Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس ۲۱۰ لیتر در ثانیه با حضور مسئولین کشوری و لشکری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایران اکونومیست، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس که با حضور محسن منصوری، استاندار تهران برگزار شد، گفت: پروژه‌ای که امروز به بهره برداری رسید چند ویژگی دارد نخست آنکه یکی از خواست‌های مهم مردم شهرستان قدس قلمداد میشده که امروز برآورده شده است و ویژگی دیگر آن این است که در مدت زمان کوتاهی یعنی حدود ۴ ماه به بهره برداری رسیده که کار ارزشمندی به شمار می‌رود و جزو پروژه‌های شاخص تقسیم بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و در غرب استان تهران شاهد افتتاح‌های پی در پی در حوزه آب و فاضلاب و برق باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به سفرهای ریاست جمهوری به استان تهران ادامه داد: انشاالله همکاران ما پروژه های سفر را در زمان‌های مشخص به بهره برداری خواهند رساند.

وی تاکید کرد: روزی که دولت مردمی کار خود را آغاز کرد حدود ۳۰۰ شهر در تنش آبی قرار داشتند؛ علی رغم خدمات ارزشمندی که نظام اسلامی به نقاط مختلف کشور به ویژه روستاها ارائه کرده است اما در حوزه آب رسانی راه بزرگ و مسیر پیمایش نشده در روستاها داریم لذا مهم ترین رویکرد دولت در طرح‌های توسعه‌ای توجه به طرح‌های آب رسانی بوده است که در سه سطح برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: سطح نخست طرح های توسعه آب رسانی در شهرهایی است که دچار تنش ابی بودند که به صورت ملموسی کاهش پیدا کردند و بیش از ۸۰۰ پروژه برای نقاط مختلف کشور تعریف شد. طرح دوم موضوع طرح‌های کلان آب رسانی به شهرها که اعتبار قابل توجهی لازم دارد و زمان طولانی نیاز دارد تا این طرح ها را اجرایی کنیم.

وی افزود: مثلا برای خوزستان پروژه‌ای تحت عنوان غدیر را تعریف کردیم که با کمیت ۱۲ متر مکعب در ثانیه از سد دز به مقصد ۶۰ درصد نقاط استان خوزستان تامین آب انجام شد و این ابرپروژه در طول ۱۰ ماه اجرایی شد و امیدواریم در روزهای آینده به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: موضوع مورد توجه دیگر ما جهاد آب رسانی است که تامین اب سرب پایدار برای روستاهایی که فاقد آب هستند یا با تنش آبی مواجه هستند که حدود ۱۰ هزار روستا شامل این طرح می‌شوند و از زمان انعقاد قرارداد این پروژه تاکنون یک هزار و ۲۰۰ روستا عملیات اجرا در آنها به اتمام رسیده و هزاران روستا در مرحله اجرایی هستند؛ امیدواریم با این اقدامات دولت بخش قابل توجهی از مطالبات صحیح مردم در تامین اب سرب پاسخ داده شود و شاهد حل مشکلات باشیم.

به گزارش ایران اکونومیست، با بهره‌برداری از خط انتقال آب از تصفیه خانه ششم تهران به شهرستان قدس ۲۱۰ لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب در شهر قدس افزوده می‌شود و افت فشار شبکه آبرسانی در این شهرستان برطرف خواهد شد. این خط انتقال به طول ۴ هزار متر و با لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل ۵۰۰ میلی‌متری اجرا شده است.

همچنین هم‌زمان با این طرح، پروژه آبرسانی به شهر باغستان شهریار از طریق اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری‌ از خط آبرسانی الغدیر نیز افتتاح شد که با اتصال و بهره‌برداری از این طرح ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب به شهر باغستان انتقال خواهد یافت. این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۸۴۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات داخلی اجرا شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استانداری تهران ، هفته دولت ، وزارت نیرو ، وزیر نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استانداری تهران هفته دولت وزارت نیرو وزیر نیرو بهره برداری آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاح پروژه‌های شهری منطقه 2 صبح امروز در قالب پویش شنبه های امید و افتخار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح 27 پروژه در حوزه‌های مختلف هستیم. همچنین امروز آغاز اجرای عملیات انتقال پساب تصفیه‌خانه شهر قدس به 18 مخزن بتنی انجام شد.

وی در ادامه به موضوع آلودگی هوا در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب نارضایتی شهروندان تهرانی است و شاهد هستیم که برخی‌ها اظهارنظرهای سلیقه‌ای و مختلفی را در این بخش انجام می‌دهند که این اظهارات غیرکارشناسی است و از باب این اظهارات ابراز تاسف می‌‌کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: هر نوع اظهارنظری باید پشتوانه علمی داشته باشد و در غیر این صورت اینگونه اظهارنظرها غیرکارشناسی، سلیقه‌ای و نادرست است.

پیرهادی با اشاره به سیاهه انتشار در بخش آلودگی هوا تصریح کرد: در سال 96، آخرین سیاهه انتشار منتشر شده که مبنا و مولفه‌های آلودگی هوا مشخص شده است. متاسفانه در سال‌های گذشته تقریبا 7 الی 8 سال مطالعه‌ای در حوزه سیاهه انتشار انجام نشده است.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه از سوی شهرداری تهران برای سیاهه انتشار تصریح کرد: در سال گذشته شهرداری تهران مناقشه‌ای در این بخش برگزار کرد و دانشگاه علم و صنعت برنده این کار مهم شده است. همچنین ما پیگیر هستیم تا شرکتی به عنوان ناظر، نظارت لازم را بر این موضوع داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ان‌شاءالله طبق زمان‌بندی 15 ماه دیگر سیاهه انتشار جدید منتشر خواهد شد تا بدانیم چه مواردی در حوزه‌ آلودگی هوا موثر هستند.

پیرهادی به موضوع اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌های برقی و موتورسیکلت‌های برقی اشاره کرد و افزود: این موارد می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا باشد.

وی با انتقاد از برخی از چالش‌ها و مشکلات در حوزه ورود اتوبوس‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی و تاکسی‌های برقی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی‌ها بنا دارد کارهایی که در کشور انجام می‌شود بد جلوه بدهند و از روزی که بنا بر ورود اتوبوس‌های برقی به کشور شده است هجمه‌های زیادی به این موضوع وارد شده اما بدانند که قطعا ورود اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌های برقی و موتورسیکلت‌های برقی به نفع پایتخت خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: البته در بحث اتوبوس‌های برقی باید به زیرساخت‌های آن توجه شود و در این بخش دستگاه‌های مختلف همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی در پایان از عقد قرارداد برای واگن‌های جدید برای پایتخت اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله شاهد ورود واگن‌های جدید بعد از مدتی به تهران خواهیم بود به طوری که این واگن‌ها در حال ساخت هستند و با افزایش واگن، اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های برقی شرایط حوزه حمل و نقل بهتر خواهد شد.

آغاز انتقال پساب شهرک قدس به ۱۸ مخزن بتنی برای آبیاری فضای سبز منطقه 

مهدی صالحی؛ شهردار منطقه 2 در جریان آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری این منطقه افزود: در طی یک سال گذشته نیز پروژه‌های مختلفی در قالب پویش‌های امید و افتخار افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند اما گزارش آن به اطلاع شهروندان نرسیده و امروز افتخار داریم 27 پروژه را در قالب یکصدوهفدهمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری برسانیم به طوریکه در حوزه ترافیکی در دو بخش توسعه حمل و نقل عمومی و اصلاح هندسی، اقدامات خوبی در منطقه صورت گرفته است.

شهردار منطقه 2 ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی جدا از اقدامات انجام شده در افزایش ایستگاه‌های مترو در سال گذشته، شاهد ورود 35 دستگاه اتوبوس جدید جهت تقویت ناوگان اتوبوسرانی در منطقه 2 هستیم. همچنین اتوبوس‌های قدیمی نیز نوسازی و بازسازی شده‌اند.

صالحی گفت: اصلاح هندسی میدان شهید تیموری، صنعت و کوثر با همکاری پلیس از دیگر اقداماتی است که در حوزه ترافیکی انجام شده و این مسئله مورد رضایت شهروندان بوده است.

وی به اصلاح گره‌های ترافیکی در سطح معابر و بزرگراه‌ها در منطقه اشاره کرد و افزود: 25 محدوده رفع گره ترافیکی و اصلاح هندسی شده‌اند.

شهردار منطقه 2 ادامه داد: در حوزه خدمات شهری نیز شاهد راه‌اندازی اسکان کارگری در ناحیه دو منطقه و همچنین المان‌های زیباسازی هستیم.

وی به احداث مجموعه ورزشی پردیسان اشاره کرد و گفت: احداث حسینیه در بوستان پرواز، احداث خانه مادر و کودک، راه‌اندازی مرکز کارآفرینی، راه‌اندازی مرکز پویاشهر، احداث سالن ورزشی پونک، اجرای عملیات بهسازی و مرمت پیاده‌روها و انهار، از دیگر اقداماتی است که در قالب یکصدوهفدهمین پویش امید و افتخار انجام شده است.

صالحی با اشاره به توزیع 89 هزار تن آسفالت در سطح معابر گفت: ان‌شاءالله در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه 2 به مناسب‌سازی 29 معبر و 2 سرای محله و 5 بوستان در منطقه 2 اشاره کرد و گفت: هزینه ریالی 27 پروژه در قالب یکصدوهفدهمین پویش امید و افتخار 500 میلیارد تومان محاسبه شده است.

پروژه دیگر آغاز انتقال پساب شهرک قدس به ۱۸ مخزن بتنی برای آبیاری فضای سبز منطقه است که به عنوان یک مگا پروژه، فاز اول آن در شهریور ماه امسال افتتاح می شود و مجموع پروژه ۹ کیلومتر طول و ۴ میلیون مترمکعب است که تا پایان سال افتتاح می شود. به طوری که ظرف ۲ سال می توانیم منطقه ۲ را به افق طرح جامع که ۹ میلیون مترمکعب آبیاری فضای سبز از طریق پساب است، برسانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود
  • افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری جدید در تهران
  • ساختمان انتقال خون خمین نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • افتتاح و بهره برداری از ۲۷ طرح شهری در منطقه ۲ تهران
  • کدام پروژه ها در منطقه ۲ به بهره برداری رسیدند؟ | آخرین وضعیت پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه شهرک قدس
  • از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس