Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود گنجی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از خوابگاه دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس و افتتاح سلف سروویس این مرکز آموزش عالی به خبرنگاران اظهارداشت: برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هزینه پیش بینی شده برای ساخت این تعداد خوابگاه دانشجویی ۷۰۰ هزار میلیارد ریال است که مطابق قانون ۱۰ درصد آن از منابع داخلی دانشگاه‌ها و ۱۰ درصد نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور تامین و پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گنجی، همکاری سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات برای اجرای این طرح ملی را مهم دانست و اضافه کرد: برای تسریع در تحقق این هدف از ظرفیت اعتبارات استانی و نیکوکاران هم استفاده خواهد شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درخصوص سقف وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جاری گفت: سقف این تسهیلات طی چند روز آینده در نشست هیات آمنای این صندوق و مطابق شرایط اقتصادی و نرخ تورم موجود تعیین خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته میزان وام دانشجویان مجرد با ۳۰ درصد افزایش ۱۹ میلیون ۵۰۰ هزار و دانشجویان متاهل ۳۹ میلیون ریال بود که امسال دوباره افزایش خواهد یافت.

گنجی بدون اشاره به آماری، اضافه کرد: بودجه امسال صندوق رفاه دانشجویی همانند سایر صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: همه تلاش مجموعه سازمان دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، آماده‌سازی سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی تا اول مهرماه است تا دانشجویان در سال تحصیلی جدید مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این بازدید معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم نیز حضور داشت و از بخش های مختلف خوابگاهی، سلف سرویس و امکانات ورزشی دانشگاه گنبدکاووس دیدن کردند.

دانشگاه دولتی گنبدکاووس که فعالیت آموزشی خود را از سال ۶۲ با در قالب آموزشکده کشاورزی شروع کرده اکنون حدود  سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۰ کُد رشته از مقطع کاردانی تا دکتری دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس خوابگاه گلستان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس خوابگاه گلستان گنبدکاووس خوابگاه گلستان دانشگاه وزارت علوم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد