Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:05:56 GMT

وجود ۸۵۰ پروژه نیمه‌تمام در گیلان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۹۳۵۱

وجود ۸۵۰ پروژه نیمه‌تمام در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به فضای خوب ایجاد شده در حوزه سرمایه گذاری گفت: دیپلماسی دولت تعامل با کشورهای همسایه است و در همین راستا روابط مؤثر و سازنده‌ای با کشورهای مختلف برقرار کردیم و اعمال این سیاست‌ها منجر به افزایش ۲۶ درصدی تعداد طرح‌ها و ۶۴ درصدی اعتبارات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به روند پیشرفت طرح‌های ساماندهی پسماند بیان کرد: دو خطی که برای شهاب خودرو است تا اواخر شهریور باید بهره‌برداری شود و کار را آغاز کند و دو خط دیگر نیز به همین ترتیب فعال می‌شوند و هزار تن پسماند پردازش و بخشی نیز به کود آلی تبدیل می‌شود و بخشی نیز ریجکت می‌شود.

وی تصریح کرد: سایت زباله سراوان در سال ۱۴۰۴ تعطیل می‌شود.

بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان

عباسی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر تعداد پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان و اعتبار لازم برای تکمیل آنها بیان کرد: ۸۵۰ پروژه نیمه تمام در گیلان داریم که برای تکمیل آنها نیازمند اعتبار ۷۶ هزار میلیارد تومانی هستیم.

وی ادامه داد: مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۱۹ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان بود و سرجمع اعتبارات عمرانی نیز ۱۱ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان بوده که ۷ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان آن مربوط به سازمان برنامه و بودجه و مابقی نیز سهم سایر وزارتخانه است.

استاندار گیلان تصریح کرد: در سال گذشته از سهم برنامه و بودجه هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و امسال نیز ۱۳۰۰ میلیارد اعتبار ابلاغی تخصیص یافت که مبادله نامه آن باید ابلاغ شود.

وی افزود: مهمترین قسمت مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به راه آهن و آزاد راه است که ۳۵۰ میلیارد تومان برای آزاد راه رشت قزوین و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل راه آهن رشت کاسپین اختصاص یافته است.

عباسی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر علت حضور کمرنگ زنان در استانداری گیلان و اینکه آیا در آینده تغییراتی در حوزه زنان لحاظ می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر سه مدیرکل و چهار معاون مدیرکل خانم در استانداری گیلان داریم که از عملکرد آنها رضایت دارم و کار خود را ادامه می‌دهند.

برخورد با مفاسد اداری

وی با اشاره به وعده خود مبنی بر معرفی و برکناری مدیران فاسد عنوان کرد: علاوه بر برخورد با تعدادی از مدیران فاسد، برخی فسادها نیز پیش بینی و از وقوع آنها جلوگیری شد. با هیچ کس تعارفی نداریم زیرا برنامه راهبردی دولت سیزدهم مبارزه با فساد است و رسانه‌ها نیز اگر مواردی مستند از فسادها دارند به ما اعلام کنند تا یقیناً بررسی و برخورد جدی کنیم.

عباسی در پاسخ به این پرسش که تعامل وی با نمایندگان مجلس چگونه است گفت: در ابتدا چالش‌هایی به خاطر انتصابات داشتیم که با گفتگو حل شد و این اختلاف نظرها عامل بازدارنده توسعه استان نشد و در حال حاضر نیز ارتباطم با هیچ کدام از نمایندگان قطع نیست و مشکلی نداریم و این تعامل خوب نیز عامل پیشرفت استان است.

وی ضمن رد شایعات مبنی بر احتمال تصدی وی در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: من استاندار گیلان هستم و به این موضوع افتخار می‌کنم و قصد رفتن از استانداری را ندارم.

✅️نمی‌خواهم ژست آوردن وزرا را بگیرم ✅️

عباسی با بیان اینکه ضرورتی برای حضور وزرا در گیلان نمی بی نم زیرا راه امتیاز گرفتن از آنان را می‌دانم افزود: تمام مصوبات دولت را گرفته ایم و کارها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهم ژست آوردن وزرا را بگیرم ادامه داد: در جریان سفر پوتین به ایران، قرار است بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد گیلان می‌شود که در تاریخ استان بی نظیر است لذا رسانه‌ها عینک واقع بینانه بزنند و امید آفرینی کنند.

کد خبر 5575528

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی نشست خبری استان گیلان پروژه های نیمه تمام هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان دولت سیزدهم اربعین 1401 آمار کرونا قزوین گناوه اجلاس پیرغلامان حسینی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اظهار کرد: فرآیند عملیاتی شدن پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها از ابتدای امسال به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

وی گفت: گام اول پروژه در حوزه شهری است و کلیه صاحبان حرف و مشاغل، کسب و کارها، منازل، شهروندان در حوزه شهری به فیبر نوری متصل می‌شوند، برنمامه دولت این است که تا ۲۰ میلیون ارتباط و ۸۰ درصد خانوارهای کشور را به شبکه فیبر نوری متصل کند.

زاهدی ادامه داد: فرآیند اجرای پروژه در برخی شهرهای گیلان نظیر رشت و کومله به اتمام رسیده، از امروز عملیات اجرا در آستانه اشرفیه آغاز شده است؛ در تلاش هستیم در طول هر ماه پروژه در چند شهر اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایان سال هر ۵۶ شهر استان به شبکه فیبر نوری مچهز شوند، تصریح کرد: صرفا در شهر آستانه باید در ابتدا ۱۶ کیلومتر حفاری انجام شود و عملا ۱۹ کیلومتر هم به فیبر نوری نیاز دارد که اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد. میزان اعتبار و مسافت اجرای پروژه در هر شهر به میزان حفاری آن بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی از شهرهایی که شهرداران بیشترین همکاری و تعامل را دارند، آغاز می‌شود، اعتبارات این پروژه هم توسط دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون
  • ادامه دیدار نیمه‌تمام اودینزه - آاس رم؛ حضور سردار آزمون در ترکیب رسمی
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار