Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا با مشارکت بیش از ۲۰۰۰ پرسنل ارتش‌های دو کشور آغاز شد و تا روز نهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌های اخیر بین واشنگتن و متحدانش در شرق آسیا با پکن و پیونگ یانگ، رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا آغاز شد.

شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» عصر یکشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا با در شهر یاماتو در استان کوماموتو در جزیره کیوشو کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، حدود ۱۴۰۰ پرسنل ارتش ژاپن و نزدیک به ۷۰۰ نظامی آمریکایی در این رزمایش‌ها که تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت، مشارکت می‌کنند.

در رزمایش روز یکشنبه، حدود ۱۵۰ نظامی از هر دو کشور شرکت داشته و انهدام اهداف در فاصله حدود ۲ هزار متری توسط سامانه‌های موشکی ضد تانک جاولین ساخت آمریکا تمرین شد.

حدود دو هفته پیش نیز پنتاگون اعلام کرد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اخیراً در یک رزمایش دفاع موشکی بالستیک در سواحل هاوایی شرکت کردند و تمرینات نظامی ترکیبی را با نیم‌نگاهی به کره شمالی و چین انجام دادند.

این رزمایش‌ها در حالی برگزار شده که روابط آمریکا با چین بر سر سفرهای پی‌درپی مقامات این کشور به تایوان و همچنین روابط کره شمالی با همسایگانش به‌دلیل اصرار برای خلع سلاح اتمی این کشور به تیرگی گرویده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ژاپن کره جنوبی واشنگتن پکن امریکا ارتش ژاپن رزمایش آمریکا و ژاپن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ژاپن و آمریکا رزمایش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی از مسدود شدن بیش از ۱۴ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط سوئیس خبر داد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدید‌ها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرز‌های این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات