Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:26:25 GMT

وضعیت اموال تملیکی در اردبیل نامساعد است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۷۴۴۳

وضعیت اموال تملیکی در اردبیل نامساعد است

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ارزش اموال تملیکی در استان اردبیل ۷۰ میلیارد تومان است و عمدتاً شامل کالاهای قاچاق است که در انبارها به شکل غیراستاندارد نگهداری می‌شود.

یعثوب نژادمحمد تصریح کرد: اداره اموال تملیکی جز اولین دستگاه‌هایی است که در استان با مشکلات جدی روبه‌رو است و نه تنها کالاهای دپو شده در انبارها از امکانات و تجهیزات اولیه محروم هستند بلکه درصد قابل توجهی از این اموال که عمومی نیز محسوب می‌شود، در حال هدررفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده تجهیزات نگهداری شده در انبارهای اموال تملیکی را دستگاه ماینر و تولید ارز دیجیتال عنوان کرد و گفت: در کنار دستگاه‌های ماینر که ۶۰ درصد اموال تملیکی را شامل می‌شود، مواد شوینده و اقلام مصرفی نیز در این انبارهای غیرفنی نگهداری می‌شود که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به شاخص‌های کلان اقتصادی استان بر اساس آمارهای سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: بر اساس اطلاعات مرکز آمار، تولید ناخالص داخلی در این استان ۳۸ هزار میلیارد تومان است که ۱.۱ درصد سهم از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است.

نژادمحمد جایگاه استان اردبیل را در ارزیابی تولید ناخالص داخلی بیست و دوم کشور عنوان کرد و ادامه داد: تولید ناخالص داخلی سرانه نیز در این استان ۲۹ میلیون تومان است در حالی که این رقم به طور میانگین در کشور ۴۲ میلیون تومان است.

وی سهم بخش کشاورزی را ۱۹.۵ درصد، صنعت را ۲۰ درصد و خدمات را ۶۰.۵ درصد در تولید ناخالص داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: از لحاظ سرانه اشتغال نیز سهم بخش کشاورزی ۳۱ درصد، صنعت ۲۴ درصد و خدمات ۴۵ درصد است.

نژادمحمد به وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای شهری و روستایی استان بر اساس آمار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: متوسط درآمد خانوارهای شهری استان ۷۳ میلیون تومان برآورد شده که این میانگین در کشور ۱۱۲ میلیون تومان اعلام شده است.

وی جایگاه استان اردبیل را در بین ۳۱ استان کشور بیست و نهم اعلام کرد و افزود: متوسط هزینه خانوارهای شهری ۶۴ میلیون تومان است که در این زمینه نیز رتبه ۲۶ کشور متعلق به استان اردبیل است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل متوسط درآمد خانوارهای روستایی استان اردبیل را ۵۴ میلیون تومان و هزینه‌های خانوارهای روستایی را ۴۷ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این شاخص‌ها نیز جایگاه استان اردبیل نوزدهم و بیستم است.

نژادمحمد مانده تسهیلات سپرده بانک‌ها را تا پایان تیرماه امسال در بین ۱۴ بانک دولتی و نیمه دولتی ۲۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت مانده سپرده ۳۰ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان است که ۹۰ درصد مانده سپرده‌ها توسط بانک‌های عامل در قالب تسهیلات با اولویت تولید پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۲۱ شرکت بیمه در استان در سال گذشته بیش از ۷۷۱ میلیارد تومان تولید حق بیمه داشتند که ۹ دهم درصد کل حق بیمه تولید شده را در کشور شامل می‌شود.

نژادمحمد بیان کرد: ۶۰ درصد حق بیمه تولید شده به عنوان خسارت پرداخت شده و ضریب نفوذ بیمه نیز در استان ۲.۴ درصد است که نزدیک به میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: کل صادرات استان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۱۶ میلیون دلار بوده که عمده صادرات سیب‌زمینی، شمش فولاد، ام. دی.اف، میوه و تره‌بار بوده که به مقصد کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل رقم واردات استان را نیز ۱۳۲ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عمده این واردات ماشین‌آلات و قطعات صنعتی بوده که از ترکیه، فرانسه و چین وارد شده است.

کد خبر 5575332

منبع: مهر

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی کالای قاچاق استاندارد ارز دیجیتال دستگاه ماینر مواد شوینده تولید ناخالص داخلی کشاورزی اشتغال سپرده بانکی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم قزوین آمار کرونا اربعین 1401 گناوه اجلاس پیرغلامان حسینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تولید ناخالص داخلی میلیون تومان اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است و به زودی شاهد بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در استان اردبیل خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای اردبیل، اظهار داشت: سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری در این استان تولید می‌شود که چهار درصد کل محصولات تولیدی کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار سال با نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» ضروری است تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها با محوریت خود مردم مورد حمایت و تقویت قرار گیرد تا اهداف شعار سال تحققی عینی پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی تأمین امکانات و زمین مناسب برای استقرار مرکز فناوری هسته‌ای است که استان اردبیل می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

اژدری افزود: نه تنها استان اردبیل بلکه استان‌‌های همجوار نیز از خدمات این مرکز در بخش کشاورزی بهره مند خواهند شد تا ما بتوانیم ظرفیت تولید خود را با بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با نگرش تخصصی به نحوه فعالیت و خدمات‌دهی این مرکز می‌‌تواند کانون حمایت و پشتیبانی از تولید متنوع در بخش کشاورزی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: روش کار مرکز فناوری هسته‌ای در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن است.

اژدری بیان کرد: دانشمندان این مرکز کنترل انواع آفات و امراض را با تکنیک پرتودهی انجام خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با پرتودهی گاما از زود جوانه‌زنی محصولاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: جلوگیری از زود جوانه‌زنی این محصولات فواید بسیاری را برای کشاورزان به همراه داشته و می‌تواند به مدت زمان ماندگاری این محصولات در انبار کمک کند.

اژدری گفت: با توجه به مدت زمان مناسبی که در اختیار باشد بازاریابی مناسب و به صرفه محصولات نیز انجام شده تا با قیمت مناسب و قابل قبول این تولیدات به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: مرکز فناوری هسته‌ای کمک بسیاری را در سطح بالایی در راستای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت این محصولات خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بهره‌وری بیشتر شده و به تناسب آن میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود