Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ ستاد حمیدرضا ثابتیان سرداور مسابقات بین المللی نظامی روسیه ۲۰۲۲ با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات مذکور اظهار داشت: این رقابت ها با حضور ۳۴ کشور جهان از ۲۴ مردادماه به مدت دو هفته به میزبانی اصلی روسیه و کشورهای ایران، بلاروس، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، ونزوئلا، الجزایر، چین، ارمنستان، مغولستان و ویتنام برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که با ۱۳ تیم در این مسابقات شرکت کرده بود علاوه بر ۳ رشته غواصی عمق در کنارک به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رشته تک تیراندازی ویژه در استان یزد به میزبانی نیروی زمینی سپاه و رشته پهپاد در شهر کاشان به میزبانی نیروی هوافضای سپاه، تیم هایی نیز جهت شرکت در مسابقات مارش سایان(ارتش)، تکاوران دریایی(سپاه)، حافظان نظم(انتظامی)، بیاتلون تانک(ارتش) و ارتش فرهنگ(سپاه) به روسیه، ستاره قطبی(ارتش) به بلاروس، جام دریا(ارتش) به جمهوری آذربایجان، تیم های گشت جاده ای(انتظامی) و محیط امن(ارتش) به ازبکستان و تیم نفربر(سپاه) به کشور چین اعزام نمود.

ثابتیان با اشاره به نتایج برتر تیم های کشورمان در مسابقات یادشده گفت: ایران در مسابقه تک تیراندازی ویژه در یزد مقام اول، در مسابقه غواصی عمق در کنارک مقام اول، در مسابقه پهپاد در شهر کاشان مقام اول، در مسابقه تکاوران دریایی در روسیه مقام دوم، در مسابقه حافظان نظم در روسیه مقام دوم، در مسابقه ستاره قطبی در بلاروس مقام سوم، در مسابقه گشت جاده ای در ازبکستان مقام سوم و در مسابقه جام دریا در جمهوری آذربایجان مقام سوم را بدست آورد.

وی همچنین افزود: ایران در مسابقه ارتش فرهنگ علاوه بر کسب عناوین اول تا سوم در بخش آیتم های انفرادی هنری، در بخش نمایشگاهی نیز مقام سوم کسب گردید. تیم های مارش سایان، نفربر، محیط امن و بیاتلون تانک کشورمان نیز ضمن کسب مقام های چهارم و پنجم تیمی، تعدادی از رتبه های برتر انفرادی در رشته های تخصصی مربوطه را کسب نمودند.

وی در پایان گفت: در مجموع ایران با کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز در بین ۳۴ کشور شرکت کننده، با یک رتبه ارتقا نسبت به سال گذشته و برای اولین بار مقام چهارم را به دست آورد که در کارنامه حضور ایران، بهترین نتیجه حاصل شده طی سال های گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسابقات نظامی روسیه ایران مقام سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای «سرمت» مجهز می شود.

به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- ۵۰۰ و موشک های قاره پیما مجهز می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای «سرمت» (Sarmat)، موشک های مافوق صوت «تسیرکون» (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -۵۰۰ از تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه موشکی اس-500 ؛ شکارچی روس بلای جان جنگنده های رادارگریز آمریکا می شود (+فیلم و عکس) روسیه پایگاه نظامی خود در سوریه را حفظ می كند

دیگر خبرها

  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است