Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گجت نیوز، مدیران خودرو مدتی قبل چری تیگو ۸ پرو را به عنوان شاسی بلند پرچمدار چری با برند اختصاصی جدید خود یعنی فونیکس به بازار ایران عرضه کرد. این خودروساز بزرگ بخش خصوصی پس از موفقیت در عرضه نسخه بنزینی این خودرو مدتی قبل از عرضه نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز خبر داده بود و در همین راستا طی برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو از تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش طراحی

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از لحاظ ظاهری کاملا مشابه نسخه بنزینی خود بوده و در این نسخه نیز از همان جلوپنجره چندضلعی با طرح داخلی ماتریکس ستاره‌ای بهره می‌برد. البته طراحان در نمای عقب تغییراتی مثل بی‌رنگ کردن چراغ‌ها و تغییر گرافیک داخلی آنها را در نظر گرفتند.

در کابین این شاسی بلند مونتاژی نیز همانند مدل بنزینی سه نمایشگر شامل نمایشگر ۸ اینچی برای کنترل سیستم تهویه، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از قوای محرکه جدیدی متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۲ پیشرانه برقی بهره می‌برد که این پیشرانه‌ها در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برسانند. چنین ارقامی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی را به قدرتمندترین خودروی تولید داخل تبدیل خواهد کرد. طبق ادعای چری، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید ظرف مدت ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد که چنین شتابی برای یک شاسی بلند بزرگ بسیار هیجان‌انگیز است. همچنین نسخه پلاگین هیبرید فونیکس تیگو ۸ پرو به یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۱۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که به کمک آن می‌توان بدون نیاز به موتور بنزینی حدود ۱۰۰ کیلومتر را به شکل تمام برقی طی کرد.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از ۱۱ حالت رانندگی مختلف نظیر ماسه، گل‌ولای، برف، یخ، ترافیک، چراغ قرمز، استارت، فرمان‌پذیری پرسرعت، جاده کوهستانی، سبقت، مسافت طولانی، سرعت بالا و سرعت پایین و متوسط بهره می‌برد. البته سیستم هوشمند حالت‌های رانندگی این خودرو سه حالت اسپرت، برقی و معمولی را به همراه دارد.

کد خبر 701069 برچسب‌ها بازار خودرو چین خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازار خودرو چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن

تیگو ۹ کانسپت طراحی خانواده تیگو را با شکل کلی پایدار و مجلل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع متصل، حس طراحی آن را برجسته می‌کند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده و حسی سرشار از تکنولوژی و تجمل را منتقل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تیگو ۹ مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که از مزایای قدرتمند بودن، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت آن تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. باتری این خودرو می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند. تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L ۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است. در عین حال، تیگو ۹ با استاندارد ایمنی پنج ستاره مطابقت دارد، بیش از ۸۵٪ خودرو از فولادی با مقاومت بالا استفاده می‌کند که استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند.

تیگو ۹ یک شاسی بلند پرچمدار است که تجملات، هوشمندی و ایمنی را با یکدیگر ادغام می‌کند و برای افراد حرفه‌ای که کیفیت زندگی عالی را دنبال می‌کنند، با دقت ساخته شده است. این خودرو از روشی زیباتر، مجلل، هوشمندتر و دوستدار محیط زیست برای سفر حمایت می‌کند و هر سفری را به تصعید زندگی با کیفیت تبدیل می‌کند. تیگو ۹ با ویژگی‌های فنی، لوکس و تجاری خود نیاز‌های سفر را کاملاً برآورده می‌کند و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا از سفر با کیفیت، حتی در زندگی کاری پرمشغله خود لذت ببرند.

در آینده، تیگو ۹ به‌روزرسانی و ارتقای محصول را ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)