Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بوریس جانسون در یادداشتی برای نشریه «دیلی میل» با اذعان به وخامت شرایط اقتصادی در این کشور تلاش کرد روسیه را عامل اصلی بحران و افزایش هزینه‌های زندگی از جمله انرژی در انگلیس جلوه دهد.

وی افزود: هزینه گرم نگه‌داشتن منازل از هم‌اکنون برای اکثریت مردم دلهره‌آور است. بنابراین نباید فراموش کرد که مقصر اصلی بحران انرژی در جهان چه کسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون با اشاره به بحران اقتصادی در انگلیس در پس از آغاز همه‌گیری کرونا در این کشور و سراسر جهان تصریح کرد که اگر چه اقتصاد انگلیس پس از پاندمی تحت فشار قرار گرفت و قیمت‌های جهانی بر اثر آن افزایش پیدا کرد اما دولت می‌توانست تا پایان سال این مشکلات را حل کند.

این ادعا درحالی از طرف نخست وزیر مستعفی انگلیس مطرح می‌شود که آمار به روز شده اقتصاد انگلیس که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که بیشترین سقوط در تولید این کشور در بیش از ۳۰۰ سال گذشته در سال ۲۰۲۰ رخ داده که با آسیب شدید از همه گیری کووید – ۱۹ رو به رو بوده و بیشتر از دیگر اقتصادهای بزرگ جهان، آسیب دیده است.

وی بدون اشاره به تصمیم غرب برای تحریم نفت و گاز روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین و با بیان این که هیچ کشوری برای آغاز درگیری‌ها در اوکراین آمادگی نداشت، پوتین را عامل اصلی بحران در بازار انرژی اعلام کرد.

جانسون که روزهای پایانی به عنوان نخست وزیر انگلیس را سپری می‌کند، با مقصر دانستن رییس‌جمهوری روسیه و بحران اوکراین، هیچ مسئولیتی را در قبال وضعیت کنونی اقتصاد انگلیس نپذیرفت و ادامه داد: این جنگ اوکراین است که برای انگلیسی‌ها هزینه تراشی می‌کند و به همین دلیل است که قبوض انرژی دوبرابر خواهد شد.

جانسون اظهار داشت که مسکو «سیاستمداران آرام اروپایی» را دستکم گرفته است و فکر نمی‌کند که آن‌ها جرات مقابله داشته باشند.

وی مدعی شد که پوتین امیدوار است که اروپایی‌ها با فرارسیدن زمستان، تحریم‌ها علیه مسکو را لغو و نفت و گاز مورد نیازشان را از روسیه طلب کنند.

نخست وزیر انگلیس با شرح برنامه‌های دولت برای کمک به مردم این کشور در جریان بحران انرژی و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها نوشت که بسته‌های حمایتی برای مردم انگلیس در نظر گرفته شده است و با اشاره با اینکه ماه گذشته واردات سوخت از روسیه به صفر رسیده‌ است خاطر نشان کرد که دولت انگلیس در تلاش برای تولید گاز در داخل است. 

در این میان خبرگزاری رویترز در گزارشی از اثرات افرایش بهای انرژی بر زندگی مردم انگلیس پیش‌بینی کرد که گرانی انرژی می‌تواند زندگی قشر آسیب‌پذیر انگلیس را با خطر روبرو کند.

جانسون با شرح برنامه‌های دولت برای کمک به مردم انگلیس در جریان بحران انرژی در ان کشور و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها نوشت که بسته‌های حمایتی برای مردم انگلیس در نظر گرفته شده است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه سیاست‌های روس‌هراسی غرب اظهار داشت: روسیه فکر می‌کند غرب از حمایت اوکراین دست می‌کشد و کی‌یف را به مذاکره با مسکو تشویق می‌کند.

وی برگزاری مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه را «دیوانگی» خواند و تاکید کرد که اوکراینی‌ها و انگلیسی‌ها می‌توانند در این جنگ پیروز شوند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی انگلیس پیشتر در اظهاراتی گفته بود که تا زمانی که روسیه نیروهایش را از کریمه خارج نکند، حمایت از اوکراین باید ادامه یابد. این درحالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در ششمین ماه جنگ با روسیه، به متحدان غربی‌اش نسبت به کاهش کمک های مالی هشدار داده بود.

تاکنون بسیاری از کارشناسان درباره ورود کشورهای غربی از جمله ناتو و آمریکا به جنگ اوکراین هشدار داده و درباره شروع جنگ هسته‌ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده‌اند.


 

برچسب‌ها اوکراین مسکو انگلیس روسیه جنگ جهانی سوم ولودیمیر زلنسکی ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو انگلیس اوکراین مسکو انگلیس روسیه جنگ جهانی سوم ولودیمیر زلنسکی ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون مردم انگلیس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی

پپ گواردیولا یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال جهان است.

گواردیولا از سال ۲۰۱۶ هدایت منچستر سیتی را برعهده دارد و دوران تاریخ سازی را با این تیم انگلیس سپری کرده است به ویژه در فصل قبل که برای نخستین این باشگاه انگلیسی را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاهی رساند.

گمانه زنی‌ها درباره زمان جدایی گواردیولا از سیتی زیاد است هر چند که این سرمربی اسپانیایی بار‌ها اعلام کرده است که از حضور در سیتیزن‌ها لذت می‌برد.

شبکه فوتبال انسایدر انگلیس اعلام کرد که گواردیولا در تابستان ۲۰۲۵ منچستر سیتی را ترک خواهد کرد.

گواردیولا تا تابستان ۲۰۲۵ با سیتی قرارداد دارد و طبق اعلام این شبکه انگلیسی قراردادش را تمدید نخواهد کردو از تیم جدا می‌شود.

این شبکه انگلیسی همچنین اعلام کرد که گواردیولا مانند یورگن کلوپ برای مدت استراحت خواهد کرد و قصد ندارد بلافاصله بعد از جدایی از منچسترسیتی هدایت یک تیم را برعهده بگیرد.

منچستر سیتی با هدایت گواردیولا در ۶ سال اخیر ۵ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورده است. سیتیزن‌ها در فصل جاری هم از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا هستند و البته که در هر دو رقابت کار بسیار سختی پیش رو دارند.

دیگر خبرها

  • طوفان «نلسون» سفرهای عید پاک انگلیسی‌ها را مختل کرد
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • انگلیس: باختن جنگ به پوتین غیرقابل تصور است
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند