Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد کشورش به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین از جمله تامین سلاح سنگین، در مواجهه با جنگی که به گفته وی، «سال‌ها به طول خواهد انجامید»، ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری افه، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» تاکید کرد: برای من واضح است که اوکراین از آزادی و نظم صلح‌آمیز ما دفاع می‌کند و بنابراین تا زمانی که لازم باشد به حمایت مالی و نظامی از آن ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه جهان باید اینطور فرض کند که «این جنگ برای سال‌ها به طول بیانجامد» گفت: متاسفانه دولت روسیه در اندیشه به زانو درآوردن اوکراین و مردم این کشور است.

بائربوک با ابراز حمایت خود از اوکراین برای باز پس‌گیری کریمه که جامعه بین‌المللی از سال ۲۰۱۴، «الحاق غیر قانونی» این شبه‌جزیره توسط روسیه را به رسمیت نشناخته است، وعده داد: ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا این هدف محقق نشود.

وزیر امور خارجه دولت «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان همچون «رابرت هابک» وزیر اقتصاد این کشور، پیش از آغاز جنگ اوکراین نیز خواستار پایان دادن به وابستگی به انرژی روسیه بودند. به این ترتیب بائربوک پیشنهادهای شرکای لیبرال خود مبنی بر فعال کردن مجدد خط لوله نورد استریم۲ به عنوان راهکار اضطراری مقابله با کمبود گاز در این کشور را نیز رد کرد.

اولاف شولتس چهارشنبه گذشته در پیامی ویدیویی که به مناسبت جشن ملی اوکراین در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، اعلام کرد این کشور ۵۰۰ میلیون یورو دیگر جنگ‌افزارهای نظامی به اوکراین تحویل خواهد داد که بخشی از آن در سال ۲۰۲۳ تحویل می‌شود.

صدراعظم آلمان با بیان اینکه تحریم‌های خود را [علیه روسیه] ادامه خواهیم داد، افزود: با حمایت مالی از اوکراین به بازسازی شهرها و روستاهای ویران شده این کشور کمک می‌کنیم.

با گذشت شش ماه از جنگ اوکراین، متحدان غربی این کشور میلیاردها دلار تجهیزات نظامی و سایر کمک‌ها را به کی‌یف ارسال کرده‌اند و گرچه این اقدامات از شکست سریع جلوگیری کرد اما آن‌ها از پیوستن مستقیم به نبرد علیه نیروهای روسی که اکنون بخش‌های زیادی از شرق و جنوب اوکراین را در کنترل دارند، محتاط بوده‌اند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اولاف شولتس ، آلمان ، بحران اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اولاف شولتس آلمان بحران اوکراین وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر در نشست عادی شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، جنگ‌های جاری در اوکراین و خاورمیانه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاس نوشته است که در آستانه این اجلاس، یکی از دیپلمات‌های عالیرتبه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه اروپایی موضوع تحویل فوری سامانه‌های پدافند هوایی و ضدموشک به اوکراین شامل سامانه پاتریوت را مورد بررسی قرار خواهند داد. وزرای دفاع اتحادیه اروپا نیز به این بحث ملحق می‌شوند.

به گفته وی، شورای اتحادیه اروپا همچنین مساله استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه به نفع و در راستای کمک به کی‌یف را به بحث می‌گذارد.

درباره خاورمیانه نیز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌دلیل آنچه «تنش اخیر در منطقه پس از حمله هوایی اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و حمله‌های تلافی‌جویانه تهران» خوانده شده است، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را ارزیابی خواهند کرد. همچنین به نوشته تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر روی یافتن راه‌حلی برای حل و فصل جنگ غزه نیز تمرکز خواهند کرد.

کد خبر 6085113

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران