Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، رحمان فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به چشم انداز توسعه استان بر پایه گردشگری باید زیرساخت‌های این بخش را آماده کنیم.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در گلستان در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند و همچنین بیش از ۶۰۰ تاسیسات گردشگری در سطوح مختلف وجود دارد که از این بین ۴۷۰ مرکز، اقامتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از موضوعات مهم در بحث گردشگری افزود: در این حوزه باید تلاش کنیم تا بتوانیم خدماتی مطلوبی را به گردشگران ارائه کرده و حداقل‌ها برای گردشگر تامین شود.

فرمانی بیان کرد: برای اینکه هتل‌ها بتوانند مهیای ورود گردشگران باشند، باید حد استانداردی را برای آنها در نظر بگیریم که البته این موضوع در سازمان و وزارت خانه برای هتل‌ها، مراکز اقامتی رسمی تعریف شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر از جمله مزیت‌هایی بوده که برای میراث فرهنگی بسیار مهم است و اگر از نیروی انسانی تخصصی در هتل‌ها و بوم گردی‌ها استفاده نشود، ممکن است باعث نارضایتی گردشگران شود.

وی افزود: معمولاً هتل‌ها و بومگردی ها یا از نیروهای بومی استفاده می‌کنند و یا مرکز خود را به طور فامیلی اداره می‌کنند، البته فصلی بودن حضور گردشگران هم باعث می‌شود تا این مراکز نتتوانند نیروی دائم جذب کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری در گلستان میراث فرهنگی هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل

حسن محمدی ادیب گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از یک میلیون مسافر وارد استان شده‌اند و میزان اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی بالای ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل افزود: شهرستان سرعین با ضریب اشغال بالای ۸۰ درصد پذیرای بیشترین گردشگران ورودی به استان اردبیل بوده است.

او با اشاره به تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان گفت: پس از سرعین، شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال میزبان بیشترین گردشگران از اقصا نقاط کشور بوده‌اند.

محمدی ادیب افزود: با توجه به مساعد بودن آب و هوای استان، انتظار می‌رود در نیمه دوم سفرهای نوروزی بر میزان سفرها به استان افزوده شود و ستاد خدمات سفر استان از آمادگی کامل برای استقبال شایسته از گردشگران را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به هوای بهاری و علاقه مردم به طبیعت‌گردی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما برگزاری تورهای بدون مجوز است و مردم در گزینش تورهای طبیعت‌گردی دقت کنند تا در دام تورهای غیرمجاز گرفتار نشوند.

او افزود: پرونده‌های قضایی در این ارتباط وجود دارد و گرفتاری‌هایی برای مردم استان بوجود آمده است و مردم قبل انتخاب تورهای طبیعت‌گردی، مجوز صادره آنها از اداره کل میراث فرهنگی را مطالبه کنند.

محمدی ادیب گفت: در استان به اندازه کافی دفاتر مسافرتی و تورهای دارای مجوز رسمی وجود دارد اما برخی افراد، بدون استعلام از قانونی بودن برگزاری تورها در دام تبلیغات فضای مجازی گرفتار می‌شوند.

او از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به فعالیت تورهای گردشگری به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری اردبیل خبر داد و افزود: همکاری مستمر و موثری با مرکز پلیس فتای استان برای شناسایی و رصد تبلیغات در فضای مجازی این تورها در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • درب ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان بازگشایی شد
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • طاق‌ بستان، پربازدیدترین جاذبه تاریخی کرمانشاه
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران