Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای ضمن محکومیت یورش افراطی‌ها به مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی، از این رژیم خواست فورا یورش‌ها به مسجد الاقصی را متوقف کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هیثم ابو الفول، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای استمرار یورش‌های افراطی‌ها به مسجد الاقصی و اجازه دادن به آنها برای هتک حرمت این مسجد با اقداماتی تحریک‌آمیز و تحت حمایت پلیس اسرائیل را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابو الفول اظهار کرد: تشدید نقض‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز همراه آنها در واقع نقض آشکار و مردود قوانین بین‌المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس و مقدسات آن است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در ادامه گفت: نقض‌ها و یورش‌های مستمر علیه این مقدسات به منزله رویکردی خطرناک هستند که خطر تنش بیشتر را به دنبال دارد و پیامدهای این تنش برای همه است.

او همچنین تاکید کرد: مسجد الاقصی با تمام ۱۴۴ دونم مساحتش (هر دونم معادل ۱۰۰۰ مترمربع) مکانی عبادی برای مسلمانان است و مدیریت اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی در اردن، مسؤول قانونی و دارای صلاحیت انحصاری مدیریت امور مسجد و ساماندهی به ورود به آن است.

طبق قوانین بین‌المللی که اردن را آخرین طرف منطقه‌ای ناظر بر این مقدسات پیش از اشغال آنها توسط اسرائیل می‌داند، مدیریت اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف، مقدسات و امور اسلامی اردن ناظر رسمی مسجد الاقصی و اوقاف قدس است.

اردن بر اساس توافقنامه صلح "وادی عربة" که در سال ۱۹۹۴ با رژیم صهیونیستی به امضا رساند، حق نظارت بر امور دینی قدس را برای خود حفظ کرد.

عبدالله دوم، پادشاه این کشور مارس ۲۰۱۳ با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توافقنامه‌ای را به امضا رساند که در آن حق قیمومیت بر قدس و مقدسات آن و نیز حمایت از آنها به اردن داده شد.

ابو الفول از رژیم صهیونیستی خواست به عنوا طرف اشغالگر، فورا تمامی اقدامات و نقض‌ها علیه مسجد الاقصی را متوقف کرده و حرمت آن را حفظ کند.

همچنین او بر لزوم توقف تمامی اقدامانی که با هدف تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس انجام می‌شوند، تاکید کرد و احترام به مدیریت اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی را خواستار شد.

ده‌ها شهرک‌نشین یکشنبه برای اولین بار از سال ۶۷ و با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی از بابا الاسباط به مسجد الاقصی یورش بردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اردن ، یورش شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اردن یورش شهرک نشین ها به مسجد الاقصی رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی رژیم صهیونیستی اوقاف قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز

پلیس رژیم صهیونیستی قصد دارد مسجد الاقصی را در مقابل هجوم گروه‌های افراطی صهیونیستی از روز پنجشنبه به مدت ۱۶ روز ببندد و دلیل آن ترس از شرایط امنیتی با توجه به جنگ فعلی است.

براساس گزارش القدس العربی، این اقدام برای جلوگیری از دامن زدن به تنش و خشم مردمی در قدس اشغالی و کرانه باختری، به ویژه پس از آن که فلسطینیان از اعتکاف در الاقصی در طول روز‌هایی عید عبری پوریم صهیونیست‌ها (جشن ایرانی کشی) منع شدند، است. 

 اختلافات داخلی به وضوح در بیانیه‌ها و اقدامات کابینه اشغالگر در مورد عملیات محدود کردن ورود به مسجد الاقصی در ماه رمضان ظاهر شده است. ایتامار بن غفیر، وزیر افراطی امنیت داخلی خواستار ممنوعیت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی شده بود، اما کابینه صهیونیستی با این درخواست بن غفیر مخالفت کرد.

این درحالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست هر از چندگاهی به سرکردگی و تحریک مقامات تندرو رژیم تل آویو به مسجد الاقصی یورش می برند و تلاش دارند که وضعیت این مکان مقدس را تغییر دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردن خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل شد
  • وزیران خارجه اردن و انگلیس آخرین تحولات غزه را بررسی کردند
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • روز ۱۷۳ طوفان‌الاقصی|یورش به بیمارستان ناصر
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب