباره غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

برنامه اصلی وزیر امور خارجه در نیویورک حضور و سخنرانی در نشست شورای امنیت است که در سطح وزیران برگزار می‌شود.
وزیر امور خارجه در بدو ورود به نیویورک اعلام کرد: باتوجه به اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و تاثیرات آن بر اوضاع منطقه در حال نمایان‌تر شدن است، این سفر فرصتی خواهد بود برای اینکه دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به منظور تثبیت صلح و امنیت در منطقه تبیین شود.
در این سفر آقای امیرعبداللهیان با شماری از وزیران امور خارجه کشور‌های مختلف که آن‌ها هم برای حضور در این نشست مهم شورای امنیت به نیویورک آمده اند، دیدار دوجانبه خواهند داشت.
ضمن اینکه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و همین طور شماری از مسئولان ارشد سازمان‌های بین المللی هم دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.
در این دیدار‌ها وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره راه‌های برون رفت از این شرایط، پایان دادن به تنش‌ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کمک رسانی به مردم غزه رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

 

 

اظهارات:
واسیلی نبنزیا - نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
گنگ شوانگ - معاون نماینده چین در سازمان ملل
حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه 

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • فیلم/ سخنرانی امیر عبداللهیان در نشست شورای امنیت
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ کی برگزار می‌شود؟
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود