Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:21:36 GMT

سه شرط انصارالله برای پیشرفت در مذاکرات نظامی در یمن

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۲۳۴۲

سه شرط انصارالله برای پیشرفت در مذاکرات نظامی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، عبدالله الرزامی رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله یمن، پرداخت حقوق کارمندان دولتی، رفع محاصره بندر الحدیده و افزایش پروازها از فرودگاه بین المللی صنعا را به عنوان سه شرط اصلی پیشرفت در مذاکرات نظامی مطرح کرد.

رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله این سخنان را در مذاکرات با نماینده دولت سرسپرده یمن، در امان (پایتخت اردن) مطرح کرده است، مذاکراتی که از سوی سازمان ملل برای خروج از بحران یمن برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله الرزامی در ادامه از عدم حضور طرف مقابل در مذاکرات برگزار شده در پایتخت اردن انتقاد کرد و گفت: نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز با ادامه حملات علیه یمن همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طرف مقابل همچنان کشتی های ما را در توقیف نگه داشته است و به تعهدات خود در زمینه رفع توقیف این کشتی ها عمل نکرده است.

رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: امکان پیشرفت در مذاکرات نظامی تا زمان پرداخت حقوق کارمندان، پهلو گرفتن کشتی ها در بندر الحدیده و افزایش پروازهای هوایی از صنعا وجود ندارد.

وی خواستار بازگشایی بندرگاه های یمن در راستای ورود مشتقات نفتی و کالاهای تجاری و بازرگانی به یمن شد و تاکید کرد: محاصره و دزدی دریایی از یمن بر خلاف همه قوانین و عرف های بین المللی قرار دارد.

گفتنی است نمایندگان جنبش انصارالله یمن روز پنج شنبه هفته گذشته در راستای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با نمایندگان دولت سرسپرده یمن وارد امان پایتخت اردن شده اند. دورهای قبلی این مذاکرات اما تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

کد خبر 5575803 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن انصارالله اردن آتش بس یمن رژیم صهیونیستی روسیه عراق ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین اوکراین فلسطین سوریه اتحادیه اروپا افغانستان ترکیه ایران تایوان حزب الله لبنان جنبش انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است

به گزارش جماران؛ عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا پس از حمله اسراییل به کنسولگری، ایران، صرفنظر کردن از تقابل را به توقف حمله به غزه کرده بود، خاطرنشان کرد:  از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه  در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد.

این حرف ها بخشی از همان جنگ های روانی و رسانه ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند.

باز هم تاکید می کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

دیگر خبرها

  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • گزینه اول عجیب بایرن: مربی اخراجی یونایتد!
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • رهبران حماس قطر را ترک می کنند یا نه؟