Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:13:38 GMT

راه اندازی مدارس عالی مهارت در دانشگاه آزاد گیلان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۴۷۳

راه اندازی مدارس عالی مهارت در دانشگاه آزاد گیلان

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه آزاد گیلان، از راه اندازی مدارس عالی مهارت با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای استان خبر داد و بیان کرد: ۴۰ نوع مهارت در این مدارس دنبال می شود.

محمد دوستار در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان گیلان، هفته دولت را فرصت خوبی برای انعکاس فعالیت های دولتمردان دانست و اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر از محبوبیت ویژه ای نزد مردم برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رمز محبوبیت رجایی ها و باهنر ها و بهشتی ها و مطهری ها و سلیمانی ها و قلی پور ها را در سلامت و صداقت و یکرنگی و مردمی بودن و خدایی بودن دانست و افزود: مدیریت شهیدان رجایی و باهنر یک الگوی مدیریتی اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مکتب اسلام ظرفیت تربیت انسان هایی والامقام همچون رجایی و باهنر را دارد، تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که در مسیر ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب و منویات رهبری و خط شهدا حرکت کنیم.

دوستار در ادامه خبرنگاران را مطالبه گران واقعی جامعه دانست و یادآور شد: خبرنگاران رابطان اصلی مردم و مسئولان هستند و لذا باید تلاش ها و وظایف و ماموریت های این قشر آگاه را یادآوری کنیم.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای انقلاب دانست و عنوان کرد: این دانشگاه توانسته در عمر چهل ساله خود خدمات ارزنده آموزشی و پژوهشی را به جامعه ارائه کند و رتبه علمی کشور را در جهان ارتقا ببخشد.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه «عصر امید» در تهران به مناسبت چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: رویکرد دانشگاه آزاد از آموزش و پژوهش تغییر کرده و این دانشگاه امروز خود را پاسخگوی مطالبات جوانان در حوزه اشتغال می داند.

وی «دانشگاه آزاد، بسترساز اشتغال دانش بنیان» را شعار جدید این نهاد دانست و بیان کرد: فعالیت های دانشگاه آزاد باید معطوف به ایجاد اشتغال باشد لذا سند تحول و تعالی ۱۴۰۵-۱۴۰۰ دانشگاه آزاد را تدوین کردیم و در راستای بیانیه تعلیم و تربیت گام برمی داریم.

دوستار از تایید برنامه ها و اقدامات و راهبردهای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد خود را یک دانشگاه اجتماعی می داند که نسبت به مطالبات جامعه بی تفاوت نیست.

وی اشتغال را یکی از مهمترین چالش های جامعه دانست و گفت: دانشگاه آزاد در قبال ایجاد اشتغال احساس مسئولیت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز احساس مسئولیت می کنیم، ادامه داد: دانشگاه آزاد محدود به فعالیت های نخبگانی و رفتن به فراسوی مرزهای دانش نیست، بلکه هر کجا احساس کند کاری بر روی زمین مانده مسئولانه وارد می شود.

وی با اشاره به ابهامات مطرح شده از سوی دشمن درباره مهدویت، تاکید کرد: در حوزه مهدویت یک فعالیت نظام مند در قالب رصد علمی و پاسخگویی به سوالات در طول سال آغاز شده و لذا امسال همایش ملی مهدویت را در دانشگاه آزاد استان برگزار کردیم و متعهد به انتشار ۱۰۰۰ فعالیت پژوهشی، مقاله و کتاب به مدت سه سال هستیم.

دوستار از راه اندازی دانشگاه های مهارتی و کارآفرینی در زمینه ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون هشت دانشگاه مهارت محور را راه اندازی کردیم که براساس زیست بوم منطقه ای اقدام به پذیرش دانشجو و برگزاری دوره های مهارتی می کند. در این راستا رشته های مورد نیاز را تعریف کردیم و در ارتباط با ادارات کل صمت و جهاد کشاورزی و اصناف و تعاون هستیم و مرتب بازار کار را رصد می کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد گیلان طرح ابتکاری «پویش» را دنبال می کند، افزود: در این طرح با سازمان ها و صنایع مختلف وارد مذاکره شدیم و تفاهم نامه ها زیادی را امضا کردیم تا اقدام به اعزام دانشجویان ممتاز به این سازمان ها و صنایع کنیم، برای اینکه با صنعت آنان آشنا و در صورت نیاز جذب شوند. در واقع دانشجویان بدون اخذ نمره با کسب و کار عملی آشنا می شوند و خودشان هم می توانند اقدام به راه اندازی کسب و کار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان همچنین از انجام پروژه های کاربردی برای سازمان ها و دستگاه ها خبر داد و عنوان کرد: در گذشته پژوهش ها براساس دل مشغولی پژوهشگر بود و گاهی موضوعیت نداشت، اما سعی کردیم شکاف بین پژوهش و دستگاه های اجرایی را کم کنیم.

دوستار از راه اندازی نظام موضوعات در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد گیلان متولی نظام موضوعات گردشگری کل کشور است و لذا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند برای تعیین موضوع پایان نامه به سامانه «پژوهش یار» مراجعه کنند. این موضوعات واقعی است و پایان نامه های تحصیلی را به فعالیت های پژوهشی هدفمند تبدیل می کند.

وی با اشاره به استقبال خانواده ها از مدارس دانشگاه آزاد اسلامی(سما) طی دو سال اخیر، گفت: دانش آموزان به سمت کسب مهارت آمدند و لذا شاهد رشد ۱۶ درصدی جذب دانش آموزان نسبت به سال گذشته هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان بیانیه تعلیم و تربیت را فرصتی برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب دانست و متذکر شد: تحصیل و ادامه تحصیل در قالب ساختارهای سنتی دیگر پاسخگو نیست و لذا رشته های تحصیلی و محتواهای درسی و دانشکده ها را به سمت نیاز جامعه بردیم. به زودی در گیلان دانشکده کشاورزی دقیق را به صورت ترکیبی از کشاورزی و کامپیوتر و هوش مصنوعی و ریاضی و... راه اندازی می کنیم.

وی همچنین از راه اندازی مدارس عالی مهارت با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای استان خبر داد و بیان کرد: ۴۰ نوع مهارت در این مدارس دنبال می شود. نه تنها دانشجویان، بلکه فارغ التحصیلان و افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی نیز می توانند از این مهارت ها بهره ببرند.

دوستار افزایش شهریه این دانشگاه را بین ۲۵ تا ۳۰ درصد دانست و عنوان کرد: افزایش شهریه شامل همه رشته ها و همه شهرستان ها نمی شود و در مناطق کم برخوردار کمتر از ۲۵ درصد و در مناطق برخوردار بیشتر از ۳۰ درصد افزایش شهریه خواهیم داشت؛ برای رشته های کم متقاضی نیز شهریه منفی در نظر گرفتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي مدرسه عالی مهارتی رئیس دانشگاه آزاد گیلان دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه، احداث محور آستانه به کیاشهر را جزو پروژه‌های سفر اول رئیس جمهور به گیلان دانست که هم اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و متذکر شد: این پروژه به زودی برای بهره‌برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان آماده می‌شود.

خسرو آرنگ امروز، ۵ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه، با اشاره به بازدید از ۱۰ پروژه شهرستان در دو بخش آستانه اشرفیه و کیاشهر، اظهار کرد: هدف از این بازدیدها تسریع در عملیات اجرایی و تخصیص منابع مالی لازم در کارگروه‌ها و کمیته‌های برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های مرتبط، افزود: شهرداری آستانه اشرفیه مجری پروژه «حرم تا حرم» بوده که باید یک بلوار ۳۵ متری را احداث کند.

فرماندار آستانه اشرفیه یکی از پروژه های مهم را تامین آب زراعی شهرستان دانست که در قالب طرح «پل تا پل» اجرایی می شود و گفت: شرکت آب منطقه ای کارفرمای این پروژه در حوزه رودخانه سفیدرود است.

آرنگ احداث محور آستانه به کیاشهر را جزو پروژه های سفر اول رئیس جمهور به گیلان دانست که هم اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و متذکر شد: به زودی روکش محور انجام می شود و اقدام به نصب روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی خواهیم کرد و آماده بهره برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های زراعی و کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه از جمله برنج و بادام زمینی، خاطرنشان کرد: تامین آب زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا اقدام به بازدید از ایستگاه های پمپاژ شهرستان کردیم.

فرماندار آستانه اشرفیه پل ولایت را یکی از پل‌های مهم شهرستان دانست که اقدام به مقاوم سازی آن شده و عنوان کرد: اسکله صید و صیادی کیاشهر دغدغه مردم منطقه است و لذا با برنامه ریزی اداره کل شیلات گیلان، به دنبال تبدیل این اسکله به منطقه صیادی و گردشگری هستیم که توسط شهرداری کیاشهر اجرا می‌شود.

آرنگ همچنین به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پیاده راه فرهنگی کیاشهر اشاره کرد و گفت: طرح سالم سازی ساحل کیاشهر نیز در دست احداث بوده که در فصل گردشگری به بهره‌برداری می رسد.

وی در ادامه به پروژه پل تا پل اشاره و تاکید کرد: پل ۷۰۰ متری آستانه تا پل کابلی مسافت دو کیلومتری دارد و لذا دیواره سازی ۷۰۰ متر از این مسیر را انجام دادیم تا علاوه بر تامین آب مطمئن برای کشاورزی، موجب ساماندهی گردشگری در منطقه شود.

اسکله کیاشهر اولین اکوپورت کشور خواهد بود

ابراهیم نجفی، نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به آخرین وضعین اسکله صید و صیادی بندر کیاشهر، اظهار کرد: در جلسه با ادارات کل شیلات و حفاظت محیط زیست استان مقرر شد که اداره کل شیلات فراخوان انتخاب سرمایه گذار را اعلام کند و در مرحله اول شناسایی سرمایه گذار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست نیز باید الزامات مربوط به لایروبی آبراهه‌های اسکله کیاشهر را انجام دهد، گفت: اسکله کیاشهر اولین اکوپورت کشور خواهد بود، زیرا تمام الزامات زیست محیطی در آن رعایت می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان شناسایی و انتخاب سرمایه گذار را منوط به همراهی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان دانست و تاکید کرد: کاربری این اسکله را صیادی و گردشگری تعریف خواهیم کرد.

نجفی با اشاره به اجرای پروژه «پل تا پل» ذیل تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: براساس قانون، در صورت عبور رودخانه از محدوده شهر، می توانیم بهره برداری را به شهرداری واگذار کنیم؛ البته شهرداری آستانه اشرفیه پیمانکار را انتخاب نکرد و لذا پروژه به شرکت آب منطقه ای استان واگذار و پیمانکار انتخاب شد؛ در این راستا مقرر شد که پیمانکار تا سقف ۲۵ میلیارد تومان و به طول ۷۰۰ متر، برای دیواره سازی بدنه سفیدرود و تثبیت بستر اقدام کند.

وی طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه را دارای اعتبار ملی دانست و از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان دیگر خبر داد و گفت: شاهد بازگشایی بخشی از محور هستیم؛ البه طرح توسعه حرم ۱۹ بلوک دارد و از بخش خصوصی دعوت می کنیم تا در هر یک از این بلوک‌ها سرمایه‌گذاری کنند و شهرداری و شورای شهر آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران را دارند.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس بندر کیاشهر را دارای نوار ساحلی ۳۷ کیلومتری دانست که ظرفیت گردشگری محسوب می‌شود و بیان کرد: دانشگاه گیلان آمادگی دارد تا در صورت تخصیص زمین از سوی اداره کل شیلات استان، دانشکده گردشگری را در بندر کیاشهر راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا