Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان در اولین روز از هفته دولت 3 پروژه آبی این شرکت با اعتبار حدود 177 میلیارد تومان آغاز و به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستان بانه برگزار شد در نخستین روز از هفته دولت به تنش کم آبی بانه، پایان داده شد.

در مراسم افتتاحیه، آرش آریانژاد ضمن تقدیر از مجموعه کارکنان این پروژه‌ها، عوامل پیمانکار و مشاور گفت: امروز در حالی که یک ماه تا پایان وعده استاندار کردستان در خصوص انتقال آب از سد عباس‌آباد به تصفیه خانه بانه مانده است، این پروژه با اعتبار 70 میلیارد تومان هزینه، به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، افتتاح ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین را از دیگر وعده‌های محقق شده خواند و افزود: این پروژه نیز با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان جهت تأمین آب شرب شهر بانه به بهره‌برداری رسید.

وی آغاز عملیات اجرایی تکمیلی ایستگاه پمپاژ دائم بوئین با پیش بینی اعتبار 105 میلیارد تومان را از دستاوردهای سفر وزیر نیرو در دی ماه سال گذشته به کردستان عنوان کرد و اظهار کرد: انتقال بخشی از آب شرب و صنعت مورد نیاز شهر بانه و شهرهای بوئین، کانی سور و آرمرده و روستاهای اطراف تا افق 1425 از اهداف اجرای خط انتقال آب از سد عباس‌آباد به تصفیه خانه بانه، می باشد.

آریانژاد خدمات جهادی دولت سیزدهم را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: خط انتقال از پایاب سد عباس آباد تا تصفیه خانه موجود بانه به طول 22 کیلومتر با 650 لیتر در ثانیه در کمترین زمان ممکن و با کار جهادی صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سد عباس آباد بهره برداری تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ‌گفت: برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم. - اخبار استانها -

داوود نجفیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم، اظهار داشت: با احداث شبکه جدید انتقال آب کرج، 700 لیتر برثانیه آب به تصفیه خانه شماره سه کرج انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال آب 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن توسط وزارت نیرو تامین شده است، افزود: این طرح در قالب طرح جهادی انتقال آب از رودخانه کرج به کلانشهر کرج و با هدف مهار تنش آبی توسط شرکت آب منطقه ای استان البرز و با حمایت وزارت نیرو انجام خواهد شد.

نجفیان با اشاره به افزایش شبکه آبی کرج با احداث این پروژه ادامه داد: با احداث خط انتقال آب رودخانه کرج به تصفیه‌خانه شماره سه این کلانشهر، سالانه 5.12 میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت شبکه آبرسانی کرج اضافه می‌شود.

وضعیت بحرانی سد کرج در فروردین 1403 + فیلم

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در ادامه با بیان اینکه این پروژه با ساخت تصفیه‌خانه شماره سه کرج که از سال گذشته با هدف تامین آب پایدار این کلانشهر آغاز شده ‌اکنون نیز به صورت ضربتی و جهادی شبکه انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه‌خانه مذکور به اجرا در‌آمده است، تصریح کرد: این شبکه به طول 1.5 ‌کیلومتر با استفاده از لوله‌های فولادی به قطر 800 میلی متر در مدت زمان کوتاه اجرا می‌شود و قرار است تصفیه‌خانه شماره سه کرج تا قبل از آغاز فصل تابستان بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال پیش از تکمیل تصفیه‌خانه احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شبکه جدید انتقال آب کرج تامین آب در زمان وقوع حوادث احتمالی در شبکه انتقال آب سد طالقان است که شبکه جدید از بروز اختلال در آبرسانی به کرج جلوگیری می‌کند.

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز یکی دیگر از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای را‌ تقویت سفره‌های زیر‌زمینی با استفاده از طرح‌های تغذیه مصنوعی عنوان کرد و گفت: ‌‌اکنون طرح‌های زیر‌ساختی مختلفی برای تامین آب از سدهای البرز در دست اقدام است تا بتوانیم سهمیه لازم را از این منابع آبی جذب کنیم.

نجفیان با بیان اینکه اکنون به دلیل آماده نبودن بخشی از زیرساخت‌ها‌، استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به تامین آب از سد طالقان وابسته است، تاکید کرد: با تکمیل تصفیه‌خانه شماره سه کرج تنش آبی شرق استان البرز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است